P
"puksu"
Vieras
Minä tunnen muutaman naisen, joilta lastenhoito on sujunut täysin ilman ongelmia. Yksikin on kertonut miten hän on saanut mielensä rauhoittamalla ja teetä juomalla maidon juoksemaan ilman mitään ongelmia ja pystynyt imettämään kolme lasta niin pitkään kuin on halunnut. Kaikki lapset ovat pienestä pitäen menneet nukkumaan sillä lailla, että heidät on vaan pantu sänkyyn ja sinne ovat jääneet, ei mitään yöheräilyjä tai levottomuutta. Muille pikkulapsille tapahtuneita tapaturmia hän on kauhistellut (ne ovat vanhempien huolimattomuutta), kun oli itse omistautunut niin täysin lapsilleen, ettei päästänyt heitä hetkeksikään silmistään, eikä mitään päässyt siitä syystä sattumaan. Hän kertoi ettei heillä ole käytetty mitään turhanaikaisia sittereitä tai hyppykiikkuja. Kerran tuli juttua siitä, miten hankalaa on päästä vessaan, kun lapset ovat sellaisessa touhuiässä, että ryömivät pitkin vessanlattioita. Hänen mielestään siinä ei ollut mitään ongelmaa, hän osasi pitää lapset rauhassa paikoillaan, kun antoi vaan jonkun kivan lelun käteen.
Että silleen... Itse en saisi mitään kotitöitä tehtyä enkä käytyä vessassa, ellei meillä olisi sitteri keittiössä ja Bumbo-tuoli vessassa. Meidänkin vauva osasi aivan ihanasti nukahtaa itsekseen sänkyyn iltaisin kunnes täytti 5 kk. Sen jälkeen vauva alkoi möngertää sängyssä ja nukuttaminen on ollut yhtä huutoa. Me emme muuttaneet omaa käyttäytymistämme, mutta yllämainitun rouvan mukaan kaikki lapsen ongelmat ovat vanhempien ongelmia.
Mietin onko ko. superäideillä huono muisti vai oikeasti ylihelpot lapset.
Että silleen... Itse en saisi mitään kotitöitä tehtyä enkä käytyä vessassa, ellei meillä olisi sitteri keittiössä ja Bumbo-tuoli vessassa. Meidänkin vauva osasi aivan ihanasti nukahtaa itsekseen sänkyyn iltaisin kunnes täytti 5 kk. Sen jälkeen vauva alkoi möngertää sängyssä ja nukuttaminen on ollut yhtä huutoa. Me emme muuttaneet omaa käyttäytymistämme, mutta yllämainitun rouvan mukaan kaikki lapsen ongelmat ovat vanhempien ongelmia.
Mietin onko ko. superäideillä huono muisti vai oikeasti ylihelpot lapset.