Olo munasolupunktion jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja punktio
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

punktio

Vieras
Millanen olo on ollut punktion jälkeen? Olin aamupäivällä punktiossa ja olo on vähän ankea. Maha on kuin ilmapallo ja sattuu. Istuessa ei pahemmin, mutta varsinkin ylös nouseminen sattuu. Kun hetken on kävellyt, kivut helpottaa. Nyt mietityttää, onko ihan normaalia. Ja jos on, niin koska tää kipu helpottaa?

Laitettiinko siinä sitä kaasua sinne onteloihin? :D Mulla oli tota sappirakon poistoleikkauksen jälkeen, se tehtiin tähystämällä. Liikkumalla saa ne kaasut ulos.

Normaalia, parikin päivää voi olla vatsa tosi kipeä.
Itsellä oli herti punktion jälkeen ihan normaali olo, mjutta paheni päivän ja illan aikana. Ota särkylääkettä ohjeen mukaan,.

Paljonko sulta kerättiin munasoluja? Mainittiinko erityisestä hyperstimulaation vaara? Mulla oli melko lailla normaali olo punktion jälkeen, turvonut toki olin, mutta multa ei saatukaan kuin 7 munasolua.

Uskoisin, että on normaalia. Juo paljon nesteitä ja lepäile. Jos huomenna vielä sattuu, soittele klinikalle.

Kuulostaa normaalilta.
Mulla oli jokaisella viidellä kerralla kireyden tunnetta vatsalla, ja pientä nipistelyä, joissain asennoissa saattoi vihlaista (esim. kun nousin seisomaan). Turvotusta oli jonkin verran. Ei kivulias olo, mutta aika outoja tuntemuksia.

Hyperstimulaatio tulee kyllä ENNEN keräystä, sillon kun niitä munasoluja kasvatetaan.

Eli lepäät, otat särkylääkettä. Itsellä oli 2-3 päivää vatsa kipeä ja turvoksissa.

Kannattaa ottaa myös jotain ilmavaivoihin tarkoitettua lääkettä (Cuplaton tms.). Mulla ainakin oli toisen punktion jälkeen huomattavasti parempi olo kun otin niitä; ekalla kerralla oli tosi tuskainen olo mahassa monta päivää, etenkin kävellessä.

kiitos kaikille! Eli taitaa olla ihan normaalia. Tää turvotus tuli vähän yllätyksenä. Siitä ei klinikalla mainittu mitään missään vaiheessa. Ei multa saatu soluja kuin 8 :/

Alkuperäinen kirjoittaja läpikäynyt;22137353:
Hyperstimulaatio tulee kyllä ENNEN keräystä, sillon kun niitä munasoluja kasvatetaan.

Eli lepäät, otat särkylääkettä. Itsellä oli 2-3 päivää vatsa kipeä ja turvoksissa.

Ööh, kyllä se voi tulla keräyksen jälkeenkin.

Mutta tosiaan, kuulostaa ap ihan normaalilta.

=)8 on hyvä määrä. Sekään ei ole hyvä jos munasoluja tulee liikaa, esim. reippaasti yli 10. Silloin niiden laatu yleensä ei ole niin hyvä.Näin mulle klinikalla kerrottiin. Mulla saatiin viimeksi 3 joista vain 1 jakautui normaaisti, mutta se riitti.

=)8 on hyvä määrä. Sekään ei ole hyvä jos munasoluja tulee liikaa, esim. reippaasti yli 10. Silloin niiden laatu yleensä ei ole niin hyvä.Näin mulle klinikalla kerrottiin. Mulla saatiin viimeksi 3 joista vain 1 jakautui normaaisti, mutta se riitti.

Mutku ahne kun oon, niin tahtoisin mahdollisimman monta yhdellä kärsimyksellä :) Mutta toivottavasti mullakin laatu korvaa määrän

Mulla oli ihan sama juttu...seuraavana aamuna kaikki kivut oli tipotiessään. Multa saatiin keätty 9 solua ja se oli varsin hyvä määrä kun tavoite on 4-14.

Muista juoda paljon, se auttaa! :)

Olen ollu jo monessa punktiossa ja ennen vuodenvaihdetta meen toivottavasti viimeistä kertaa. Rankkaa se on aina ollut, turvotus tullu välittömästi, kamala kipu varsinki liikkuessa jne..

Illalla punktion jälkeen oli aika kipeä olo, mies passasi särkylääkettä sänkyyn. Mutta muistaakseni seuraavana päivänä olo oli jo ihan hyvä. Punktion tulos vetelee nyt sängyssään sikeitä.

Yhteistyössä