Nyt alan ymmärtää miksi jotkut moittivat perhepäivähoitajia,tänään sen näin itsekkin!

• Viestiketjun aloittaja PPH85
  • Ensimmäinen viesti
PPH85
Niin,itsekkin siis pph jo kolmatta vuotta. Puistossa käyn n.3krt viikossa lasten kanssa ja olen alkanut tämän vuoden aikana seuraamaan näitä muita hoitajia. Ei voi kuin todeta, että tässä ammatissa aion pysyä ja en ihmettele ollenkaan jos tällä kylällä mammat jää kotiin hoitamaan mahd.pitkän aikaa lapsiaan,kun päiväkoti on ihan suossa erimielisyyksissä olevien hoitajien takia... mutta nyt näin jo samantapaista käytöstä jo perhepäivähoidossa. Mutta nehän on vain mun työkavereita.

Tässä kylällä meitä on 5 hoitajaa, jotka useimmiten liikutaan yhdessä ulkoilun ajan. Näistä 2 on ihan hirveitä.. ikähaarukka n.40-60v ja ikänsä työssään olleet, tietenkin. Toisella hoitajista on 4 lasta hoidossa, iältään 1-10v. Yksivuotiaan antoi istua rattaissa, ei laittanut vauvakiikkuun, ei maahan konttaamaan, ei leluja käteen. Siellä se napotti istua rattaissaan koko 2h ulkoilun ajan. Kävin pari kertaa kysymässä,jos lapsen voisi laittaa vaikka maahan konttaamaan tai jos saisin harjoitella kävelyä sen kanssa ettei kylmä tulisi. Ei kuulema tarvitse ja ostakoon vanhemmat enemmän vaatetta sitten päälle jos paleltaa. Lapsen nenänpää punoitti ja pientä hytisytti koko ajan. Kukaan ei puhunut lapselle mitään ja kun rupesi itkemään, hoitaja antoi tämän vaan itkeä ja totesi, ettei itkuun kuole.

Toinen lapsi n.3v oli todella ohuisssa vaatteissa, kävi minulle sanomassa, että sormia paleltaa. Sanoin hoitajalle, että eikö se voisi antaa vaikka omia rukkasiaan lapsen käsiin siksi aikaa, että pääsette syömään. Taas oli vanhempien oma asia, jos eivät kerta tuoneet lapselle vahvempia rukkasia. Lapsi alkoi itkeä kylmyyttään. Hoitaja äkäseen totesi, että vielä ollaan 35min ulkona, et yritähän pärjätä. Räkä valui lapselta poskille. Kävin itse sitten jo pyyhkimässä kun hoitajalla oli tärkeämpää tekemistä muiden hoitajien kanssa jutustellessa. Kohta tämä 3v yritti kiivetä sellaiseen hevosen selkään jossa jousi alla. Ei ihan päässyt, hoitaja huusi minulle että älä nosta sitä siihen jos se ei pääse, silloin olkoonsa ilman sitä vempainta jos ei itse pääse. Muut lapset tosin kiikkuivat niissä, nuoremmatkin.

Kysyin "ohimennen" mitä teillä ruokana, tämä hoitaja tiuskaisi, että perunoita. Jatkoin tenttaamista, että no mitäs muuta. Noh, voita niiden kanssa. Siinä vaiheessa jo sanoin, että pärjääkö muka sinun hoitolapset sen pitkän päivän pelkillä perunoilla ja voilla. Kyllä kuulema pärjäävät, syökään kotona sitten kunnolla.. ei hänellä ole rahaa ruokkia ja laitella erilaisia kastikkeita joka päivälle. Joku päivä takaperin hoitaja oli ihmetellyt, minkä takia kukaan eskarilainen ei syö välipalaa. Kukapa lapsi vanhoja kuivaneita leivänkantoja järsis...

Lähemmin tätä naista en tiedä, en ole koskaan käynyt heidän kotonaan joten en osaa sanoa, millaista touhua se on sisätiloissa. Joskus hän on puhunut, että istuttaa lapsia kodinhoitohuoneessa jos eivät tottele ja sieltä ne ovat karanneet ulos takaoven kautta.

Pomolle en voi sanoa mitään, pari päivää sitten kun meillä oli kokous, hän sanoi siellä että jos lapset pyörivät liikaa jaloissa heidät voi laittaa istumaan syöttötuoliin tai leikkikehään siksi aikaa. Niin kuulema päiväkodillakin tehdään. Niin ja sanoi, että tukkapöllyä vastaanhan se laki on, mutta pakkohan lapset on jollain konstilla saada uskomaan. Minun mielestäni ihan kauheaa!!! :( Nyt ymmärrän, miksi useammat ihmiset ovat sanoneet minulle, että pistä oma yritys pyörimään, että tulijoita olisi aivan varmasti! Nyt alan saada selville niitä oikeita syitä. Eikä nämä ole ainoita, koko tämän kunnan päivähoito on muutenkin ihan ihmeellinen! Niistä en jaksa enää kirjoittaa.... ehkä joku päivä?

knäite harmaana
Sun on ihan pakko tehdä tuosta ilmoitus! Mulla tuli ihan tippa silmäkulmaan, kun ajattelin, että oma 1-vuotiaani olisi tollaisen hoidossa. Miten voisin laittaa sille riittävästi päälle/mukaan vaatteita, jos hoitaja ei edes snois mulle mitään?! TEE ILMOITUS VIIPYMÄTTÄ!

"minä"
Tee ilmoitus suoraan esimiehesi esimiehelle. Ja tee se todella, lapsien takia.

Minulla lapsi perhepäivähoitajalla ja onneksi olen löytänyt ihanan sellaisen. Vaikka en päiviä näe, niin kyllä sen huomaa, että ihminen rakastaa työtään ja lapsia ihan tavasta jolla kertoo päivien kulusta.

PPH85
Hups. Pieni provo tää :D
Ei ole, ihan tuttua tällä kylällä. Jos vielä kirjottaisin muutakin, te todellakin ihmettelisitte tätä touhua. Täällä lapset on kieltäytyneet päiväkoti hoidosta, kun pelkäävät hoitajia. Perhepäivähoitajille sysätään kaikki alle 3v lapset, koska päiväkoti ei halua ottaa pieniä hoitoon. Meillä ryhmät pursuaa kaikilla n.4kpl 1v, niinkuin minullakin tällähetkellä. Naapurikunnat ovat saaneet jo naureskella koko asialle, juttu on siis leviämässä jo. :(

Ei välttämättä oo provo! Kyllä tollanen toiminta voi hyvinkin olla mahdollista ja juuri yksi syy miks en lapsiani pph:lle hoitoon vie ellen tunne häntä oikeen kunnolla. Pieni lapsi kun ei päivistä osaa kertoa. Päiväkodissa nyt on kuitenkin useampi aikuinen siinä ja ruokaa saa varmasti ja ainakin meidän päikyssä puetaan kunnolla ja varavaatteitakin päiväkodilta löytyy jos joku puuttuu omalta lapselta.

"vieras"
Juu vastaavista syistä tietoisena vein lapseni pph:lle joka sai suositukset anopiltani, on ollut PPh, ja häntä kohtaan ei ollut mitään moitittavaa. Yllättäen hänelle kyllä on menijöitä, silloin kun sain omani sinne, häneltä lähti monta eskariin.

dfdf
Hups. Pieni provo tää :D
Miten niin? Valitettavasti näitä löytyy. Esikoiseni pph siirrettiin toisiin tehtäviin useiden ulkopuolisten ihmisten valitusten takia. Minä en edes tiedä totuutta valituksista, vain sen mitä hoitaja itse minulle kertoi.

Tämä tapahtui pääkaupunkiseudulla. Hoitaja oli vanhempi naisihminen. Ilmeisen leipiintynyt työhönsä. Vanhemmille esitti hyvää hoitajaa, mutta totuus taisi olla toinen.

"Annika"
Valitettavasti näitä löytyy. Provoksi tietysti haluais uskoa mutta ite kans omien muksujen kanssa tuolla ulkoillessa törmänny sellaisiin PPH:iin etten ihan heti omiani uskaltais viedä ellen toooooooooooodella hyvintuntis.
Talvipakkasella eräs pph antoi n. puoltoista vuotiaan pikkupojan kulkea ilman toista kenkää hangessa pitkin puistoa. :( Tärkeämpää oli juoruta toisen pph:n kanssa. Mä laitoin tietty kengän sille rassukalle jalkaan. Samainen pph ei muutenkaan juurikaan kattonu tai auttanu lapsia jos niillä vaikka pipot tai hanskat tippu leikin keskellä, saivat hänen puolestaan kulkea 10 asteen pakkasillakin paljain päin ja ilman hanskoja jos eivät ite niitä takas saaneet tai joku muu niitä takasin auttanu.

Ai perunalla ja voilla kasvava lapsi.. Huhhuh. Olis senki syytä tutustua lautasmalliin ja ravitsemussuosituksiin pikkusen.

Munkin pojalla oli hyvä pph, ja samaa mieltä toisen lapsen äiti. On pitkän linjan hoitaja ja jäämässä eläkkeelle. Ei yhtään vaikuta leipiintyneeltä ja jaksaa touhuta. Pph pomokin sanoi että tykätty täti.

"huh"
en ikinä ole edes harkinnut perhepäivähoitoa omille lapsilleni. Nyt olen erittäin tyytyväinen edelleen siitä, että lapseni ovat päiväkodissa. Vaikka onkin todella iso päiväkoti niin ei ole mitään valittamista yhdestäkään asiasta!

[QUOTE="vieras";22181601]toi on kurjan yleinen käytäntö, että istuttavat noita pieniä rattaissa. Säälittää ihan hirmusti, ikinä en omia pieniäni perhepäivähoitoon laittaisi.[/QUOTE]

Päiväkodissa ne istuu rattaissa tai pulkassa.Nähty sekin puoli. Tädit ei pysyt sieläkään pientä kokoajan sylittelemään ja maassa tulee kylmä jos ei edes kävele.

Yhteistyössä