Sekasauna, kenen kanssa ok?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja min
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Saunon mielelläni alasti, en tykkää uikkarisaunomisesta oikeastaan ollenkaan. Meillä asia on niin, että meidän mökillä saunotaan alasti ja uimassakin käy väki pääsääntöisesti alasti, paitsi tyttäreni on nyt 10-vuotiaana kehittänyt jotain häveliäisyysjuttuja ja haluaa uimaan päälle uikkarit, no se hänelle sallittakoon. Kaverien mökillä taasen on sitten tapana uikkarisaunominen koko porukan kesken. Pääasiassa saunomme miehet ja naiset erikseen, mutta hyvien ystävien kanssa voidaan saunoa keskenäänkin. Alastihan sitä tähän maailmaan jokainen tulee, mitäs häpeemistä alastomuudessa on? Sitä paitsi riisuutuminen saunassa on osa suomalaista kulttuuriamme.

Hehee, mä olenkin superniuho :D.
Saunon mieheni kanssa. No, siinä se. Pari kertaa vuodessa äitini kanssa. Kerran ystäväni kanssa.
Sekasaunat eivät kuulu elämääni missään kokoonpanossa. Ei tulisi mieleenikään mennä saunaan isäni, veljeni tai appiukkoni kanssa, tiukkaa tekee joskus naispuolistenkin kanssa.
Mutta eipä ole ongelma mulle.

Hehee, mä olenkin superniuho :D.
Saunon mieheni kanssa. No, siinä se. Pari kertaa vuodessa äitini kanssa. Kerran ystäväni kanssa.
Sekasaunat eivät kuulu elämääni missään kokoonpanossa. Ei tulisi mieleenikään mennä saunaan isäni, veljeni tai appiukkoni kanssa, tiukkaa tekee joskus naispuolistenkin kanssa.
Mutta eipä ole ongelma mulle.

Mä olen mielelläni superniuho enkä sauno edes äitini kanssa :D

No mut mites ne työkavereiden sukukalleudet? Näkyy kai nekin. Mä en kyllä kattele kenenkään jalkoväliä saunassa, en miesten enkä naisten. Jos ei silmiin kehtaa kattoa niin sitten vaikka kiuaskiviä...

Kiuaskiviä! :D Ei siellä kukaan jalkoväliä katso (ainahan on tietysti pakko liioitella?) mutta kullä se luonto vaan on asian hoitanut niin, että ennen kuin aivot rekisteröi niin katse on jo käväissyt, huom. käväissyt. Ei saunassa nyt muutenkaan koko aikaa silmiin tuijoteta.
Aika naiivia kenenkään edes väittää etteikö kukaan koskaan vilkaisisi. Olen ihan varma että jokainen mies meidän porukasta on rekisteröinyt kaikkien naisten vartalot. Eikä haittaa. :)

No ei se mun mielestä ole mikään ok normaali luonnollinen etc asia olla alasti parahaan ystäväni miehen kanssa saunassa. Olkoon kuinka suomalainen kansan perinne tahansa. Mun pimpsakarvat ja vatsamakkarat jättiutareet on kyllä ihan henkkoht asia :D

Minä olen myös häveliäs. En sauno kuin tarkkaan valitun seuran kanssa. En todellakaan saunoisi suurimman osan ystävistäni kanssa, enkä ainakaan tuntemattomien. Sukupuolella ei ole väliä. Jotenkin sitä ihminen alasti on suojaton.

Kiuaskiviä! :D Ei siellä kukaan jalkoväliä katso (ainahan on tietysti pakko liioitella?) mutta kullä se luonto vaan on asian hoitanut niin, että ennen kuin aivot rekisteröi niin katse on jo käväissyt, huom. käväissyt. Ei saunassa nyt muutenkaan koko aikaa silmiin tuijoteta.
Aika naiivia kenenkään edes väittää etteikö kukaan koskaan vilkaisisi. Olen ihan varma että jokainen mies meidän porukasta on rekisteröinyt kaikkien naisten vartalot. Eikä haittaa. :)

kerran olen saunonut naisen kanssa joka kovaan ääneen arvosteli vartaloani. Myös ystäviemme, kuului miehiäkin, seurassa myöhemmin saunomisen jälkeen.

Kyllä sitä on tullu sekasaunottua eikä se minusta mikää paha asia ole..Ja musta miehet kuitenkin joutuu näyttää enemmän kun naiset, niillä on kaikki kokoajan esillä, nainen saa toooosi helposti ittensä saunassa niin hyvin piiloon ettei juuri mitää näy.. :)

Voin saunoa henkilöiden kanssa jotka pitävät alastomuutta saunassa luonnollisena asiana ja kun tiedän että kenelläkään ei saunomiseen liity mitään seksuaalista. Ketään en voisi pakottaa saunaan kanssani ja minusta sekin on hyväksyttävää ja kunnioitettavaa että joku ei yhteissaunaan halua tulla. Olen saunonut mm. siskoni miehen kanssa, rivitalonaapureiden kanssa, mieheni kavereiden kanssa.

Viimeksi muokattu:
Minusta on ollut aina ihan kotioloista asti luonnollista saunoa eri porukoiden kanssa. Joten en tunne saunassa mitään häpeää omaa vartaloani näyttää vaikka satunnaiselle sauna- vieraallemme. Olkoon mies tai naispuolinen.
Kolmen synnytyksen jälkeen muutama liikakilo kyllä näkyy raskausarpineen, ja tissien ennen ylöspäin nöpöttävät nännit sojottavat nykyään vaakatasoon suoraan eteenpäin. Saunassa ollaan alasti juuri sellaisina kun olemme ja piste!

No mä tarkoitin kyllä lähinnä sitä, että ei oo tapana tuijotella, siis jos nyt vaikka menen veljieni tai isäni kanssa saunaan niin mitä niitä kattomaan kun ne on nähny pienestä asti. Ja nuo kiuaskivet nyt oli "vinkki" niille jotka ei tiedä mihin kattois jos katse koko ajan eksyy toisten haaroihin... :)

[QUOTE="vieras";22126821]Kyllä me ennen lasten syntymää sekasaunottiin usein kun kavereita oli kylässä puolin ja toisin. Nyt kun kaikilla on lapsia on helpompi käydä saunassa naiset ja miehet vuoroilla, tai perhekunnittain, niin on aina joku lapsenvahtivuorossa saunan ulkopuolella.[/QUOTE]

Meillä myöskin näin. Työkavereiden kanssa sekasaunon vieläkin, kun työpaikan saunailloissa ei yleensä ole muksut mukana. Lieneeko tuo työtapa jotain perua siitä, että ollaan entisiä teekkareita melkein kaikki... Mutta ei mua haittaa, jos joku haluaa sinne saunaan tulla uikkarikin päällä. Jokainen päättäköön itse, mikä on mukavinta!

Perheen kanssa ja harrastusporukan (sekakuoro) kanssa menisin sekasaunaan.

Opiskeluaikana myös muutin miesten saunan sekasaunaksi menemällä sinne parinkymmenen miehen sekaan ovella sanoen "ei kai ketään haittaa, että tää on sekasauna", eikä ketään haitannut. Enää en kyllä olisi noin "rohkea".

Onhan se yksikin uusi kokemus aina jos joku haluaa tai suostuu vastakkaisen sukupuolen kanssa etenkin ensimmäisen kerran sekasaunaan tai uuden jo tuntemansa ystävän kanssa samaan saunaan. Täytyy uskaltaa heittää ensi pelko narikkaan kun tietää mikä odottaa oven takana jo! Onko lauteilla ensi kertaa odottamassa ensikertalainen mies tai nainen ketä et ole ennen nähnyt nakuna. Olkaamme siis pelottomia ja rohkeita myös omissa kotisaunoissa saunomaan niin yksin , saman sukupuolen kuin vastakkaisenkin sukupuolen kanssa peloitta!! Ensi kertahan uuden kanssa on aina vaikein - ainakin tunne-ihmiselle (ainakin minulle kävi niin). Rohkaistataan siis mielelle ja kyllä se siitä lopuksi suttaantuu!!!

Täytyy myös se tosiasia muistaa, että Jumala loi miehen ja naisen alastomiksi eivätkä he hävenneet itseänsä ennen kuin käämme tuli paikalle ja usutti hyvän ja pahan tiedon (kieletystä) puusta syömään ja jolloin Eevan ja Aatamin silmät avautuivat ja he näkivät olevansa alasti Eedenin puutarhassa. Puhuttelun jälkeen Jumala puuttui asiaan ja lopuksi Hän teki nahasta puvut ihmiselle ja käämme laittoi syömään maan tomua iäti.

Porukastahan se on kiinni. Ei ole kivaa olla sekasaunassa, jossa jotkut puhuvat härskejä ja yrittävät ottaa kännykällä kuvia pukuhuoneessa. Parasta on silloin, kun kukaan ei tunnu edes huomaavan, että se ratkaiseva ero on olemassa.

Kyllä sitä on tullu sekasaunottua eikä se minusta mikää paha asia ole..Ja musta miehet kuitenkin joutuu näyttää enemmän kun naiset, niillä on kaikki kokoajan esillä, nainen saa toooosi helposti ittensä saunassa niin hyvin piiloon ettei juuri mitää näy.. :)

Mä mietin ihan samaa. Naisilla se tavara on piilossa, miehillä kaikkien töllöteltävänä. Mitä taas tisseihin tulee, niin jos on luonnollista että ne imettäessä vilahtavat hetkiseksi julkisilla paikoilla tuiki tuntemattomille, niin miten ne muuttuvat olennaisesti seksuaalisemmaksi ruumiinosaksi tutussa seurassa saunassa.

Yhteistyössä