3500 e palkka??

• Viestiketjun aloittaja kysyväinen
  • Ensimmäinen viesti
kysyväinen
eli kysymys olisi että onko 3500 mielestänne hyvä palkka? miksi/miksi ei? saako sillä miten hankittua ruokien lisäksi tavaroita, huonekaluja, vaatteita, lomamatkoja? mulla ei ole mitään hajua itsellä... :)

"vieras"
No on tosiaan. Jessus sentään, missä ihmisten suhteellisuuden taju on? Jos et ole yksinhuoltaja joka asuu kaupungin kalleimmassa asunnossa ja jolla on 5+ lasta, tuolla pärjää ihan hyvin.

Hmmmm
Meillä tienaa molemmat vähän yli tuon, mutta eipä siitä mitään jää. Tulojen mukaan määräytyvät menot, niin se vaan on.

Suhteellisen hyvä palkkahan se on kyllä.

viiiieras
Meillä tienaa molemmat vähän yli tuon, mutta eipä siitä mitään jää. Tulojen mukaan määräytyvät menot, niin se vaan on.

Suhteellisen hyvä palkkahan se on kyllä.

Ei ne menot määräydy tulojen mukaan, vaan sen mukaan paljon törsää!! :D Meillä kumpikin tienää hitusen päälle tuon ja lähes toisen palkan verran lyhennetään lainaa sit. Hyvin sillä elelee 4 henkinen perhe eikä tartte mistään edes viellä pihistellä. :) Kaupasta voi ostaa mitä haluaa suuremmin miettimättä.
Eettisistä ja ekologisista syistä sit tuleekin mietittyä liikaa...

gg
[QUOTE="Espoolainen";22152073]Nyt kyllä taidat puhua nettopalkasta. Muuten yli tonnin pienempi palkka ei todellakaan riitä mm. sijoitusten tekoon kaiken muun pakollisen jälkeen.[/QUOTE]

kyllä mä olen n. 2000 euron bruttopalkalla tehnyt sijoituksia sijoitusrahastoon 50 euroa kuukaudessa, joten mahdollista on.. Ja Helsingissä asutaan, mies sai silloin saman verran palkkaa ja teki myös samansuuruisia sijoituksia. Toki mitään isoa ei voi sijoittaa, mutta pienistä puroista kasvaa suuri virta.

"asdf"
On se ihan tosi hyvä palkka minusta. Oma palkkani on muistaakseni tuota luokkaa, vuodessa jotain 45 000, en muista tarkkaan kun olen ollut niin pitkään kotona :D Mies tienaa vähän vähemmän.

Kyllä siitä nopeasti säästi hyvät asuntorahat, ja asuntolainakin saadaan pian pois maksettua. Mutta aika lailla meillä silti köyhäillään, ei ole autoa ja kirpparivaatteissa kuljetaan, enkä todellakaan osta taaperolle reimatekkiä.

Meidän firmassa taidan olla niitä pienipalkkaisimpia, olen DI ja suhteellisen vastavalmistunut, kollegat ovat vanhempia.

Mutta kyllä sen nopeasti saa menemäänkin, ainakin kollegat valittavat että asuntolaina (omakotitalo Espoossa), purjehdus, autolainat (Audi ja Mersu) ja muut juoksevat kulut syövät koko rahan. Eli ihan mahdottomiin hulppeuksiin tuolla ei kyllä yllä.

Yhteistyössä