Saako tästä olla loukkaantunut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mun lapsella on kummi, joka ei ole mitenkään erityisemmin tehnyt asioita kummina niinkun miten kuvittelisin kummien tekevän. Ei ole koskaan tarjonnut hoitoapua, halunnut tehdä mitään kaksi tyttäreni kanssa eikä juurikaan ostanut lahjoja tyttäreni 4-vuotisen elämän aikana, vissiin kerran on ostanut syntymäpäivälahjan ja kerran joululahjan. Viime synttäreinä tytär sai häneltä karkkia. Olin kylläkin maininnut, että on ok jos ei osta mitään suurempaa, kun hänen on kuulemma niin vaikea keksiä mitään.

Nyt hän puheli tuossa kuinka olivat käyneet ostamassa hänen miehensä kummilapselle useamman kappaleen vaatteita synttärilahjaksi. Mä en voi sille mitään, että mulle tuli paha mieli, että he shoppailevat koko perheen voimin tämän miehen kummilapselle lahjoja, mutta mun tyttärelle ei viitsi vaivautua vaivaamaan päätään, että edes keksisi mitään. Vaan aina sama laulu, että on niin vaikea keksiä mitään.

Kyllä mä ostan mulle tärkeille ja rakkaille ihmisille lahjoja merkkipäivinä ja välillä muutenkin ja mä tosiaan mietin, että mikä olisi hyvä lahja. Mä olen nytkin miettinyt päiviä mun kaverin lapselle lahjaa, vaikka hänellä ei ole edes merkkipäivää.

Koska en tiedä saako tästä loukkaantua, niin en viitsi asiasta puhua muualla kun anonyymisti täällä. Kiitos kun sain avautua.

Minusta loukkaantuminen on sellainen tunne, että se tulee, jos siltä tuntuu. Ei oikein voi miettiä ja tuumia, että loukkaannunkos minä vai en. Jos on aikaa miettiä, ei silloin varmaan ole aihetta?

ehkä hän ei jostain syystä koe sitten sinun lastasi niin läheiseksi.
surullstahan se on ,jos on kummi joka ei välitä, mutta minkäs teet . toivottavasti lapsellasi on toinen mukava kummi :)

ehkä hän ei jostain syystä koe sitten sinun lastasi niin läheiseksi.
surullstahan se on ,jos on kummi joka ei välitä, mutta minkäs teet . toivottavasti lapsellasi on toinen mukava kummi :)

Ehkä niin, mutta me ollaan mesen ja facebookin välityksellä yhteydessä päivittäin.. ja mulle tekee tiukkaa olla hänen kaverina näiden tapahtumien johdosta.. pettymys patoutuu mun sisälle.

Itsekin oon huomannut tehneeni virheen kummien valinnassa. Toinen kummi on kerran ollut lapseni kanssa kahdestaan, lapsi vaan kaipaa tätä ihmistä, ja sydämeni särkyy aina kun lapsi pyytää tätä leikkimään ja ei käy. Toinen kummi on aikalailla samaa maata.
Seuraavalle lapselle mietin todella tarkkaan kummit, jotka olisivat sellaisia jotka jaksaisivat pitää yhteyttä kummilapseen aikuisuuteen saakka.
Aina ei vaan lähipiirissä ole sopivia ihmisiä. Joku toinen on itselle läheisempi, mutta toinen saattaa olla parempi vaihtoehto kummiksi, silti vaikka olisi etäisempikin. Vaikea valinta.

Kyllä mä pitäisin vähän outona, jos itse halusi kummiksi ja sitten ei muistaisi millään lailla. Toi pistäisi erityisesti potuttamaan, jos kuitenkin miehen kummilapselle laiteltaisiin lahjoja ja siitä vielä mainittaisiin. Senkin ymmärtäisin, jos kaikkia kummilapsia kohdeltaisiin sitten samalla tavalla.
Olisin varmaan tossa tilanteessa ihan piruuttani sanonut että oho mä olen luullut, että teillä on sellainen tapa ettei kummilapsille keksitä mitään lahjoja eikä niitä muisteta, mutta näköjään se sitten koske kaikkia.

Itsekin oon huomannut tehneeni virheen kummien valinnassa. Toinen kummi on kerran ollut lapseni kanssa kahdestaan, lapsi vaan kaipaa tätä ihmistä, ja sydämeni särkyy aina kun lapsi pyytää tätä leikkimään ja ei käy. Toinen kummi on aikalailla samaa maata.
Seuraavalle lapselle mietin todella tarkkaan kummit, jotka olisivat sellaisia jotka jaksaisivat pitää yhteyttä kummilapseen aikuisuuteen saakka.
Aina ei vaan lähipiirissä ole sopivia ihmisiä. Joku toinen on itselle läheisempi, mutta toinen saattaa olla parempi vaihtoehto kummiksi, silti vaikka olisi etäisempikin. Vaikea valinta.

Itse en ole ollut koskaan kummilastemme kanssa kahdestaan eikä myöskään meidän lapsi ole ollut kummiensa kanssa kahdestaan. Kukaan ei ole pettynyt ja väleissä ollaan edelleen.

Uusimmat

Yhteistyössä