Meidän kissa on muuttunut ihan älyttömästi vuodessa! Sis. kuvat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Mä luulen että se ei ollut vielä täysikasvuinen kun se päätti muuttaa meille. Laiha pieni reppana tuo Bobba silloin oli. Ja nyt kissalla on komiat posket ja kooltaan muutenkin huisisti suurempi :D.

Tässä "ennen" kuvat, eli sinä päivänä kun kissa muutti meille:

Ja tässä tänään otetut kuvat:

Niin siis tuo reppanahan oli pelkkää luuta ja nahkaa meille tullessaan. Ja kuten noista "ennen"- kuvista näkyy, koko vartalo oli aivan luonnottoman näköinen. Kissa ei olis selvinnyt talven yli ellei olis muuttanut meille.

Ei se mikään läski ole, pulska ehkä :D. Mutta ehdottomasti terveemmän näköinen kuin vuosi sitten.

Ja ei, ei olla leikattu kissaa. En tiedä onko se leikattu ennen meille tuloaan. Tyttö se kaiketi on, mutta ainakaan vielä ei ole kiimaa ilmaantunut. Voi siis olla että onkin leikattu.

Ap:n kissa on todella terveen näköinen eikä mun mielestä yhtään pulska. Hienosti hoidettu... Toivottavasti vaan saa liikuntaa ettei tuu pulskistumaan liikaa tulevaisuudessakaan. Mun kaksi kissaa on ihan samanlaisessa kunnossa ja hyvin jaksavat liikkua vaikka eläinlääkärin mielestä 4.5kg painava, nuorempi leikattu kisuni on liian pulska... Ei todellakaan ole

Meidän narttukissa on seitsemän vuotias ja koko aikuisikänsä muistuttanut tuota ylimpien kuvien kissaa. Koskaan se ei ole ollut ahne millekään ruualle. Syö aina vaan sen verran kuin maistuu ja on oikein pirteä ja iloinen kissa.
Leikattu uroskissa taas ei muuta tekisikään kuin söisi. On sitten myös sen näköinen paksukainen.

Minkä ikäinen sit oli kun tuli teille? Näyttää n. 1-vuotiaalle ennen-kuvissa.

Mä en tiedä minkä ikäinen kissa oli kun tuli meille. Kissa siis on hylätty, joka sitten päätti muuttaa meille. On se tosiaan kasvanutkin pulskistumisen lisäksi.

Kissa todellakin oli pelkkää luuta ja nahkaa. Ehkä sitä ei sitten vaan näe kuvista. Kaikki luut tuntui ja esim. nuo takapään luut oli oikein terävät ja kovat. Lisäksi turkki oli täysin eloton ja kiilloton, niskassa oli iso takku jne. Ja sangen pitkään tuo kissa vaan söi ja söi ja söi...ja paskoi :D. Söi mitä tahansa, niin nälkäinen pieni reppana. Meni varmaan pari kuukautta ennen kuin alkoi luottaa siihen että saa ruokaa jatkossakin. Sitten syöminen tasaantui.

Kissa päätti kesällä olevansa jälleen ulkokissa. Pyydystää hiiriä ja kirmailee pitkin metsiä. Saa siis liikuntaa takuulla :). Kotona tuo ei syö edes paljoa, iltaisin kotiin tullessaan jonkin verran kuivamuonaa. Kait tuolta metsistä alkaa olla kaikki hiiret metsästetty ja ne näkyy vyötäröllä :xmas:

Ihana kissa. Tosi söpö naama sillä. :) Näytti söpöltä jo ekoissa kuvissa, mutta kun saanut vähän lihaa luiden ympärille, niin tullut todella komeaksi tapaukseksi. :heart:

[QUOTE="vieras";22162367]Ihana kissa. Tosi söpö naama sillä. :) Näytti söpöltä jo ekoissa kuvissa, mutta kun saanut vähän lihaa luiden ympärille, niin tullut todella komeaksi tapaukseksi. :heart:[/QUOTE]

On se, söpö ja ihana kissa :heart:. Sylikissaa siitä ei taida tulla, mutta ihan mahdottoman kiltti ja välillä myös hellyydenkipeä tuo kyllä on :). Silittää siis saa, kunhan ei koita ottaa syliin.