Lapsen jalan pituus n. 12cm minkä kokoinen talvikenkä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kengät
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kengät

Vieras
Ikää 1v 2kk. Katsoin vikingin goreja käytettyinä ja olin ajatellut ostaa koon 23, mutta mitat tuntuvat vaihtelevan sentilläkin eli pohjallisen mitta on n.15-16cm. Tuleeko kävelystä mitään jos käynti varaa on 4cm?

Suositellaan et tilaa ois n.1,5cm.

Kävelystä ei tuolla määrällä tule kyl mitään.Eikä se kenkäkään tue lapsen jalkaa tarkoitetulla tavalla,jos ne on liian isot.

Talvikenkään ja kumisaappaaseen saa laskea 2cm kasvu/käynti/villasukkavaraa, mutta EI yhtään tuon enempää. Mun tytöllä kans jalka n. 12cm (ikää 1v ja 2vkoa)..kokoa 21 oon tässä lähinnä katsellut..mutta toisaalta ei kannata ihan sokeana katsoa siihen kengän numeroon, vaan mittaa sen sisäpohjallisen, mitat vaihtelee eri merkkisten kenkien välillä tosi paljon..jostain kengästä meillä sais olla 22 ja joistain 20. Hyvä kenkä on sellanen josta saa sisäpohjallisen pois, lapsi siihen päälle seisomaan kantapää paikalleen ja sen max. 2cm saa jäädä tyhjää tilaa varpaiden eteen.

Tällä hetkellä välikausikengät ovat 23 ja ovat hyvänkokoiset. Ymmärrän kyllä että koot voi vaihdella merkkien välillä, mutta ollaan katseltu pelkkiä vikingejä ja esim koon 22 sisäpohjallisten mitat ovat huutonetin mukaan 13-15cm..

Jos jalan pituus on 12cm niin kengän sisämitta 13,5-14cm. Kengän koko menee riippuen valmistajasta 20-22 välille suurinpiirtein. Eli kannattaa kyllä mittata sisämitta ettei osta liian pieniä taikka liian isoja.

Viimeksi muokattu:
Joo, olen huomannut saman asian..ihmiset mittaavat niin erilailla noita sisäpohjallisia..pitäis ottaa se suurin mitta minkä siitä saa ts. isovarpaan kohdalta kantapäähän.
Suosittelen myös että käytte vaikka ihan kunnon kenkäkaupassa myyjän kanssa sovittamassa, että mikä on teille se oikea koko!! Sanotte sitten vaikka,että mietitte vielä..
Lapsella ei missään nimessä saisi olla liian pienet eikä myöskään liian suuret kengät..se 2cm on suositeltu kasvunvara+käyntivara+villasukkavara talvikenkään.

Yhteistyössä