EI äitiyspakkaukselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettivä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miettivä

Vieras
Ottaisitteko joulu/tammikuussa syntyvälle vauvalle äitiyspakkauksen?
Vai meneeköhän haalari,villahaalaritsydemi ym ihan turhaan,kohtaako siis käyttöaika ja koot mitenkä tohon aikaan vuodesta syntyneellä lapsella.

Lisäksi olisin halukas tietämään saako nuita makuupusseja kuitenkin jostain ostettua,vaikka eri kuosillakin?:)
Sukat,tumput ja "ruokalappu" kiinnostais myös.

Ota pakkaus jos elät toimeentuloasiakkaana kuten suurin osa palstalaisista tuntuu tekevän. Kun luonnollisesti meillä huomioidaan tuloiksi kun asiakas tulee toimeentuloa vinkumaan,eli jos et halua että sitä lasketaan tuloiksi ota pakkaus ;)

Joulukuussa syntyneelle otin, tammikuussa syntyneelle en - jälkimmäinen siitä syystä, että esikoiselta oli kaikki jo valmiina.

Haalari oli kokoa 80 ja kyllä sille käyttöä oli. Se oli vaunupukuna (sen sisään oli helppo laittaa pieni vauva lämpimästi) ja se mahtui päälle vielä seuraavana syksynä ekoilla viileillä keleillä. Monella lapsellahan äitiyspakkauksen puku on käytössä sinä talvena kun ikää tulee 1 v, mutta mun lapset oli pitkiä ja heille ei mahtunut enää äitiyspakkauksen haalarit siinä vaiheessa.

Alkuperäinen kirjoittaja palsta tietää;22125266:
Ota pakkaus jos elät toimeentuloasiakkaana kuten suurin osa palstalaisista tuntuu tekevän. Kun luonnollisesti meillä huomioidaan tuloiksi kun asiakas tulee toimeentuloa vinkumaan,eli jos et halua että sitä lasketaan tuloiksi ota pakkaus ;)

Anteeks?

Ehkä typerin vastaus ikinä.

Joulukuussa syntyneelle otin, tammikuussa syntyneelle en - jälkimmäinen siitä syystä, että esikoiselta oli kaikki jo valmiina.

Haalari oli kokoa 80 ja kyllä sille käyttöä oli. Se oli vaunupukuna (sen sisään oli helppo laittaa pieni vauva lämpimästi) ja se mahtui päälle vielä seuraavana syksynä ekoilla viileillä keleillä. Monella lapsellahan äitiyspakkauksen puku on käytössä sinä talvena kun ikää tulee 1 v, mutta mun lapset oli pitkiä ja heille ei mahtunut enää äitiyspakkauksen haalarit siinä vaiheessa.

Tota just mietin,ku meidän muksut kans pitkiä ja haalarin koko 68/74,niin taitaa olla pieni sillon ku sitä tarvis:/

Alkuperäinen kirjoittaja miettivä;22125284:
Anteeks?

Ehkä typerin vastaus ikinä.
Mitä typerää siinä on jos neuvvon etukäteen että meillä lasketaan tuloiksi tuo summa jonka vaihtoehtoisesti saa pakkauksesta, mielummin pakkaus koska kyllä sieltä nyt joku käyttöön tulee.

Uuden vauvan pakkauksen haalarit - siis se ulkohaalari ja villahaalari - on meillä nyt 1v2kk esikoisen käytössä, ne ovat pikkuvauvalle ihan liian suuret. Sen sijaan pakkauksen vanuhaalari on just sopiva pikku talvivauvalle talvella ja keväällä.

Suosittelen kyllä uutta pakkausta, se on ihana :)

Alkuperäinen kirjoittaja palsta tietää;22125303:
Mitä typerää siinä on jos neuvvon etukäteen että meillä lasketaan tuloiksi tuo summa jonka vaihtoehtoisesti saa pakkauksesta, mielummin pakkaus koska kyllä sieltä nyt joku käyttöön tulee.

Pikkasen iso raha makuupussista ja parista muusta haluamastani kamppeesta.

Vastauksesi ei edellenkään auttanut minua yhtään millään tapaa,kiitos kuitenkin.-

Se koko on tilava 74, mutta lahkeet ja hihat kääntämällä sitä voi pienentää lähemmäs kokoa 68, mutta silloin kyllä selkäosa on aika pitkä.

Mutta ei kai sitä pakkausta kukaan vaan toppapuvun takia ota. Ohuehkokin on se toppapuku, joten kyllä 1 vuotiaalle voi hyvin ostaa toisen puvun joka tapauksessa, varsinaisiin ulkoleikkeihin, kun hyörii maassa. Vaunuihin tuo äp puku menee hyvin.

Se koko on tilava 74, mutta lahkeet ja hihat kääntämällä sitä voi pienentää lähemmäs kokoa 68, mutta silloin kyllä selkäosa on aika pitkä.

Mutta ei kai sitä pakkausta kukaan vaan toppapuvun takia ota. Ohuehkokin on se toppapuku, joten kyllä 1 vuotiaalle voi hyvin ostaa toisen puvun joka tapauksessa, varsinaisiin ulkoleikkeihin, kun hyörii maassa. Vaunuihin tuo äp puku menee hyvin.

En ainakaan minä.
Mutta onko se nyt niin typerää haluta et pakkaus tulisi käytettyä?:/
Edelliset syntyneet eri vuodenaikaan,ja tuolloin pakkaus on tullut käyttöön,haalaria ym myöten.
Nyt mietityttää nuo koot.

Lapsetkin on niin eri kokoisia, samassakin perheessä, että en liikaa pohtisi kokoasiaa etukäteen. Ellei teidän vauvat ole ihan poikkeuksellisen jättimäisiä olleet, niin kyllä reilu 74 pitäisi ainakin alkutalven mahtua. Voithan sitten ostaa alesta edullisesti puvun lopputalveksi, jos käy pieneksi.

Toisaalta varmasti löydät makuupussin ja muita paketin osia huutiksesta tms.

Lapsetkin on niin eri kokoisia, samassakin perheessä, että en liikaa pohtisi kokoasiaa etukäteen. Ellei teidän vauvat ole ihan poikkeuksellisen jättimäisiä olleet, niin kyllä reilu 74 pitäisi ainakin alkutalven mahtua. Voithan sitten ostaa alesta edullisesti puvun lopputalveksi, jos käy pieneksi.

Toisaalta varmasti löydät makuupussin ja muita paketin osia huutiksesta tms.

Omaavat pitkät raajat,ja ovat olleet 1v n.80cm pitkiä.
Että eipä nuo talvitamineet taida sitten käyttöön tulla:/

Ehkä katson sieltä huutiksesta.

Yhdellekään en ole ottanut pakettia, vaan ostanut osittain niillä rahoilla sopivan kokoisia vaatteita. Makuupussiakaan en tarvinnut, kun vaunuissa oli pehmyt topattu koppa. Itse mietin, että koska en tarvinnut/pitänyt kuin parista tuotteesta, ostin ne rahalla enkä kerännyt tavaraa nurkkiin.

Mä en ottais pakkausta ite henkilökohtaisesti. Esikoisen kohdalla otettiin se, mutta talvihaalari oli aivan liian iso ja seuravana talvena pitikin sitten olla kunnollinen vettä kestävä haalari kun lapsi ei enää kököttänyt vaunuissa. Pakkauksesta tuli käytettyä kynsisakset, harja, peitto, lakanat, kevyttoppis, kypärämyssy ja makuupussi, muut meni käyttämättömänä kirppikselle.

Alkuperäinen kirjoittaja miettivä;22125500:
Omaavat pitkät raajat,ja ovat olleet 1v n.80cm pitkiä.
Että eipä nuo talvitamineet taida sitten käyttöön tulla:/

Ehkä katson sieltä huutiksesta.

Todeellaki mahtuu syystalvella ainakin... mut miten vaan. päätökses oot näköjään tehny, eikä siihen vaikuta vaikka kuka sanois mitä.

[QUOTE="Kata";22125524]Etkö oikeasti käyttäisi pakkauksesta muuta, kuin pukua, ruokalappua ja makuupussia?[/QUOTE]

Anteeksi,mulla tuo ulosanti on "hieman" huono.
Käyttäisin toki,jos ne vaan menevät päälle silloin ku niitä tarvis.

Edelliset lapset ovat syntyneet maalis/huhtikuussa ja silloin vaatteiden koot ym ovat natsanneet käyttöaikaan hyvin.Nyt lapsi syntyy eri aikaan,natsaakohan silloin?

Huutonetistä saa niin halvalla äitiyspakkauksen tavaroita (uutena), että itse en kyllä pakkausta enää ottaisi. Esikoisen pakkauksestakin jäi iso osa kokonaan käyttämättä. Ei suostunut vauvana olemaan ollenkaan vaunuissa ja niinpä käyttämättä jäi makuupussi ja toppahaalarikin. Itse siis ottaisin rahan ja ostaisin sitten ne mitä tarvitaan...

Huutonetistä saa niin halvalla äitiyspakkauksen tavaroita (uutena), että itse en kyllä pakkausta enää ottaisi. Esikoisen pakkauksestakin jäi iso osa kokonaan käyttämättä. Ei suostunut vauvana olemaan ollenkaan vaunuissa ja niinpä käyttämättä jäi makuupussi ja toppahaalarikin. Itse siis ottaisin rahan ja ostaisin sitten ne mitä tarvitaan...

Toki siis ulkoiltiin, mutta pakkauksen puvun todellinen koko tais olla 80cm. Se oli niin valtava, että en sitä tykännyt käyttää. Vaunuissa sitä olisi voinut käyttää jos vauva olisi siellä nukkunut.

Yhteistyössä