Mä rupeen nyt sitten ihan kohta itkemään...ei tää voi olla näin saa*anan vaikeaa ihan aina! Pilasinko mä nyt tuon kakun?

Olen vissiin kerran ennen tehnyt itse kakkupohjan ja nyt siis teen uudestaan...tai yritin tehdä.

Tiettekö...mua ei enää edes naurata. Mua vi*uttaa niin että meinaa parku päästä.

Mä laitoin 8 munaa ja sokerit kulhoon. Toiseen kulhoon laitoin jauhot ja leivinjauheen...paitsi että laitoinkin sen leivinjauheen siihen saakelin muna-sokeriseokseen.

Oliko tää nyt sitten tässä...mitään ei vissiin ole tehtävissä?

Hetkinen Chef!!!

8 munaa?

Eikös sun pitänyt tehdä 4 munan pohjia?

Mikäli niin, niin sun pitää tehdä kaks taikinaa. Eka teet toisen ja paistat ja sitten vasta sen toisen.
Taikina ehtii lässähtää sillä aikaa kun paistat ekaa.

Niin vai onko sulla kiertoimauuni?

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22196029:
Ei se nyt tuosta pilalle mene, ehei.

Pyyhi kyyneleet essunkulmaan ja jatka vain. :hug:
Huh. Hyvä.

Tietkö...mä olen melkolailla vakuuttunut että mä en ihan oikeasti koskaan opi. Mulla on nenän edessä ohjeet...ei tartte muuta kuin muutama aine lyödä yhteen ja vatkata mutta mä en siihenkään kykene. Siis mä en käsitä...jotenkin mulla taas oli ajatus sitten vaan muualla sillä hetkellä kun ne jauhot sinne kaadoin : /

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22196039:
Hetkinen Chef!!!

8 munaa?

Eikös sun pitänyt tehdä 4 munan pohjia?

Mikäli niin, niin sun pitää tehdä kaks taikinaa. Eka teet toisen ja paistat ja sitten vasta sen toisen.
Taikina ehtii lässähtää sillä aikaa kun paistat ekaa.

Niin vai onko sulla kiertoimauuni?
No sekin vielä...mä siis ajattelin niinkuin kerralla tehdä ison taikinan...ensin paistan toisen puolen ja sitten toisen. Mutta en sitten vissiin paistakaan sitä toista. Ei ole kiertoilmauunia. Mutta en mä sitten vissiin teekkään niin :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Siis Mä;22196052:
millon viimestään tarviit kakku pohjan ja kuin ison? mä väsään sulle äkkii uuden,hätävaraks vaikka :) sain käsityksen et asut nummelassa?
En asu nummelassa ja kyllä mulla tuossa aineita vielä on...ja jos ei muuta, niin kaupat on auki kyllä vielä. Jotta jos tästä ei tule yhtikäs mitään niin suuntaan sinne.

Mies tosin jo valloitti keittiön ja tuli avuksi, kun olin niin surullinen. Koska mies nyt sitten tekee kakun niin verailla on jotain toivoa jopa sitä kakkua sitten saada :)

Jos sä ehdit vatkata ne munat ja sokerit, niin sä voit puolittaa sen silti vielä.
Vatkaat loppuun sitten kun teet toisen puolen taikinasta loppuun.

Ellet ehtinyt, niin ongi naljä munaa ja puolet sokerista sieltä kulhosta pois.
Ei se ole ihan hirveän tarkkaa että tulee just tasan.

Jauhojen kanssa et enää voi vatkata.

"vieras"
Noh, voithan sä yrittää sieltä kanamunista vielä erottaa puolet ja laittaa siks aikaa jääkaappiin. Mulla muuten jostain syystä jääkaappikylmät munat vaahtoutuu ihan älyttömästi mut huoneenlämpöiset ei, vaikka lämpösiä yleensä käsketään käyttämään.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22196090:
Jos sä ehdit vatkata ne munat ja sokerit, niin sä voit puolittaa sen silti vielä.
Vatkaat loppuun sitten kun teet toisen puolen taikinasta loppuun.

Ellet ehtinyt, niin ongi naljä munaa ja puolet sokerista sieltä kulhosta pois.
Ei se ole ihan hirveän tarkkaa että tulee just tasan.

Jauhojen kanssa et enää voi vatkata.
Joo...sekaisin on, mutta jauhot ei ollu vielä joukossa. Mies siis tekee sitä vaahtoa parhaillaan. Eiköhän tästä jotain tule...kiitti äree :hug: ja muutkin :D

ei surku
[QUOTE="Kaisa";22196055]Chef... sä oot kyl paras :D[/QUOTE]

Joo, mä oon ennenkin lukenu tän tyypin kertomuksia hänen kokkausyrityksistä...
*päänhakkaus-seinään-hymiö*

En asu nummelassa ja kyllä mulla tuossa aineita vielä on...ja jos ei muuta, niin kaupat on auki kyllä vielä. Jotta jos tästä ei tule yhtikäs mitään niin suuntaan sinne.

Mies tosin jo valloitti keittiön ja tuli avuksi, kun olin niin surullinen. Koska mies nyt sitten tekee kakun niin verailla on jotain toivoa jopa sitä kakkua sitten saada :)
asun ite lohjalla,sain vaan se käsityksen että lähelä asut :)

"mä"
Onnistuisko, jos laittaisit valmiista suuresta taikinasta puolet kakkuvuokaan ja loppuja vaikka muffinivuokiin, jotka saat mahtumaan uuniin samalle tasolle kuin kakkupohjan? Sekotat vaikka kaakaojauhetta sekaan niihin muffineihin, pelastuis edes osa taikinasta :)

"mä"
&/#¤)U#/"(#/" kun ei saa enää antaa edes leipomisvinkkejä tällä pirun palstalla ilman että joku ne tarkistaa!!!!!!!!!! /("#¤&"/(¤"=(#¤"#¤&

Eli, kuten äsken kirjoitin... Sekota ylimääräseen taikinaan (puolituksen JÄLKEEN) kaakaota sen verran, että siitä tulee nätin ruskeaa. Sitten laitat sitä taikinaa muffinivuokiin ja ne uuniin kakkupohjan kanssa samaan aikaan. Jos sais hiukan säästettyä, ettei ihan kaikki siitä puolesta taikinasta menisi roskiin.

Yhteistyössä