kihlasormukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja utelias mies
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

utelias mies

Vieras
millasia hintaeroja on esim.keltakultaisella ja valkokultaisella sormuksella? ja paljonkohan ihan peruskihlasormus maksaa,ei siis mitään koristeluja sormuksessa vaan ihan "normi"sormus.. ajattelin yllättää naisystäväni kihlasormuksella ja tiedän oikean koon ja tiedän että naiseni haluaa ihan tavallisen sormuksen ilman mitään timantteja ja koristeluja(ne kuluvat hänen mielestään vihkisormukseen :) )
kiitos paljon jos joku osaa vastata

Valkokultainen taitaa olla jonkinverran kalliimpi kuin keltakultainen.

Reilulla satasella saa (ainakin täällä) ohuet, puolipyöreät keltakultaiset perussormukset. Paksuus tekee äkkiä lisää hintaa ja myös se mistä ostaa.

ota valkokultainen, ainakin mun silmälle "hienompi" kuin samanlainen kultainen ilman timantteja. henkilökohtaisesti olen niin "tyhmä" etten timantitonta kosijaa katsoisi hyvällä. mut jokainen tallaa tavallaan. kannattaa keskustella koruliikkeessä omistajan kanssa ja kysyä tarjousta.

sain naiseni puheista käsityksen että on enemmän mieltynyt valkokultaiseen sormukseen ja sen takia kyselinkin että minkäköhän hintaisia ne ovat koska olen saanut sen käsityksen että ovat kalliimpia kuin keltakultaiset..netistä olen käyny katselemassa mutta oikeastaan kaikissa on timantteja ja kuten sanoin timantit kuuluvat naiseni mielestä vihkisormukseen :)

sain naiseni puheista käsityksen että on enemmän mieltynyt valkokultaiseen sormukseen ja sen takia kyselinkin että minkäköhän hintaisia ne ovat koska olen saanut sen käsityksen että ovat kalliimpia kuin keltakultaiset..netistä olen käyny katselemassa mutta oikeastaan kaikissa on timantteja ja kuten sanoin timantit kuuluvat naiseni mielestä vihkisormukseen :)

Kultasepänliike Kultajousi - Timanttisormukset - Kultakorut - Hopeakorut – Kellot

tuolla näkyy jotain hintaeroja..

Valkokulta – Wikipedia

Tuota.. Valkokullassa tarvitaan valkaiseva metalli ja se on joko palladium tai nikkeli. Hintaero voi selittyä alkuperämaalla ja metalliseoksella. Jos yhtään epäilet, että nainen voisi olla allerginen nikkelille, niin ota ensin sormuksen hankintaa ainakin selville mitä metalliseos sisältää. (Toivottavasti en ollut ilonpilaaja.)

Valkokultainen taitaa olla jonkinverran kalliimpi kuin keltakultainen.

Riippuu todella paljon kyllä metalliseoksesta ja metallin määrästä.
Arvioitin juuri perintönä saamani leveän, painavan keltakultaisen kihlasormuksen, ja minulle kerrottiin, ettei 1000 eurolla saisi uutta vastaavaa. Syyt: laadukas kultaseos ja hyvä käsityö.

En ole vielä kuullut valkokultaisesta sormuksesta ilman kiviä, joka liikkuisi samoissa hinnoissa.

Muista, että se sormus on ainut mitä pidät sormessasi mahdollisesti seuraavat 50v. Onko siis mitään järkeä ostaa joku 50€ sormus mikä on todella ruma + on niin heppoinen, että jos teet jotain niin se on sormessa lytyssä. Miehelle sopii paksu ja leveä sormus.

Mitä sinä haluat?

Ja pitää muistaa myös se, että valkokultaiseen joutuu teettämään rodinoinnin välillä. Ei tosin kovin usein. Valkokulta ei ole valkoista luonnostaan, vaan siinä on pinnoite, joka kuluu. Nikkeliallergikko voi sietää huonoakin sormusta silloin kun pinnoite on ehjä, mutta kun materiaali alkaa paljastumaan, niin tulee oireita.

Olen lukenut netistä myös kokemuksia, että joidenkin sormuksissa pinnoite kuluu nopeasti. En tiedä johtuuko sitten käytöstä, vai siitä, että tarttuu huonommin esim. nikkelisormukseen. Niin halpaa ei kannata ostaa, että nikkeliseosta olisi.

Yhteistyössä