Aion lopettaa palstailun,koska pahoitan mieleni usein niin pahasti,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mmmmmmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mmmmmmm

Vieras
että en saa yöllä nukuttua, itkettä ja ahdistaa. Ja tämä on muuten ihan tosi. Olen hyvin yksinäinen, työttömänä tällä hetkellä ja palsta on ollut paikka jossa vietän aikaa. Nykyisin kuitenkin pahoitan mieleni monista ketjuista niinkin pahasti, että yöunet menee. Säälittävää, mutta totta. Palstan ilkeät puheet saattaa myös pyöriä päässä päivä- tai jopa viikkotolkulla, ilkeimmät kirjoitukset muistan yli vuodenkin takaa :( . Täytynee yrittää lukea vaikka lehtiä, koska eihän tämä voi normaalia olla? Vai ottaako joku muu itseensä niin? Ja itsellä on useita "aihepiirejä", jotka koen jotenkin hyvin henkilökohtaisena.

Kyllä minäkin pahoitan mieleni jokaisesta ilkeästä kommentista, jotka on suunnattu minuun. Vaikka kommentti olisi aivan täysin asiaton (kirjoittaja olisi vaikka lukenut jonkun kohdan väärin minun kirjoituksessani), niin aina se ääliöksi haukkuminen tekee kipeää. Toisille suunnatuista ilkeyksistä en pahoita mieltäni, monesti ärsyynnyn niin, että vastaan haukkujalle. Olisiko sinulla ap lievää masennusta elämäntilanteesi takia ja siksi kaikki negatiivinen on liikaa? Sinun kannattaa varmaan tosiaan jättää tämän palstan lukeminen, samoin kuin moni muukin (suomi24 taitaa olla kaikista pahin mahdollinen). Sellaisilla palstoilla joilla kirjautuminen on pakollista (esim. helistin.fi), keskustelu on paljon paljon sävyisämpää. Voisit koitaa löytää jonkun sellaisen paikan.

eli juuri sinua ei ole kukaan täällä haukkunut tai mollannut, vaan paha mielesi tulee ylipäätään asioista joista toiset puhuvat kurjasti, jos ne liittyvät myös omaan elämääsi? käsitinkö oikein?

jos noin, niin tuntuu kyllä, että otat palstan aika raskaasti. täällähän on välillä täysin absurdeja juttuja, joita kukaan ei oikeassa elämässä kenellekään sanoisi. muistathan, että moni purkaa tänne pahaa oloaan. tämä on selkeästi joillekin ihmisille kanava, johon kaataa oma paha olo. se on toisaalta minusta ihan ok, parempi nimettömänä nettiin kuin vaikka kotona lasten niskaan.

muista, että sun elämä on arvokas ja muiden mielipiteillä EI OLE VÄLIÄ.

lässynlässyn-plääplää. Toisilla on hei ihan oikeita ongelmia, toiset saa pahan mielen ku joku netissä kommentoi. Voe elämän kevät syksyineen ja talavineen.
Katoppa peiliin.

Itse ajattelen niin, että välillä on ihan hyvä, että näillä palstoilla saa oikeasti kuulla totuuden, tai siis asian sellaisena, minkälaisena ihmiset sen heti ajattelevat, eikä rupea kaunistelemaan säästelleksensä. Se on oikeasti minusta hyvä juttu! Hyvä vielä sen takia, että se ei kuitenkaan tule niiden läheisten kavereiden suusta, joten niihin ei tarvitse sitten katkaista välejä. ;) Minäkin olen pahoittanut mieleni liian herkästi noin. Olen kuitenkin huomannut, että muut ei tee sitä, joten jos joku harmittava asia tulee mieleen, niin lopetan sen ajattelun siihen ja keskityn mukavampaan. En jaksa enää murehtia menneitä, kun eihän sitä kukaan muukaan tee. Ei pidä olla liian kriittinen muista, eikä itsestään. Sinä voisit ehkä käydä keskustelemassa ammattilaisen kanssa, jos itse tunnistat itsessäsi tämän piirteen noinkin voimakkaasti.

niin no ei kukaan yleensä juuri mua ole (yleensä) mitenkään mollannut, mutta sillä tavalla "asioista" puhutaan sävyllä, joka saa mut tolaltaan. Esim. esikoisen vauva-aikana muistan että itkin silmät päästäni luettuani jotain imetysketjuja. Itselläni imetys meni pieleen jo aika varhain ja luin niitä "huono äiti", "et vain yritä tarpeeksi", "laiska äiti, lapses saa korvakierteen" - juttuja. Ja vaikka siellä kaikki ei ollut tuollaisia kirjoituksia niin ne kolahti ja jäi mieleen, ja pahoitti mielen tosi pahasti.

Ja sitten kuitenkin toiset pystyy olemaan palstallakin ilman, että kommentit menee ihon alle. Ehkä olen sitten vaan niin yksinäinen ja vähän masentunutkin, että on niin herkkä kaikelle :/

Alkuperäinen kirjoittaja läss;22204609:
lässynlässyn-plääplää. Toisilla on hei ihan oikeita ongelmia, toiset saa pahan mielen ku joku netissä kommentoi. Voe elämän kevät syksyineen ja talavineen.
Katoppa peiliin.

Se on minusta jotenkin hassua, että ketjuun jossa keskustellaan ilkeistä kommenteista, joku katsoo tarpeelliseksi kirjoittaa sellaisia ikään kuin oppimateriaaliksi, että tämmöisistä juuri on kyse:)

Mitäpä jos hankkisit ELÄMÄN??

Hmmm, tämmöisista kommenteista pakostakin aina tulee mieleen, että tämmöisten kommenttien antajilla se ELÄMÄ on aika köyhä.
Jos oma elämä on kunnossa, niin ei kaiken järjen mukaan pitäisi olla aihetta antaa tämmöistä kommenttia. En tiiä, mutta siltä vain tuntuu. Elämäänsä tyytyväisillä ihmisillä ei tämmöistä tarvetta ole.

Ap:lle "Älä ota sitä niin vakavasti" -kommentin heitän :)

Alkuperäinen kirjoittaja läss;22204609:
Katoppa peiliin.

Katso itse. Paha mieli on paha mieli aiheutuipa se mistä tahansa. Ap:n kannattaisi vain pyrkiä jättämään idioottien ja psykopaattien kommentit huomiotta.

[QUOTE="inka";22204644]Se on minusta jotenkin hassua, että ketjuun jossa keskustellaan ilkeistä kommenteista, joku katsoo tarpeelliseksi kirjoittaa sellaisia ikään kuin oppimateriaaliksi, että tämmöisistä juuri on kyse:)[/QUOTE]

Hienoa, että meitä normaalejakin ihmisiä löytyy. Tällaiset vastaukset ilahduttaa. :)

"niin no ei kukaan yleensä juuri mua ole (yleensä) mitenkään mollannut, mutta sillä tavalla "asioista" puhutaan sävyllä, joka saa mut tolaltaan. Esim. esikoisen vauva-aikana muistan että itkin silmät päästäni luettuani jotain imetysketjuja. Itselläni imetys meni pieleen jo aika varhain ja luin niitä "huono äiti", "et vain yritä tarpeeksi", "laiska äiti, lapses saa korvakierteen" - juttuja. Ja vaikka siellä kaikki ei ollut tuollaisia kirjoituksia niin ne kolahti ja jäi mieleen, ja pahoitti mielen tosi pahasti."

Juuri tällainen päteminen täällä ärsyttää minuakin. Pistän tämän osittain raskauden mukanaantuoman yliherkkyyden piikkiin, mutta kiukkuunnun aivan hemmetisti näistä kommentoinneista, kun joku on tullut hakemaan neuvoja ja tukea mieltään askarruttavaan asiaan, ja sitten löytyy juuri näitä kaikkitietäjiä, joiden on pakko päästä korostamaan sitä omaa erinomaisuutta syyllistämällä tuntemattomia. En ihmettele lainkaan, jos ensisynnyttäjä joka epävarmana hakee täältä neuvoja, stressaa ja kokee itsensä jo etukäteen epäonnistuneeksi äidiksi kun korppikotkalauma on heti nokkimassa hengiltä. Tosielämässä en ole tällaisiin omia mielipiteitään the totuutena pitäviin, toiset lyttääviin monstereihin törmännyt, vaan äidit ovat toisiaan kohtaan todella kannustavia ja korrekteja asioissa, joiden tietävät jakavan mielipiteitä. Joko tuttavapiiriini kuuluu paremmilla sosiaalisilla taidoilla varustettuja ihmisiä kuin täältä löytää, tai sitten joillakin todella on tapana tulla tänne jättäen tosielämän käyttäytymissäännöt narikkaan purkaakseen pahaa oloa ja kohottaakseen itsetuntoa virtuaalipersoonan turvin. Toisinaan tuntuu, että ehkä parempi olisikin pysyä poissa ainakin niinä päivinä, kun tietää paskasuodattimen toimivan heikonlaisesti ;)

Mainittakoon vielä, että onneksi täältä löytyy fiksuja ja asialliseen kommunikointiin kykeneviäkin palstailijoita, joiden kommenteista on ollut ainakin minulle kovasti hyötyä ja iloa. Pitäisi vain mielipahalta välttyäkseen muistaa keskusteluita lukiessaan, että eihän sitä voi kauhalla vaatia jos on lusikalla annettu :D

Palstaillessa täytyy olla paksu nahka. Eilenkin ihminen joka oli kanssani eri mieltä lähti huorittelemaan minua, tuntematonta ihmistä. Onneksi viiden palstavuoden jälkeen tuollaiseen ei jaksa kiinnittää huomiota.

Yhteistyössä