Miksi kirpparilla kaupataan rikkinäisiä leluja ja tahraisia vaatteita?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Mä vein just kirpparille vaatteita. Muutamassa lastenvaatteessa on pientä tahraa, vein siksi että joillekin nekin kelpaa jos halvalla saa. Tunnen monia, joita ei pienet tahrat haittaa kotivaatteessa. Ite laitoin niille hintaa 0,50e. Ja tahranpoistolla nekin tahrat saattaa lähteä ihan kokonaan, ite vaan en oo saanu aikaseks ostaa mitään tahranpoistoainetta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22171266:
Mulla on vaan se ongelma, että suutarin lapsella ei ole kenkiä....... mä en millään jaksaisi alkaa korjata oman väen vaatteita :ashamed: siis ainakaan niin että ostan rikkinäisen ja ajattelen sen korjata. Tahtoo jäädä....
No sulla saattaa olla niin paljon muutenkin ompelemista. Mä yritän tehdä ne paikkaus jutut heti ja jos en itse ennätä niin nuo mummut on aika käteviä käsistään :ashamed: Mulla oottaa tuossa henkarissa miehen takki korjaus toimenpiteitä mutta kun en vaan saa aikaseks rueta sitä korjaan :ashamed:
 
[QUOTE="Tiina";22171240]Tämä on tosiaan käsittämätöntä! Joskus vaatteissa lukee, että tahrat lähtee pesussa....olis sitten pessyt ne.

Minä bongasin viimeksi Kastehelmi-sarjan lautasen. 2e. Olisin ehdottomasti ostanut lautasen, jos olisi ollut ehjä...reikä keskellä lautasta....[/QUOTE]

Noita kastehelmi-lautasia on selaliai jotka saa "tikulla" siitä keskellä olevasta reiästä kasatua joksikin tarjoilutorniksi.
 
"Tiina"
Mä vein just kirpparille vaatteita. Muutamassa lastenvaatteessa on pientä tahraa, vein siksi että joillekin nekin kelpaa jos halvalla saa. Tunnen monia, joita ei pienet tahrat haittaa kotivaatteessa. Ite laitoin niille hintaa 0,50e. Ja tahranpoistolla nekin tahrat saattaa lähteä ihan kokonaan, ite vaan en oo saanu aikaseks ostaa mitään tahranpoistoainetta.
Mää en maksais likaisesta mitään, en ottaisi edes ilmaiseksi. En pidä itsekään likaisia vaatteita, joten en lapsellakaan...puhtaitakin saa. Ja kyllähän lapsilla yleensä on muutenkin sitä vaihtovaatetta, että ei varmaan ikinä niin vähissä ole, että likaisia laittaisin päälle esim. pyykkikorista. Saitko todellakin likaisia myytyä? Vaikea uskoa. Tuskin huomasitvat tahroja.

Itse maksan puhtaista ja erittäin hyväkuntoisista max 1e kirpillä.
 
Välillä muakin risoo ne tahraiset ja rikkinäiset vaatteet, MUTTA niille kyllä ihme ja kumma on kyllä ottajansa!

Mä laitoin ilmaisen "OTA TÄSTÄ PIKKUVIKAISIA"-laatikon kirppikselle ja KAIKKI meni. Kyseessä oli pikkutahraa ja pikkureikää siten, ettei niistä koidu käyttöön haittaa, mutta en mä niitä omilleni enää halunnut pukea.

Rahaa en niistä olisi kehdannut pyytää, mutta jos hinta olisi ollut sen 0,10€ kpl, olisivat todennäköisesti menneet silti.
 
Mä vein myytäväksi puolikkaita hajuvesipulloja, rasvoja, meikkejä... Kaikki meni. YÖK! Lisäksi kaverini myi siinä käytettyjä rintsikoita ja pikkuhousuja, jotka kaikki menivät myös. En tajua... Kyllä niille ottajia löytyy, ite en koskis tikullakaan, vaikka ite möinkin.

Sitten mulla oli käyttämätön ihana nahkalaukku, jota kaikki hipelöi. Yli 100 Euron veskalla oli hintaa 10. Kukaan ei ostanut. Kaikki tuntuivat suhtautuvan siihen hyvin epäilevästi kun se oli uusi ja halpa. Moni kysyi miksi myyn niin halvalla sitä. Meitä on niin moneen junaan.
 
[QUOTE="Tiina";22173100]Mää en maksais likaisesta mitään, en ottaisi edes ilmaiseksi. En pidä itsekään likaisia vaatteita, joten en lapsellakaan...puhtaitakin saa. Ja kyllähän lapsilla yleensä on muutenkin sitä vaihtovaatetta, että ei varmaan ikinä niin vähissä ole, että likaisia laittaisin päälle esim. pyykkikorista. Saitko todellakin likaisia myytyä? Vaikea uskoa. Tuskin huomasitvat tahroja.

Itse maksan puhtaista ja erittäin hyväkuntoisista max 1e kirpillä.[/QUOTE]

kuka oikeesti ottaakaan pyykkikorista likaisia vaatteita lapselleen päälle :eek: eihän siitä ollut kyse :D
Mutta meidän tyttö on nyt siinä iässä, että opettelee syömään joten niitä tahroja tulee joka vaatteeseen. Ja aina ne ei lähde enää puhtaaksi vaikka kuinka pesis. Ei mulla oo varaa (eikä halua!) heittää jokasta vaatetta roskiin. Olis neidillä aika tyhjä vaatekaappi :xmas: Esim bodeissa ei haittaa yhtään vaikka jotain pientä oliskin, kun on siellä vaatteiden alla.

Luulis kirpparillakin ne tahrat huomaavan, ku hintalapussa lukee, että tahraa on.

Ja itseasiassa itekin oon ostanut me&i:n lahjebodyn, jossa oli tussin jälkeä hihassa. Yökkärinä menee vallan mainiosti. Makso sillon 0,5e :)
 

Yhteistyössä