voiko imetystä lopettaa kertaheitolla?

• Viestiketjun aloittaja "anniina"
  • Ensimmäinen viesti
:)
Nää on just näitä... kun opetetaan vauva nukkumaan äidin vieressä, nukahtamaan rinnalle jne jne ja sitten tuskaillaan, että kuinka ihmeessä se lapsi oppii nukkumaan omassa sängyssä, olemaan ilman rintaa jne jne...Miksi ihmeessä se vauva pitää alunperinkään opettaa nukkumaan äidin vieressä ja nukahtamaan rinnalle??? Mä oon ainakin ihan vastasyntyneestä asti laittanut vauvan nukkumaan sinne OMAAN sänkyynsä, enkä ole antanut nukahtaa rinnalle niin eipä ole tullut tuollaisiakaan ongelmia eteen. Omaan sänkyyn nukahtamisessa ei ikinä ole ollut ongelmia, täysiä öitäkin rupes nukkumaan 4kk iässä. Itseppä teette ongelmanne!
Nyt kyllä pitäis kirjoittajan pitää se leipäläpensä kiinni!!!! Tai ainaki ottaa ne mustavalkoset lasit pois silmiltä.

"jepjep"
Meidän puolitoistavuotias on vielä kotihoidossa, mutta yövieroitin noin 1 v 3 kk iässä, koska en enää itse jaksanut sitä tississä roikkumista ja nipistelyä, samalla siirtyi pääosin omaan huoneeseen nukkumaan. Imetän kuitenkin vielä aamulla, päivällä ja illalla. Muuten en, eikä enää pyydäkään, ennemmin tuo lelujaan imetettäviksi :). Isän tai mummun kanssa onnistuu myös päikkäreille meno, vaikkei tissiä olekaan saatavilla. Iso vauva tai taapero kyllä jo ymmärtää, keneltä rintaa saa, eikä tee siitä ongelmaa hoidossa, kuten pikkuvauva. Hoidossa tulee sitten omat jutut ja rutiinit. Tietysti äitiä voi aluksi olla ikävä, mutta samalla tavalla voi olla ei-imetetylläkin.

:)
Nyt kyllä pitäis kirjoittajan pitää se leipäläpensä kiinni!!!! Tai ainaki ottaa ne mustavalkoset lasit pois silmiltä.
...vikkelät sormet.Lähti liian aikasin...

NIIN: se ei aina ole vain se äidin toiminta, joka 'pilaa' lapsen. Se on AINA monen asian summa.

Itselläni 3tenavaa, jotka kaikki ovat olleet hyvin erilaisia nukkujia/nukahtajia. Tää viimmesin on kaikkein 'pahin'. Siinä ei auta omat sängyt eikä syöttäessä hereillä pitämiset, yms. Ku tarpeeks kauan on valvonu, niin sitä on valmis vaikka tanssiin ripaskaa että se penska vaan NUKAHTAAAAAAAAAA . Ei riitä energia eikä aivosolut aatteleen, että kuinka sen noidankehän sais loppuun :(

"anniina"
Jos ongelma tuo, niin lopetatisin yöimetykset. Ne kannattaa ainakin minun kokemukseni perusteella lopettaa kertaheitolla. Tee se ihan heti nyt, niin ei osu ihan samaan hoidon aloituksen kanssa. Aamuisin sitte aamupala ja sen päälle vähän rintaa.

Neuvolalääkärin sanomisiin ei näissä imetysasioissa kannata ihan hirmusti luottaa. Itse tiedät parhaiten, mikä sopii lapsellesi.
Näinpä taidan tehdä, aloitetaan tämä nyt heti ensi yönä. Laitoin äsken vauvan unille, annoin rintaa ja hetken päästä täysin hereillä ollessa suoraan sänkyyn. 15 minuuttia kiukutteli ja silittelin koko ajan niin nukahti sinne :) Pitää nyt yrittää pitää tästä kiinni, että omassa sängyssä nukutaan ja lopettaa ne yösyötöt ja yrittää vähentää noita päiväimetyksiäkin, eikä antaa nukahtaa rinnalle..

"vieras"
Mä lopetin kertalaakista kun poika oli 10kk. Olin niin väsynyut rikkonaisista öistä.

Lähdin esikoisen kanssa viikonloppureissuun ja poika jäi isänsä kanssa kotiin. Hyvin oli mennyt ruoka ja juomakin alas (osasi jo juoda nokkamukista) eikä tuon viikonlopun jälkeen enää tissin perään haikaillut. Itse lypsin rinnoista pahimpia pakotuksia käsin pois parin viikon ajan ja sitten alkoi tuotanto tyrehtymään.

Yhteistyössä