Turkki vai Kreikka?

  • Viestiketjun aloittaja matkailija
  • Ensimmäinen viesti
Rodos ei miellytä mua.

Menisin Turkkiin. Halvempaa, parempaa ruokaa, parempi asiakaspalvelu, samanlainen ilmasto ja saman tasoiset hotellit kuin Kreikassa. Alanyaan en ehkä menisi, vaan johonkin pienempään paikkaan.
 
"poikia3"
Menisin Kreikkaan, koska sitä maata rakastan. Rhodoskin on ihan hyvä kohde, mutta parempiakin varmasti löytyy.

Mitä matkaltanne haluatte? Tehkää valintanne sitten sen perusteella.

Turkissa olen käynyt kahdesti, ja siitäkin maasta tykkään, mutta Kreikka on mulle matkakohteiden ykkönen.
 
"vieras"
Rodos ei miellytä mua.

Menisin Turkkiin. Halvempaa, parempaa ruokaa, parempi asiakaspalvelu, samanlainen ilmasto ja saman tasoiset hotellit kuin Kreikassa. Alanyaan en ehkä menisi, vaan johonkin pienempään paikkaan.
Yllätys, yllätys sun vastauksesi ;))))

Vastaan kuten suurin osa, Kreikka. Turkissa kerran ollut, ei kiitos enää sitä huutelua ja pakkokauppaamista. Kreikassa myös hygieniataso ON parempi, sen näkee mm. salmonellatilastoista.
 
[QUOTE="vieras";22188582]Yllätys, yllätys sun vastauksesi ;))))

Vastaan kuten suurin osa, Kreikka. Turkissa kerran ollut, ei kiitos enää sitä huutelua ja pakkokauppaamista. Kreikassa myös hygieniataso ON parempi, sen näkee mm. salmonellatilastoista.[/QUOTE]Kreikassa ympäristö on huomattavasti roskaisempaa, kuin Turkissa, mutta majoitusten siisteydestä en osaa tehdä vertailuja, kun olen ollut yleensä telttailemassa kummassakin maassa.
 
Kreikassa ympäristö on huomattavasti roskaisempaa, kuin Turkissa
Saman havannon tein, en tosin ole käynyt kuin Rhodoksella viitisen kertaa, mutta se ei ollut yhtään mun juttuni. Ehkä jossain muualla on siistimpää ja kivempaa.

Turkissa mua taas rasitti alituinen katujen ja jalkakäytävien pesu :D, mutta visiitit Kreikan puolelle osoitti sen että se todellakin on tarpeen.
 
"vieras"
Turkkilaiset on ihmisinä ainakin turistipaikoissa todella ärsyttäviä. Samoin siisteyskasvatus olisi paikallaan(puhun ruuasta), mitä väliä, jos kadut ovat puhtaat, jos maa on salmonellatilastoissa kärkipäätä?
 
Me käymme Turkissa kerran vuodessa lomalla, joinakin vuosina jopa kahdesti. Kertaakaa emme ole saaneet salmonellaa emmekä muutenkaan mitään vatsapöpöä. Jos esim. alanyassa myyntimiehet ärsyttää niin kokeilkaa Antalyaa. Hotellejen taso on Turkissa paljon korkeampi kuin Kreikassa.
 
[QUOTE="vieras";22188654]Turkkiin pääsee paljon halvemmalla, kyllä se jostakin kertoo. Taso maksaa.[/QUOTE]

Ainakin siitä, että maassa ei ole käytössä euro, ja että Turkissa palkkataso on paljon naapurimaata matalampi. Eli suomalainen matkanjärjestäjä saa Turkista viiden tähden luksushotellin täysihoidolla paljon halvemmalla kuin Kreikasta, ja voi sen myös asiakkailleen myydä halvemmalla.
 
"vieras"
Ainakin siitä, että maassa ei ole käytössä euro, ja että Turkissa palkkataso on paljon naapurimaata matalampi. Eli suomalainen matkanjärjestäjä saa Turkista viiden tähden luksushotellin täysihoidolla paljon halvemmalla kuin Kreikasta, ja voi sen myös asiakkailleen myydä halvemmalla.
Näin oli jo kauan ennen euroa.

Tässä salmonellasta. Oli vuonna 2009 sijalla 2. (thl:n julkaisu)

Ulkomailla saadut salmonella- ja kampylobakteeri-infektiot ovat useimmiten peräisin Thaimaasta. Seuraavaksi
yleisimmät salmonellan tartuntamaat vuonna 2009 olivat Turkki, Egypti ja Espanja. Shigellatartunnoista lähes
kaikki oli saatu ulkomailta, eniten Egyptistä ja Intiasta.
 
"poikia3"
Me käymme Turkissa kerran vuodessa lomalla, joinakin vuosina jopa kahdesti. Kertaakaa emme ole saaneet salmonellaa emmekä muutenkaan mitään vatsapöpöä. Jos esim. alanyassa myyntimiehet ärsyttää niin kokeilkaa Antalyaa. Hotellejen taso on Turkissa paljon korkeampi kuin Kreikassa.
Tästä en olisi ollenkaan samaa mieltä. Esim. 3 tähden hotellissa Cesmessä Turkissa, sähkökatkaisimet olivat vinksin vonksin, osaan sähköpistokkeista ei tehnyt mieli lainkaan koskea, näyttivät siltä, että heti saa sähköiskun, ja vastaavasti 3 tähden hotelli Kreikassa on ollut todella hyvä.

Parempi hintalaatusuhde on vain Espanjassa, jossa jo yhden tähden hotelli on hyvätasoinen, tosin siellä voi sitten olla vaikka torakoita.
 
[QUOTE="poikia3";22188773]Tästä en olisi ollenkaan samaa mieltä. Esim. 3 tähden hotellissa Cesmessä Turkissa, sähkökatkaisimet olivat vinksin vonksin, osaan sähköpistokkeista ei tehnyt mieli lainkaan koskea, näyttivät siltä, että heti saa sähköiskun, ja vastaavasti 3 tähden hotelli Kreikassa on ollut todella hyvä.

Parempi hintalaatusuhde on vain Espanjassa, jossa jo yhden tähden hotelli on hyvätasoinen, tosin siellä voi sitten olla vaikka torakoita.[/QUOTE]

Ok, en ollut cesmessä ja muutenkin kolmen tähden hotellissa vain kerran ja se oli kyllä loistava.
 
"vieras"
Kreikka siksikin, ettei tarvitse kuunnella sitä älämölöä, mitä kuuluu kun huudetaan se rukouskutsu vai mikä lie. Kreikassa myös ihmiset rehellisempiä. Turkkilaiset huijaavat enemmän. Minun kokemukseni mukaan.
 

Yhteistyössä