Apua millä tän makean himon saa meneen ohi??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Ei auta hedelmät ym. Maha on täys ja silti tekee jotain mieli koko ajan. Purkkaa syön kohta melk pussin päivässä..

Kolmas päivä menossa ilman makeaa. Tai siis ainakin radikaalisti vähemmän makeaa mitä ennen. Tiedän et helpottaa ajan kans mut ei oo kaukana et repsahtaa ja sit tulee syötyä kaapit tyhjäksi kaikesta.

Asiaa ei helpota yhtään että aika moni asia ottaa tällä hetkellä päähän.

[QUOTE="tööt";22142109]Karkilla ja suklaalla?[/QUOTE]

Joo ja siihen loppuu sit tää painon pudotuskin. Mulle ei käy kohtuudella vaan sit pitää vetää tolkuttomia määriä. Eli pakko siis olla ilman jos aikoo tätä painoa saaja joskus alaski päin.

[QUOTE="Vieras";22142097]Ei auta hedelmät ym. Maha on täys ja silti tekee jotain mieli koko ajan. Purkkaa syön kohta melk pussin päivässä..

Kolmas päivä menossa ilman makeaa. Tai siis ainakin radikaalisti vähemmän makeaa mitä ennen. Tiedän et helpottaa ajan kans mut ei oo kaukana et repsahtaa ja sit tulee syötyä kaapit tyhjäksi kaikesta.

Asiaa ei helpota yhtään että aika moni asia ottaa tällä hetkellä päähän.[/QUOTE]

No makeanhimoon nyt ei ainakaan se sokeri (hedelmät) auta.
Syö rasvaa ja karsi kaikki sokeri pois viikoksi, jo helpottaa. Vierotusoireiden jälkeen.

et sää pysty painoa pudottamaan jos et saa mielitekoja kuriin. tässä maistelen keitettyjä pikkuporkkanoita, yllättävän sokerisia mutta vain 30 kaloria / 100g. purkka ei oo terveellistä jos sitä syö paljon, lisäksi aika moinen määrä kaloreita pussillisessa. oletko käynyt "ruokavalistuksessa" esim terveydenhoitajan luona? jos et, niin kannattaa.

Mulla toimi pähkinät makeanhimon poistamiseen. Sokerissa on se, että sen käyttö pitäis varmaan lopettaa vähitellen eikä kertarysäyksellä, mulle iski ainakin kauhean päänsäryn ja sitten on se "riippuvuus" joka sokeriin syntyy. Ei auta kuin aika, ja runsas veden juominen.
Se, että ottaa jotain makeaa, jossa ei ole sokeria, ei auta yhtään, jos elimistö huutaa sokeria sitä ei paljon mehukeitto lämmitä.

Joo siis helpottaa kun selviän nämä muutaman päivän taas. Ei ole ensimmäinen kerta. Ja siis kyllä saatan syödä pullan tms jos on vieraita tai käyn kylässä. Ja kotonakin kork. 1 makea juttu per päivä. Mutta kun tähän asti vetäny tolkuttomia määriä niin ei tunnu missään nuo.
Ja kuten sanoin en yleensä pysy kohtuudessa eli ainoa vaihtoehto on lopettaa kokonaan.
Saako tuota kromia marketin hyllyltä? Vois ainakin kokeilla.
Pepsi maxia juon pari pulloa viikossa. että se korvaa edes vähän.

[QUOTE="nih";22142277]tee tää: fazerin sinistä, kermaa, toffeekastikepkt sekaan ja syö. Tullee paha olo, ei tee mieli enää ja jää traumoja[/QUOTE]

Ei onnistu. Seuraavana päivänä menee uus satsi. Jos en sit oikeasti syö niin paljon että oksennan, mutta en nää siinäkään järkeä. Ja kaikki muu makea uppoaa kuitenkin.

[QUOTE="joooo";22142258]Mulla toimi pähkinät makeanhimon poistamiseen. Sokerissa on se, että sen käyttö pitäis varmaan lopettaa vähitellen eikä kertarysäyksellä, mulle iski ainakin kauhean päänsäryn ja sitten on se "riippuvuus" joka sokeriin syntyy. Ei auta kuin aika, ja runsas veden juominen.
Se, että ottaa jotain makeaa, jossa ei ole sokeria, ei auta yhtään, jos elimistö huutaa sokeria sitä ei paljon mehukeitto lämmitä.[/QUOTE]

Ei se elimistö mitään sokeria huuda vaan aivot haluaa endorfiimiä jota se on tottunut saamaan sokerin muodossa. Makea sokeriton mehukeitto kyllä auttaa.

[QUOTE="vieras";22142911]Ei se elimistö mitään sokeria huuda vaan aivot haluaa endorfiimiä jota se on tottunut saamaan sokerin muodossa. Makea sokeriton mehukeitto kyllä auttaa.[/QUOTE]

Mulla varmaan elimistö huutaa molempia. Mutta kiitos vinkistä taidan tuota mehukeittoa tuoda illalla kaupasta.
Tää on vaikeaa mut periksi en nyt anna...

Mulla varmaan elimistö huutaa molempia. Mutta kiitos vinkistä taidan tuota mehukeittoa tuoda illalla kaupasta.
Tää on vaikeaa mut periksi en nyt anna...

Mehukeitto ja aika, se on mun resepti. Toinen vinkki vois olla et jos tulee repsahdus, niin anna tulla ja jatka sit seuraavana päivänä uudestaan sokeritonta linjaa. Jos tämmönen 25 vuotta karkkia ja sokeria naamaan mättänyt (pahimmillaan 200g suklaalevy, 200g irtokarkkipussi päivässä) tyyppi on tavoista päässyt eroon niin miksei muutkin. Omalla kohdalla kyse oli silkastaan päänsisäisistä jutuista. Sokeririippuvainen.. no joo ehkä sillä tasolla et sokeri tuo hyvänolon tunteen koska olen sen assosioinut siihen. Sitä en allekirjoita, et mun keho olis sitä vaatimalla vaatinut vaikka toki aluksi olikin pää kipeä. Olihan ero kaloritasolla aika huomattava uuteen ruokavalioon joten päänsärky saattoi johtua siitäkin.

Yhteistyössä