Pojalle kolmas nimi hakusassa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alkupp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

alkupp

Vieras
Eemi Jose .... ?

Ja siis en tarvitse mielipiteitä nuista kahdesta nimestä, tiedän että joitakin voi miellyttää, kaikkia ei :) Ja kriteereitäkin on sen verran että mitään IHAN keksittyä ja ihmeellistä väännöstä en halua kolmanneksi, mutta Juhani, Johannes, Aleksi ja muut "suosituimmat" nimet ei miellytä myöskään.

Asiasta toiseen, tiedän pari Jose-nimistä poikaa, ja mulla on aina hirveä houkutus ääntää se nimi espanjalaisittain, siis hosee. Siksi nimi ei miusta sovi suomalaisille.

[QUOTE="Mamma italiana";22127809]mà jàttàisin vain kaksi nimeà[/QUOTE]

mä en ja kanssa tajua, mikä into joillain on antaa lapselle kolme tai enemmänkin nimiä. Eikö nämä vanhemmat oikeasti osaa päättää, mikä nimi heidän lapselleen sopii???

mä en ja kanssa tajua, mikä into joillain on antaa lapselle kolme tai enemmänkin nimiä. Eikö nämä vanhemmat oikeasti osaa päättää, mikä nimi heidän lapselleen sopii???

Joillakin on nimikorvaakin, jos et huomaa niin pelkkä Eemi Jose tökkää, siihen odottaa jatkoa kun toinen nimi on kaksitavuinen.

Nyt vasta kerkeän kommentoimaan...

Joku oli taivastellut että miksi en haluaisi ihan KEKSITTYÄ nimeä kolmanneksikin kun Eemi on kerta etunimi, ei se nyt ihan minun keksimä ole ainakaan väestörekisterin perusteella :D

Ja tuosta ulkomaalaisuudesta, siksi juuri en halua liian ulkomaalaista kolmatta nimeä kun etunimetkään eivät ole suomessa eniten laitettuja. Tuo Jose on lapsen isän SUPISUOMALAISELTA papalta peruja, joten se sinne halutaan, mutta ei etunimeksi juurikaan sen vuoksi että sen voi lausua monella tapaa.

Joku oli puuttunut siihenkin että miksi kolmas nimi, kysyn, että miksi ei? ;) Toisella lapsellammekin on kolme nimeä, pelkkä Eemi Jose töksähtää minun korvaani ja sitä paitsi on ihan tervettä, että osa vanhemmista laittaa kolme nimeä, yhtä tervettä kuin se kaksi nimeäkin. Ja kyllä, olen osannut päättää että lapseni näyttää Eemiltä, mutta sekaannusten välttämiseksi haluan hänelle lisänimiä! :D