Ihan pakko hehkuttaa tuote mein uutta höyryimuria <3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Se on NIIIIN hyvä!

Mä TV shoppia joskus seuranneena olen ollut sitä mieltä että paskat mikään höyry putsaa pinttynyttä likaa, kuten esim. uuni oven lasia sieltä sisäpuolelta. Me on kaikki saakelin uunimömmöt siihen kokeiltu ja lika on vaan pysynyt tiukasti kiinni.
Tänään sitten testattiin tuota uutta vehjettä ja nyt lasista näkee läpi! Se ihka oikeasti toimi :O

Lattioiltakin nousi kuravettä mikä imuri imeä ehti eli ihan loistava vehje! Mies huitoi sen kanssa menemään 3 tuntia putkeen ja oli mulle näreissään kun käskin keskeyttämään ja laittamaan lapsille ruokaa...ois kuulemma edelleen halunnut sillä imuroida.
Huomenna uhkas pestä sillä ikkunat...sopii kyllä mulle :)

Mäkin sitä kokeilin ja kyllä se melko kätevä oli :)

[QUOTE="mau";22184731]Kävisköhän tuo parketille, ei vissiin... ?[/QUOTE]

No ohjeissa lukee ettei se oikeistaan laminaatille tai parketille passaa, jotta en kyllä aktiiviseen käyttöön moisille pinnoille tuota uskaltais ottaa. Toki sitä höyryn voimakkuutta pystyy säätelemään melko matalaksikin, mutta on se silti vähän riski.

Mulla sama merkki mutta ilman imuria, melko kätevä sekin ja huomattavasti edullisempi(vinkiks vaan tuollaisesta haaveilevalle, jolla ei varaa noin kalliiseen). Enkä ole huomannut suurta haittaa tuosta imuri osan puuttumattomuudesta koska ei sitä vettä jää lillumaan juuri lainkaan. Samalla tapaa kosteeksti pinnat jää kuin moppaisit kosteella.

Mulla on tuo sama, Kärcher sv 1902 ollu muutaman vuoden ja olen sillä parketitkin ottanut. Hyvin pienellä höyryllä ja useesti froteeliinan kanssa pyyhkässyt. Ja toi imuri jättää ihan kuivaksi kaikki pinnat, ei lainkaan kosteaksi. Imuteho/höyrysäädöt vaan oikein oikeille pinnoille eikä tietenkään parketille täyttä höökää.

Ja aivan mahtava vehje, on maksanut itsensä jo takaisin monesti. Tykkään kun voi pestä ihan kaiken ja ilman pesuaineita, lisäksi se parantaa huoneilmaa.

Mä olen jo vuoden haaveillu tuommosesta, mutta ei auta kuin odottaa sitä, että valmistun ja siirryn luentosalien penkeiltä työelämään. Ei oikein opiskelijabudjettiini sovi tuonhintainen vekotin. :D Mut kyl mä sen joskus vielä ostan.

Tuli vaan mieleen, että jos sitä ei laminaateille ja parketeille (varmaan yleisimmät lattiamateriaalit Suomessa) suositella, niin onko se tarkoitettu sitten pelkästään laattalattioille? Se on kyllä jonkinasteinen miinuspuoli. Mutta itse kyllä käyttäisin sitä myös parketillemme, pienemmällä teholla (ja varmistaisin, ettei parketin pinta jää kosteaksi).

Minun ohjekirjassani luki että käy melkein mille pinnalle vaan, paitsi ei käsittelemättömälle puulle. Laminaatillekkin käy, mutta sen pitää olla oikein asennettu, muuten pomppaa palaset pois.

[QUOTE="vieras";22184793]Mulla sama merkki mutta ilman imuria, melko kätevä sekin ja huomattavasti edullisempi(vinkiks vaan tuollaisesta haaveilevalle, jolla ei varaa noin kalliiseen). Enkä ole huomannut suurta haittaa tuosta imuri osan puuttumattomuudesta koska ei sitä vettä jää lillumaan juuri lainkaan. Samalla tapaa kosteeksti pinnat jää kuin moppaisit kosteella.[/QUOTE]

Mulla oli nimenomaan ideana se, ettei sitä likavettä jää siihen lattian pinnalle samalla tapaa kuin mopatessa, joten siksi päädyttiin tähän malliin :) Meillä lattiat on varmaankin keskivertoa likaisemmat koska välillä tulee tallustettua muutama askel kengät jalassa, taapero kävelee jatkuvasti kengät jalassa (pukee niitä tauotta jalkoihinsa siis) ja kun on sitten vielä nuo koirat :)

Mulla on tuo sama, Kärcher sv 1902 ollu muutaman vuoden ja olen sillä parketitkin ottanut. Hyvin pienellä höyryllä ja useesti froteeliinan kanssa pyyhkässyt. Ja toi imuri jättää ihan kuivaksi kaikki pinnat, ei lainkaan kosteaksi. Imuteho/höyrysäädöt vaan oikein oikeille pinnoille eikä tietenkään parketille täyttä höökää.

Ja aivan mahtava vehje, on maksanut itsensä jo takaisin monesti. Tykkään kun voi pestä ihan kaiken ja ilman pesuaineita, lisäksi se parantaa huoneilmaa.

Mekin pohdittiin että tuohan toimii samalla mein atoopikkotyttöjen ilmankostuttimena :D

3-tasoisella höyryllä peseytyy muovilattiat ihan hyvin, mutta vessan lattia vaati täydet tehot. Siellä koirat viettävät yksinoloaikansa, joten se on sitä kautta likaisempi alue kuin muu asunto.

Minun ohjekirjassani luki että käy melkein mille pinnalle vaan, paitsi ei käsittelemättömälle puulle. Laminaatillekkin käy, mutta sen pitää olla oikein asennettu, muuten pomppaa palaset pois.

Mä en tuota ohjekirjaa ole itse lukenut mutta mies huikkas ettei sillä laminaattia tai parkettia suositeltu käsiteltävän...mutta ehkä muisti sitten väärin :)

Mulla oli nimenomaan ideana se, ettei sitä likavettä jää siihen lattian pinnalle samalla tapaa kuin mopatessa, joten siksi päädyttiin tähän malliin :) Meillä lattiat on varmaankin keskivertoa likaisemmat koska välillä tulee tallustettua muutama askel kengät jalassa, taapero kävelee jatkuvasti kengät jalassa (pukee niitä tauotta jalkoihinsa siis) ja kun on sitten vielä nuo koirat :)

Ei suinkaan tällä meidän mallillakaan jää mitään likavettä siihen pinnalle. Vaan moppi pyyhkii sen lian pois. Ja ylipäätään se höyry/kosteus mikä pintaan pesun jälkeen jää on niin minimaalinen että kuivaa samantien :)

Ei suinkaan tällä meidän mallillakaan jää mitään likavettä siihen pinnalle. Vaan moppi pyyhkii sen lian pois. Ja ylipäätään se höyry/kosteus mikä pintaan pesun jälkeen jää on niin minimaalinen että kuivaa samantien :)

Tällä meidän vehkeellä vesi kyllä jää siihen lattialle jos ei samaan aikaan höyrytä ja imuroi vaan höyryttää ilman imurointia. Ja tämä siis jo kolmostasolla jolla lattiat pääsääntöisesti vetelin. Vessan otin maksimihöyryllä ja se vesimäärä olisi kyllä lillunut siinä tovin jos toisenkin ilman imurointia.

Toki sen saa siitä mopillakin pois, mutta ei niin hyvin kun haluan. Olen tätä siis testannut...jouduin pesemään lattian kolme kertaa samasta kohtaa kunnes se siitä lähtevä vesi oli ns. puhdasta. Nyt se on puhdasta kerralla, kun sitä likavettä ei jää tippaakaan. Meinaan että en mä saanut sitä moppia käsikopelolla niin puhtaaksi jokaisen vedon jälkeen ettei ois lika levittynyt lattialla edestakaisin.

Meidän siivooja tosin vannoo ihan vaan mopin nimeen...mutta katsotaan kun tulee seuraavaksi siivoamaan...josko sitten vaihtais mielipidettä kun tuota hörpäkettä kokeilee?! :D

Viimeksi muokattu:
Laminaattilattioiden puhdistaminen

1. Höyrymääränsäädöllä varustettua
höyrypuhdistinta voidaan
käyttää laminaatti- ja parkettilattioiden
(ei öljyttyjen tai vahattujen)
puhdistamiseen. Käytä aina
kahta liinaa (nelinkertainen) ja
pientä höyrymäärää.
2. SC 1702 höyrypuhdistinta
käytettäessä säädä höyrymäärä
pienelle. Työskentele niin, että
suutin on koko ajan liikkeessä ja
vältä lattian kastumista liikaa

Kärcherin sivuilta kopioitua =)

Laminaattilattioiden puhdistaminen

1. Höyrymääränsäädöllä varustettua
höyrypuhdistinta voidaan
käyttää laminaatti- ja parkettilattioiden
(ei öljyttyjen tai vahattujen)
puhdistamiseen. Käytä aina
kahta liinaa (nelinkertainen) ja
pientä höyrymäärää.
2. SC 1702 höyrypuhdistinta
käytettäessä säädä höyrymäärä
pienelle. Työskentele niin, että
suutin on koko ajan liikkeessä ja
vältä lattian kastumista liikaa

Kärcherin sivuilta kopioitua =)

Mies jotain noista vahoista puhuikin...eli tarkoitti vissiin ettei sovi vahatulle laminaatille ja parketille. Tai jotain...en mä tiedä :D En mä niin tarkkaan kuunnellut :)

Mutta mikä tuo liinajuttu on? Siis ei meillä mitään liinaa ole, joten miten tuolla sitten voi laminaattiakin höyryttää, kun ei ole mitään liinaa?

Tällä meidän vehkeellä vesi kyllä jää siihen lattialle jos ei samaan aikaan höyrytä ja imuroi vaan höyryttää ilman imurointia. Ja tämä siis jo kolmostasolla jolla lattiat pääsääntöisesti vetelin. Vessan otin maksimihöyryllä ja se vesimäärä olisi kyllä lillunut siinä tovin jos toisenkin ilman imurointia.

Toki sen saa siitä mopillakin pois, mutta ei niin hyvin kun haluan. Olen tätä siis testannut...jouduin pesemään lattian kolme kertaa samasta kohtaa kunnes se siitä lähtevä vesi oli ns. puhdasta. Nyt se on puhdasta kerralla, kun sitä likavettä ei jää tippaakaan. Meinaan että en mä saanut sitä moppia käsikopelolla niin puhtaaksi jokaisen vedon jälkeen ettei ois lika levittynyt lattialla edestakaisin.

Meidän siivooja tosin vannoo ihan vaan mopin nimeen...mutta katsotaan kun tulee seuraavaksi siivoamaan...josko sitten vaihtais mielipidettä kun tuota hörpäkettä kokeilee?! :D

Siis tarkoitin mopilla tässä tapauksessa sitä froteeliinaa joka tulee suuttimeen. Eli kun höyrytän-lika irtoaa pinnasta-samalla froteeliina(=moppi) imee sen lian ja veden ja jää vain hento höyrykosteus joka haihtuu hetimiten. Olen testannut tämän lian poiston niin että vaihtanut puhtaan liinan ja höyryttänyt uudelleen ja todellakin se on puhdas-liinaan ei jää mitään! Mahtava vekotin. En pese lattioita nykyisin enää muulla!

Mies jotain noista vahoista puhuikin...eli tarkoitti vissiin ettei sovi vahatulle laminaatille ja parketille. Tai jotain...en mä tiedä :D En mä niin tarkkaan kuunnellut :)

Mutta mikä tuo liinajuttu on? Siis ei meillä mitään liinaa ole, joten miten tuolla sitten voi laminaattiakin höyryttää, kun ei ole mitään liinaa?

Meidän pesurin mukana tuli froteeliinat mukana. Mutta olen ommellut liinoja itse lisää eri materiaaleista, kuten mikrokuidusta. Meillä ei ole laminaattia joten en tiedä mikä liina sille sopisi, kokeile mikä olisi hyvä ja ompele tai kysy lisävarusteina.

Siis tarkoitin mopilla tässä tapauksessa sitä froteeliinaa joka tulee suuttimeen. Eli kun höyrytän-lika irtoaa pinnasta-samalla froteeliina(=moppi) imee sen lian ja veden ja jää vain hento höyrykosteus joka haihtuu hetimiten. Olen testannut tämän lian poiston niin että vaihtanut puhtaan liinan ja höyryttänyt uudelleen ja todellakin se on puhdas-liinaan ei jää mitään! Mahtava vekotin. En pese lattioita nykyisin enää muulla!

Ok, mä luulin että jostain erillisestä mopista puhuit :D

Yhteistyössä