Op:ssa vika, ja olen luvannut maksaa laskuja!

  • Viestiketjun aloittaja häh
  • Ensimmäinen viesti
häh
Pari tärkeää laskua on, joilla on maksusuunnitelma päivä tänään, jottei ne mene ulosottoon. Voiko ne nyt antaa sieltä lisää maksuaikaa, kun OP on töpännyt... Ei voi mitään, muttei ole rahaa millä niitä maksaa, kun tili huutaa tyhjyyttään.
 
Monski
Ja miten on pankin vika, jos sinulla ei ole tililläsi rahaa? Eikös laskuja maksettaessa ole tärkeää, että tilillä on rahaa mistä maksaa? Käsittääkseni vika on silloin sinussa, eikä pankissa.. Itse osaan ainakin pitää huolen, että rahaa on tililläni silloin, kun laskujen pitäisi mennä.. Laskuttaja antaa kyllä yleensä lisää maksuaikaa, kun heihin ottaa yhteyttä..
 
"alkup."
No just. Ihan on kuule yleisesti tiedoitettu että OSUUSPANKIN päässä on maksuhäiriövika, eikä rahat/palkat ole tulleen kellekään asiakkaille tänään! Tottakai mää dorkat olenkin luvannut maksaa laskut tänään juurikin sen takia, kun PITI tulla tili. En tiedä, tuleeko se tänään, riippuu siitä saako ne vian korjattua, vai tuleeko maanantaina. Mutta, antaakohan ne siis lisää maksuaikaa esim. maanantaihin, kerran vika ei ole minun päässä...
 
"vieras"
[QUOTE="alkup.";22146688]No just. Ihan on kuule yleisesti tiedoitettu että OSUUSPANKIN päässä on maksuhäiriövika, eikä rahat/palkat ole tulleen kellekään asiakkaille tänään! Tottakai mää dorkat olenkin luvannut maksaa laskut tänään juurikin sen takia, kun PITI tulla tili. En tiedä, tuleeko se tänään, riippuu siitä saako ne vian korjattua, vai tuleeko maanantaina. Mutta, antaakohan ne siis lisää maksuaikaa esim. maanantaihin, kerran vika ei ole minun päässä...[/QUOTE]

No kuule kun en oo OSUUSPANKIN asiakas niin mulle ei oo tiedotettu yhtään mitään.

Ja jos ulosotto uhkaa niin onhan sulla tainnut olla vaikeuksia maksella laskujas ennenkin?
 
T.
Itsekin soittelin Tapiolaan eläkkeen perässä ja sanoivat, jotta OP:lla on joku vika, mutta tänään pitäisi rahojen tilillä olla. Normaalisti on lähteneet ja periaatteessa ovatkin jo tilillä, mutta ei näy eikä tietenkään pääse käyttämäänkään.
 
"alkup."
[QUOTE="vieras";22146711]No kuule kun en oo OSUUSPANKIN asiakas niin mulle ei oo tiedotettu yhtään mitään.

Ja jos ulosotto uhkaa niin onhan sulla tainnut olla vaikeuksia maksella laskujas ennenkin?[/QUOTE]

No KUULE, kyllä siitä on ilmoitettu ihan muuallakin kuin op:n sivuilla. Ja tiedätkös, äkkiseltään en löytänyt edes ilmoitusta OP:n sivuila. Miehen työpaikalla oli INFOtaulussa ilmoitettu. Ja onhan tuo varmaan ihan uutisotsikoissakin.

Ja jos ulosottoon menee, niin joo, kyllä on ollut maksuongelmia. Minkäs teet, kun olen työtön, enkä ole kohta 3 kk saanut kelalta rahaa, kun koko ajan ovat vailla uusia selvityksiä ja plaa plaa plaa. No, onneksi ne sentään tulee takautuvasti. Ei ole sinun asiasi puuttua minun maksuongelmiin. :)
 
"alkup."
Soitin laskusta, ja eivät voi siirtää eräpäivää, koska olen luvannut maksaa laskun. Onko se nyt edes oikein???? Eihän se minun vika ole, jos osuuspankki töppäilee eikä minulle näin ollen tule rahaa...
 
"Satunnainen vierailija"
Jos ei vikaa ole korjattu vieläkään (aikarajaksi ilmoitettiin klo 10), niin soita ja selvitä sen ulosoton kanssa. Ymmärtävät varmasti. Voihan olla, että saat kuitenkin rahasi tämän päivän aikana.
 
"sama"
[QUOTE="Satunnainen vierailija";22146797]Jos ei vikaa ole korjattu vieläkään (aikarajaksi ilmoitettiin klo 10), niin soita ja selvitä sen ulosoton kanssa. Ymmärtävät varmasti. Voihan olla, että saat kuitenkin rahasi tämän päivän aikana.[/QUOTE]

Ahaa.. olitkin jo soittanut.
 
"alkup"
[QUOTE="Satunnainen vierailija";22146797]Jos ei vikaa ole korjattu vieläkään (aikarajaksi ilmoitettiin klo 10), niin soita ja selvitä sen ulosoton kanssa. Ymmärtävät varmasti. Voihan olla, että saat kuitenkin rahasi tämän päivän aikana.[/QUOTE]

Mä siis soitin jo niin ulosotto ei anna enää mahdollisuutta siirtää eräpäivää. Todella töykeä akka hoitaa tätä mun asiaa eikä antanut enää mahdollisuutta. (no, tästä laskusta en ennen ole eräpäivää siirtänyt joten olis eka kerta). En ymmärrä. No, menee käräjäoikeuteen ja tulee käräjäoikeuskulut mutta minkäs teet :/
 
"alkup."
päivää on vielä jäljellä, älkää menkö paniikkiin
Se on totta, että onneksi päivää on jäljellä. Mutta, väkisinkin menee paniikkiin, jos rahoja ei ole tullut ja noin tärkeä lasku kyseessä. Ja mikä paskin, eivät anna lisäaikaa ko. laskulle. Ihan perseestä jos suoraan sanotaan! :( Ei ole kiva, jos menee käräjäoikeuteen ja tulee sieltä vielä parin kolmen sadan lisäkulut...
 
"vieras"
[QUOTE="alkup.";22146744] Minkäs teet, kun olen työtön, enkä ole kohta 3 kk saanut kelalta rahaa, kun koko ajan ovat vailla uusia selvityksiä ja plaa plaa plaa. No, onneksi ne sentään tulee takautuvasti. Ei ole sinun asiasi puuttua minun maksuongelmiin. :)[/QUOTE]

Ai minkä, no on elämättä yli varojensa tietysti! Vai luuletko sä että kaikki työttömät on ulosotossa???

Ja onhan se mun asia kuten kaikkien muidenkin lukijoiden kun sä siitä täällä itse huutelet.
 
"vieras"
Harmillinen tilanne, mutta näitä tietojärjestelmä ongelmia vaan välistä on.

Onhan sulla vielä koko päivä aikaa odotella et op saa vian korjattua ja saat maksettua laskun. En usko että ulosotto on määritelly sulle et jos maksua ei ole maksettu klo 16 mennessä niin asia lähtee eteenpäin. Kärsivällisyyttä!
 
dadad
[QUOTE="alkup.";22146790]Hei, kiitos kun muistutit. Thyroxin onkin ottamatta tälle päivää. Menenpäs heti ottamaan :)[/QUOTE]

onko sulla ollut kilpirauhasen vajaatoiminnan aiheuttama masennus, joka sitten on aiheuttanut lopulta nämä rahaongelmat?
 
"Satunnainen vierailija"
[QUOTE="alkup.";22146839]Se on totta, että onneksi päivää on jäljellä. Mutta, väkisinkin menee paniikkiin, jos rahoja ei ole tullut ja noin tärkeä lasku kyseessä. Ja mikä paskin, eivät anna lisäaikaa ko. laskulle. Ihan perseestä jos suoraan sanotaan! :( Ei ole kiva, jos menee käräjäoikeuteen ja tulee sieltä vielä parin kolmen sadan lisäkulut...[/QUOTE]
Jos noin kävisi (mitä en usko) niin laita lisäkuluista lasku pankille. Mitäs sössivät! ;)
 
"ttt"
[QUOTE="alkup.";22146744]No KUULE, kyllä siitä on ilmoitettu ihan muuallakin kuin op:n sivuilla. Ja tiedätkös, äkkiseltään en löytänyt edes ilmoitusta OP:n sivuila. Miehen työpaikalla oli INFOtaulussa ilmoitettu. Ja onhan tuo varmaan ihan uutisotsikoissakin.

Ja jos ulosottoon menee, niin joo, kyllä on ollut maksuongelmia. Minkäs teet, kun olen työtön, enkä ole kohta 3 kk saanut kelalta rahaa, kun koko ajan ovat vailla uusia selvityksiä ja plaa plaa plaa. No, onneksi ne sentään tulee takautuvasti. Ei ole sinun asiasi puuttua minun maksuongelmiin. :)[/QUOTE]

Paitsi että kun kitiset siitä täällä, siitä tulee kaikkien ongelma.
Ja kello on vasta puol 11. Joku tolkku tossa valituksessa.
 
"alkup."
onko sulla ollut kilpirauhasen vajaatoiminnan aiheuttama masennus, joka sitten on aiheuttanut lopulta nämä rahaongelmat?
Ei, mulla ei ole masennusta! Olen elämäni kunnossa :) No, rahaongelmat nyt johtuvat erinäisistä tekijöistä, joita en ala tähän listaamaan, se kun ei ollut tämän ketjun tarkoitus. Mutta siis, kyse on nyt melko pienestä summasta ensinnäkin. Jota ei vain ole ollut vara maksaa kun on työtön...
 

Yhteistyössä