Voi vi**u en saa sairaslomaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :C
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

:C

Vieras
Niin olihan se "vaan" mummu, mitäs sen kuolemaa surra. Liian kaukainen sukulainen ettei ihminen voi siitä paskaks mennä, ei pitäs tuntua missään. Kuolinpäiväkin sama millon isäni kuoli, nyt äidin ja pojan jälleennäkeminen. Ei sais tuntua missään. Kai mä olen joku pehmoluuseri, kun ihan oikeasti ja aidosti suren. En mä pysty oleen pitkiä päiviä isossa ryhmässä kaikkien näytillä. Kaks päivää olen itkenyt 24/7, kaupassa kävin että lapset saa ruokaa, empä muista matkasta mitään. Nukkunut en ole suruviestin tultua.
Kai pitää keksiä joku mahatauti että lekurista sais mustaa valkoisella, virallisen luvan olla kotona.

miten voi olla mahdollista?? nyt menet huomenna heti uudestaan ja pyydät eri lääkärille!!
kyllä varmasti sairaslomaa saa, jos ei töihin pysty!!

Ja suuret osanottoni mummosi poismenosta! hali!

Ymmärtäiskö sun pomo?

Ite oli vanhainkodilla töissä,vaikka vain kesäapuna,kun ukki kuoli.Pomo myönsi mulle sairasloman,sen kolme pv-ja sanoi että käy työterkalla,jos tarviit sielä..

Osanottoni!

Perhesyistä saa kyllä palkatonta lomaa ja jos olet noin ahdistunut, luulisi, että sairaslomaakin saa. Valitettavasti isovanhempien hautajaispäivä ei ole palkallinen vapaapäivä.

No en ihmettele että mummon kuoleman johdosta ei saa sairauslomaa ku ei välttämättä oman lapsen kuoleman johdostakaan saa. Kokemusta on meinaan tästä. Lääkäri oli sitä mielä että parasta terapiaa on olla töissä ja nopeasti asia sitten unohtuu kun tekee titä eikä jää kotiin murehtimaan. No sairausloman sain toiselta lääkäriltä.
Käy toisella lääkärillä jos edellinen oli tuollainen sadisti. Kolme päivää saa tietty jo työnantajalta ja jos hyvä sellainen niin antaa sen ja sit lääkäriltä lisää.

Ymmärtäiskö sun pomo?

Ite oli vanhainkodilla töissä,vaikka vain kesäapuna,kun ukki kuoli.Pomo myönsi mulle sairasloman,sen kolme pv-ja sanoi että käy työterkalla,jos tarviit sielä..

Osanottoni!

Opiskelen. Luokanohjaajani on hyvin tietoinen tilastani, omin silmin nähnyt. Passitti kotiin.
Luulin että päivä olisi riittänyt, mutta nyt olen ollut jo 2 päivää omalla luvallani pois. Toki opettajille olen syyn ilmoittanut. Nyt vaan tarvin lisää lomaa ja epäilen että koulussa pitäisi jo olla todistusta ja olisin sen omatoimisesti halunnut huolehtia. Olen erittäin tarkka poissaoloistani ja että pystyn ne jotenkin todistaan.
Mutta ehkäpä kannattaisi olla vielä ohjaajaani yhteydessä että miten jatketaan.

Alkuperäinen kirjoittaja joo moneen junaan meitä;22176891:
No en ihmettele että mummon kuoleman johdosta ei saa sairauslomaa ku ei välttämättä oman lapsen kuoleman johdostakaan saa. Kokemusta on meinaan tästä. Lääkäri oli sitä mielä että parasta terapiaa on olla töissä ja nopeasti asia sitten unohtuu kun tekee titä eikä jää kotiin murehtimaan. No sairausloman sain toiselta lääkäriltä.
Käy toisella lääkärillä jos edellinen oli tuollainen sadisti. Kolme päivää saa tietty jo työnantajalta ja jos hyvä sellainen niin antaa sen ja sit lääkäriltä lisää.

Tätä just tarkotan. Kuka helvetti on näitä pykäliä ja sääntöjä värkännyt. Miksi ihmisten ei anneta surra luvan kanssa? Se kuitenkin + aika on paras lääke.

Ehdottomasti ole yhteydessä. Ja kuten joku jo edellä mainitsi:lääkäriin,kerrot että et saa nukuttua,voit huonosti..

Meillä opiskelijoilla on se 3 pv omalla ilmoituksella ja sitten saikkulappua..voisko ihan terveydenhoitaja kirjoittaa?

Joo, suru ei oo sairausloman peruste, niin tyhmää kuin se onkin. Kun mun lapsi kuoli, mulle annettiin diagnoosiksi keskivaikea masennus että lääkäri voi kirjoittaa saikkua!

Kysy ensin sieltä koulusta tarvitsevatko todistusta. Eivät välttämättä edes tarvitse.
Vai onko siellä jotain sellaisia tunteja, jotka on korvattava tai katsotaanko poissaolot? Eikö siinä oma ohjaaja voi antaa poissaololupaa?

Kuolema ei ole sairasloman syy mutta kuoleman aiheuttamat terveysongelmat kyllä.
Mulla tuli hässäkkää kesällä ja menin terkkarille itkien, sain seuraavat kaksi päivää itkulomaa, koodina papereissa oli F00-F99 eli mielenterveyden ja käyttäytymisen häiriöt.

Opiskelen. Luokanohjaajani on hyvin tietoinen tilastani, omin silmin nähnyt. Passitti kotiin.
Luulin että päivä olisi riittänyt, mutta nyt olen ollut jo 2 päivää omalla luvallani pois. Toki opettajille olen syyn ilmoittanut. Nyt vaan tarvin lisää lomaa ja epäilen että koulussa pitäisi jo olla todistusta ja olisin sen omatoimisesti halunnut huolehtia. Olen erittäin tarkka poissaoloistani ja että pystyn ne jotenkin todistaan.
Mutta ehkäpä kannattaisi olla vielä ohjaajaani yhteydessä että miten jatketaan.

Kun mulla kuoli mummo viime syksynä, sain olla koulusta pois niin kauan kuin tarvitsin.. luokanvalvojani ymmärsi hyvin ja välitti viestin muille opettajilleni.. tein vain rästihommat sitten kun menin takaisin kouluun.. loppujen lopuksi olin reilun viikon poissa eikä vaikuttanut opiskeluuni mitenkään..

Otan osaa suruusi :hug:

Yhteistyössä