Uskotteko että nyky-Suomessa on helpompaa jos syntyy a) tytöksi vai b) pojaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onaha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Onaha

Aktiivinen jäsen
20.08.2008
1 736
0
36
Itse alan kallistua sille kannalle, että helpommalla nykyään Suomessa pääsee jos syntyy tytöksi. Naisten oikeuksia on ajettu tosi aktiivisesti ja naiset on nykyään jotenkin enemmän esillä joka paikassa? On "muotia" että johtaja on nainen ja palkassa "munalisät" yms alkaa olla out. Silti miehillä on miesten velvoitteita kuten se armeija on käytävä (no joo sivari sallitaan mutta se onkin sitten iiiiso miiiinus) ja miehillä ei mun mielestä ole samanlaista vapautta olla oma itsensä vaan edelleen pitää olla vahva ja urhea... Pinnallisemmista asioista naisille ja tytöille on monenlaista harrastusta ja he voivat mennä myös liki kaikkiin miesten harrastuksiin mukaan. Miehillä edelleen sellaisia tabuja, ettei kovin moni poika käy ala-asteikäisenä esim. jumpissa. Tytöille löytyy tosi kivoja vaatteita, muodista ja vaatteista pitäville pojille ei ja edelleen on vähän nihkeää monen mielestä jos poika esim. käyttää vaaleanpunaista... Onhan nää asiat korjaantumassa varmaan pikkuhiljaa, mutta juuri nyt minusta tytöillä on asiat paremmin/elämä helpompaa. Entä teidän mielestä?

Minäkin olen sitä mieltä, että tytöillä on paljon laveampi ekologinen lokero. Tyttöyttään ja naiseuttaan voi toteuttaa hyvin monella eri tavalla. On mahdollista olla poikatyttö. Tyttömäinen poika ei kauaa visertele.

En tiedä miten vaaleanpunaiset vaatteet tekevät elämästä helpompaa. Tosin en muutenkaan tunne kuvailemaasi maata; lähipiiri toimii toisin kuin kertomuksesi ihmiset. Kyllä ne tytöt ovat pitkälti niissä hörsölokeroissaan, eikä mitään tasa-arvoa olla saavutettu läheskään; KAIKILLA sukupuolilla on vielä tavoitteita saavuttamatta. Tämä ei ole kilpailu, eikä todellakaan taistelu.

Aikuisena ne tytöt huomaa että miehet tahtoo niiltä vain yhtäasiaa ja vielä on niitä jotka pitää alempiarvoisenan sukupuolen takia. On raiskaajat, pedofiilit (jotka tietty myös kattelee poikia) kauneusihanteet että pitäis olla hoikka tai normaalipainoinen ja sitä sun tätä.

On näitä pojillakin, mutta mun mielstä tytöt joutuu kovemmalle tässä maailmassa. Ja mä nyt puhuin vain tytöistä, pojat on asia erikseen joita en nyt ala luetella :)

Mun mielestä taas teinien joukossa on alkanu olemaan enemmän ns. tyttömäisempiä poikia. Ehkä kyse on enemmän siitä, että miltä sukupolvelta kysytään ja ihan kotikasvatuksesta. Vaikka itse oon lähemmäs 30v nainen, niin silti monet kritisoi vieläkin jotain valintoja tai elämäntapaa. Ja vakavasti ottaen, että jos tää yhteiskunta ei ala muuttumaan pian, niin kummallakaan sukupuolella ei oo hyvä olla.

mun mielestä sukupuolella ei oo väliä täällä Suomen maaperällä. Molemmilla on ihan samanlaiset mahdollisuudet koulutukseen, työhön, asuntolainaan ja oikeastaan mihin vaan.

Sillä taas on suurestikin väliä, millaiseen perheeseen ja ympäristöön syntyy. Täällä kun näkyy kans niin selkästi luokkaerot, ja koko ajan selkeämmin.

Mielestäni pojalla helpompaa. Tytöillä suurempi raiskauksen, väkivallan pelko. Eipä tulisi näin naispuoleisena mieleenkään mennä pimeällä yksin jonnekin vähänkään syrjäisemmälle kävelemäään. Poikana huomattavasti turvallisempaa. Samoin pojalla helpompaa, ei tarvitse meikata, helpompi tukkatyyli ja aina muodikas, vaatteet eivät ole kiristäviä nakinkuoria. Monta kertaa olen katsellut miten helposti poikana/miehenä saisi vaatteet, kun ovat paljon kivemman oloisia ja mallisia. Mutta en viitsi miesten osastolta ostaa, kun muuten olisin niin jätkämäisen näköinen.

Ihan näillä syillä vastaan, että pojalla helpompaa.

Itse alan kallistua sille kannalle, että helpommalla nykyään Suomessa pääsee jos syntyy tytöksi. Naisten oikeuksia on ajettu tosi aktiivisesti ja naiset on nykyään jotenkin enemmän esillä joka paikassa? On "muotia" että johtaja on nainen ja palkassa "munalisät" yms alkaa olla out. Silti miehillä on miesten velvoitteita kuten se armeija on käytävä (no joo sivari sallitaan mutta se onkin sitten iiiiso miiiinus) ja miehillä ei mun mielestä ole samanlaista vapautta olla oma itsensä vaan edelleen pitää olla vahva ja urhea... Pinnallisemmista asioista naisille ja tytöille on monenlaista harrastusta ja he voivat mennä myös liki kaikkiin miesten harrastuksiin mukaan. Miehillä edelleen sellaisia tabuja, ettei kovin moni poika käy ala-asteikäisenä esim. jumpissa. Tytöille löytyy tosi kivoja vaatteita, muodista ja vaatteista pitäville pojille ei ja edelleen on vähän nihkeää monen mielestä jos poika esim. käyttää vaaleanpunaista... Onhan nää asiat korjaantumassa varmaan pikkuhiljaa, mutta juuri nyt minusta tytöillä on asiat paremmin/elämä helpompaa. Entä teidän mielestä?

kyllä omassa nuoruudessa pojat saivat olla laihoja ja homomaisia ihan avoimesti ja olla kaveria vaan tyttöjen kanssa. ja siitä on jo aikaa. joten tuskin nyt sen huonompaan suuntaan on menty ja yhtäkkiä poikien pitäisi olla vaan maskuliineja.

mitä itse olen hujomannut, niin tyttöjen maailma on kova, ja on oikein muiotia, että pojat ovat herkkiksiä ja pillitvätä joka välissä.

mitä noita nuoria parikymppisiä miehiä katsoo, niin ei heiltä mitään voimaa ja miehisyyttä vaadita. laihoja housut lähes nilkoissa kulkevia muotipellejä tai herkkiä älykköjä. niitä lihaksikkaita miehisiä miehiä on kyllä hyvin hyvin pieni vähemmistö suomipojista/miehistä nykyään . ei sellaiasta vaadita. muotia nämä naiselliset miehet.

lapsen eskarissa pojat istuvat sylissä ja pillitävät ihan kaikesta. se on muotia.

tyttöjen pitää selviytyä itse paljon pienempänä. Eivät suomimammat paapo kuin poikiaan.

Hmm.. Hyviä pointteja ja ihan tottakin. Musta tuntuu että meidän lähipiiri on jotenkin tyttöjä suosivaa monelta osin, juuri siinä suhteessa että poikia kohtaan on aika vanhanaikaisia odotuksia, mutta toisaalta tyttöjä kohtaan ei samalla lailla. Ei tietenkään kaikilla näin, mutta joillain aika voimakkaasti. Vaihtelee sitten ilmeisesti ja ilmeisesti ne herkät runopojat nykyään hyvin pärjää poikien maailmassa? :) Hyvä juttu, oikeasti! Valitettavasti mun kouluaikoina niitä kiusattiin kyllä..

Lisään vielä, että oma poikani on juuri sellainen herkkä tapaus. Meillä on siis sekä tyttö että poika. Jostain syystä olen huolissani enemmän poikani tulevaisuudesta kuin tytön. Johtuu ehkä lasten luonteistakin.

ap

Hmm.. Hyviä pointteja ja ihan tottakin. Musta tuntuu että meidän lähipiiri on jotenkin tyttöjä suosivaa monelta osin, juuri siinä suhteessa että poikia kohtaan on aika vanhanaikaisia odotuksia, mutta toisaalta tyttöjä kohtaan ei samalla lailla. Ei tietenkään kaikilla näin, mutta joillain aika voimakkaasti. Vaihtelee sitten ilmeisesti ja ilmeisesti ne herkät runopojat nykyään hyvin pärjää poikien maailmassa? :) Hyvä juttu, oikeasti! Valitettavasti mun kouluaikoina niitä kiusattiin kyllä..

no itse muistelen pääasiassa lukioaikaa. Avoimesti homo ja naisellinen ja nauravainen poika sai olla vaan tyttöjen kaveria eikä häntä pojat kiusanneet. ihan suosittu oli vaikka liikehti naisellisesti ja elehti ja viihtyi tyttöjen kanssa.

minusta lihaksikkaita perinteisesti miehekkäitä nuoria miehiä on pieni vähemmistö. suurin osa nykypojista on laihempia ja hintelämpiä kuin tytöt.

Lisään vielä, että oma poikani on juuri sellainen herkkä tapaus. Meillä on siis sekä tyttö että poika. Jostain syystä olen huolissani enemmän poikani tulevaisuudesta kuin tytön. Johtuu ehkä lasten luonteistakin.

ap

yleensä äidit ovat pojistaan enemmän tarkkoja. ei omallekaan äidille kelpaa kukaan miniä mutta kaikki tyttöjen poikaystävät olivan ihan ok. poikia suojellaan ja paapotaan ja varjellan äitien osalta enemän kuin tyttöjä.

Juuri näin. Jos poika on naisellinen, sellainen erikoinen, niin hänellä on varmasti tyttölauma ympärillä eikä kavereista puutetta. Meidän lukiossa oli eräs tällainen poika, ei nyt naisellinen, mutta aika "homomainen" ja kavereita kyllä riitti, enimmäkseen tyttöjä, mutta kyllä poikiakin oli.

yleensä äidit ovat pojistaan enemmän tarkkoja. ei omallekaan äidille kelpaa kukaan miniä mutta kaikki tyttöjen poikaystävät olivan ihan ok. poikia suojellaan ja paapotaan ja varjellan äitien osalta enemän kuin tyttöjä.

Hmm... Jäin ihan miettimään tätä omalla kohdallani. Varmasti hyvä pysähtyä tämän asian ääreen ;D Enpä osaa sanoa olisiko sitten mukana jotain tällaista. Onko se sitten biologiaa? Ja isät paapoo ja huolehtii tyttäristä?

Mielestäni pojalla helpompaa. Tytöillä suurempi raiskauksen, väkivallan pelko. Eipä tulisi näin naispuoleisena mieleenkään mennä pimeällä yksin jonnekin vähänkään syrjäisemmälle kävelemäään. Poikana huomattavasti turvallisempaa.

Pojathan ne turpaansa saa koulussa, koulumatkoilla ja myöhemmin nakkikiskan jonossa. Ei naisia sentään vielä hakata umpimähkään niin usein kuin miehiä. Tilastot tukee tätä väitettä.

No, mitä työelämään tulee, niin pallilisä pätee. Olen alalla, jossa naisia ja miehiä oin fifti-fifti tällä hetkellä, mutta koulutettavista hieman suurempi osa on naisia. Tämä alkaa jo näkyä niin, että miesten on helpompi lyödä itsensä läpi ja saada vakipaikka.

Juuri näin. Jos poika on naisellinen, sellainen erikoinen, niin hänellä on varmasti tyttölauma ympärillä eikä kavereista puutetta. Meidän lukiossa oli eräs tällainen poika, ei nyt naisellinen, mutta aika "homomainen" ja kavereita kyllä riitti, enimmäkseen tyttöjä, mutta kyllä poikiakin oli.

Peruskouluaikoina "kaikki" tytöt olivat ihastuneita siihen hyväkäytöksiseen ja miellyttävään poikaan, joka pukeutui hyvin ja oli myös erittäin älykäs. Ei koskaan mitään huhuja hänestä, ei tapellut, ei juopotellut eikä kohdellut tyttöjä rumasti. Isoskoulutuksen aikana antoi muiden osallistujien luulla, että oli viettänyt yöt kanssani ja jatkoi uskottelua koulun tapahtumissa. Lukion jälkeen meni kihloihin pojan kanssa.

Jotenkin musta alkoi tuntu, että heikkolahjainen ja vähemmän nätti tyttö kyllä löytää kuitenkin paikkansa elämässä, saa miehen ja perheen ja löytää jotain työtä. Heikkolahjaisella ja vähemmän hyvännäköisellä pojalla voi olla vaikeampaa saada itselleen perhettä ja sellaista hyväksyttyä asemaan yhteiskunnassa? Tiedä sitten....

Yleensä pojat hakkaavat lähipiirissä toisiaan tai juuri noita humalaisten tappeluja. Samoin kuten Suomen henkirikoksissa suurin osa on juoppojen ym. "alamaailman" välienselvittelyjä.

Tyttöjen kohdalla taas on suurempi uhka ns. yllättävään väkivaltaan kuten puskaraiskaukset.

Yhteistyössä