Kuka HULLU ostaa osamaksulla??!

  • Viestiketjun aloittaja ggggggggggg
  • Ensimmäinen viesti
"Julia"
Juuri kerroin säästäneeni etelän matkan verran ja että tulen toimeen todella kivasti... kade? En tosiaan, joskus tuntuu että osamaksuilla sekoilevat ja niillä sinnittelevät ovat kateellisia siitä että minun ei tarvitse maksaa mitään erissä eikä maksaa edes sitä pientä korkoa.
Jotkut voi olla, mutta minä en ainakaan ole vaikka osamaksulla ostan, ei se meistä silti köyhää tee. On 2 v vanha omistuasunto, uutta uuden perään, juu en oo kade jotka ostaa vanhaa, maksaa oikein etelänmatkan käteisellä. * repee *
 
entinen pösilö
Sitä ihmettelen itsekin, joskus monen monta vuotta sitten olin tuossa osamaksuhelvetissä, Ellostilit ja muut tapissa. Muistan kun maksoin sitä n 800Euron velkaa 40 euroa kuussa, niin siitä 17 euroa oli korkoa! Sitten sisuunnuin ja makselin sitä 100 euroa kunnes velka oli kuitattu. Nykyään pidän huolta siitä että edes muutama satanen on jemmassa jos jotain yllättävää ilmenee.
 
alkuper.
[QUOTE="Julia";22121693]Jotkut voi olla, mutta minä en ainakaan ole vaikka osamaksulla ostan, ei se meistä silti köyhää tee. On 2 v vanha omistuasunto, uutta uuden perään, juu en oo kade jotka ostaa vanhaa, maksaa oikein etelänmatkan käteisellä. * repee *[/QUOTE]

Huoh. Sinä maksat kaiken velkarahalla. Velkaraha ei ole omaa rahaa eikä mikään mistä sinulla on velkaa, ole sinun omaa vaikka niin luulet.

Onnea elämälle ja onnea asenteesta jolla et kyllä pitkälle pötki.

Mitä muuten teette jos korot nousevat? Mitä jos joudut työttömäksi ja 2v vanha omistusasunto pitää silti maksaa? Voipi olla, että se olen minä joka viimeiseksi täällä repsahtelee nauruun.
 
"huoh"
Alkuperäinen kirjoittaja entinen pösilö;22121696:
Sitä ihmettelen itsekin, joskus monen monta vuotta sitten olin tuossa osamaksuhelvetissä, Ellostilit ja muut tapissa. Muistan kun maksoin sitä n 800Euron velkaa 40 euroa kuussa, niin siitä 17 euroa oli korkoa! Sitten sisuunnuin ja makselin sitä 100 euroa kunnes velka oli kuitattu. Nykyään pidän huolta siitä että edes muutama satanen on jemmassa jos jotain yllättävää ilmenee.
Sehän on asia erikseen jos ottaa sitä lainaa yli oman maksukyvyn..... ja vielä jotain elloslainaa. Ne lainan ehdotkin kannattaa lukea ja selvittää etukäteen kuinka paljon enemmän tulee olemaan kokonaiskustannukset osamaksulla maksettaessa.
 
"vieras"
Huoh. Sinä maksat kaiken velkarahalla. Velkaraha ei ole omaa rahaa eikä mikään mistä sinulla on velkaa, ole sinun omaa vaikka niin luulet.

Onnea elämälle ja onnea asenteesta jolla et kyllä pitkälle pötki.

Mitä muuten teette jos korot nousevat? Mitä jos joudut työttömäksi ja 2v vanha omistusasunto pitää silti maksaa? Voipi olla, että se olen minä joka viimeiseksi täällä repsahtelee nauruun.
Jaa oletkos sä sen asuntoskin ostanut käteisellä?
 
Ei sitten mennyt ap:lla jakeluun se, että olen osamaksusta huolimatta maksanut pesukoneestani vähemmän kuin mitä olisi pitänyt monesta muusta koneesta maksaa. Eikä ne korot ainakaan anttilassa ja hobbarilla ole mitään järjettömän suuria.

Mä ainakin maksoin ne ostokseni pois lyhyemmässä ajassa.
 
"Julia"
Huoh. Sinä maksat kaiken velkarahalla. Velkaraha ei ole omaa rahaa eikä mikään mistä sinulla on velkaa, ole sinun omaa vaikka niin luulet.

Onnea elämälle ja onnea asenteesta jolla et kyllä pitkälle pötki.

Mitä muuten teette jos korot nousevat? Mitä jos joudut työttömäksi ja 2v vanha omistusasunto pitää silti maksaa? Voipi olla, että se olen minä joka viimeiseksi täällä repsahtelee nauruun.
Taidat asua vuokralla kun et tiedä miten omistusasuntoo maksetaan jos jää työttömäksi, voi sinnuu. Osta sää vanhaa p.askaa, säästä vaikka 10 v että saat pesukoneen itelles.
 
"shihtzu"
Minä en todellakaan ymmärrä miksi joitakin häiritsee se, että jotkut ostavat joskus jotain osamaksulla. Se ei todellakaan ole muilta pois, vaikka joku jotain osamaksulla ostaakin, kunhan vaan hoitaa velkansa itse pois.

Minä välillä ostan osamaksulla ja joskus maksan kerralla, riippuu tilanteesta. Kameran alkuvuodesta ostin osamaksulla, koska mun oli saatava etelänmatkaa varten kamera, mutta sekin on kohta maksettu, sen jälkeen ei enää ole kuin asuntolaina, vähän keittiölainaa ja vähän visalainaa. Nuo kaksi jälkimmäistä pitäisi saada tän vuoden loppuun mennessä maksettua tai viimeistään alkuvuodesta, joten sitten on vaan asuntolaina.

Kaikki mitä olen osarilla ostanut, niin kaiken olen itse maksanut ja ikinä en ole sossusta rahaa hakenut.

Mun mielestä idioottimaisinta on ostaa se väliaika sohva viidelläkympillä kirpparilta, kuin että ostaisi uuden sohvan ja maksaisi sitä osamaksulla muutaman kuukauden, ei luultavasti tule yhtään sen kalliimmaksi kuitenkaan, kun kuitenkin se väliaikaissohvan hintakin pitää laskea mukaan siihen, että säästää ensin ja maksaa kerralla.

Hobby Hallin ja Anttilan korot eivät todellakaan ole mitään päätähuimaavia, vaan todella pieniä.
 
Rollolainen
[QUOTE="shihtzu";22122001]Minä en todellakaan ymmärrä miksi joitakin häiritsee se, että jotkut ostavat joskus jotain osamaksulla. Se ei todellakaan ole muilta pois, vaikka joku jotain osamaksulla ostaakin, kunhan vaan hoitaa velkansa itse pois.

Minä välillä ostan osamaksulla ja joskus maksan kerralla, riippuu tilanteesta. Kameran alkuvuodesta ostin osamaksulla, koska mun oli saatava etelänmatkaa varten kamera, mutta sekin on kohta maksettu, sen jälkeen ei enää ole kuin asuntolaina, vähän keittiölainaa ja vähän visalainaa. Nuo kaksi jälkimmäistä pitäisi saada tän vuoden loppuun mennessä maksettua tai viimeistään alkuvuodesta, joten sitten on vaan asuntolaina.
Kaikki mitä olen osarilla ostanut, niin kaiken olen itse maksanut ja ikinä en ole sossusta rahaa hakenut.

Mun mielestä idioottimaisinta on ostaa se väliaika sohva viidelläkympillä kirpparilta, kuin että ostaisi uuden sohvan ja maksaisi sitä osamaksulla muutaman kuukauden, ei luultavasti tule yhtään sen kalliimmaksi kuitenkaan, kun kuitenkin se väliaikaissohvan hintakin pitää laskea mukaan siihen, että säästää ensin ja maksaa kerralla.

Hobby Hallin ja Anttilan korot eivät todellakaan ole mitään päätähuimaavia, vaan todella pieniä.[/QUOTE]



mutta kun ostat osamaksulla se ei virallisesti ole sun, ennekuin olet MAKSANUT kaikki erät. eli yritys voi hakea sen pois jos jää vaikka yhden kuukauden maksut maksamatta
 
Rollolainen
[QUOTE="vieras";22121864]Olen itsekkin ihmetellyt näitä osamaksuidiootteja.

Jos ei ole rahaa koko tuotteeseen, säästetään ja sitten ostetaan tuote.[/QUOTE]

NÄIN JUURI:

se on helppoa ostaa vaan kaikkea , tiedän paljon ihmisiä jotka elävät jatkuvassa velkakierteessä, koko ajan ostetaan osamaksuilla ja maksellaan visalla, kun on PAKKO saada
 
"shihtzu"
mutta kun ostat osamaksulla se ei virallisesti ole sun, ennekuin olet MAKSANUT kaikki erät. eli yritys voi hakea sen pois jos jää vaikka yhden kuukauden maksut maksamatta
No mitä väliä, kun kuitenkin olen aina ja tulen aina velkani maksamaan ja jos se 1 erä jää maksamatta, niin ei nuo firmat sitä tuotetta pois hae, vaan sitten menee se erä ulosottoon, ei ne sitä tuotetta enää kyllä siinä vaiheessa takaisin hae.
 
"vieras"
mutta kun ostat osamaksulla se ei virallisesti ole sun, ennekuin olet MAKSANUT kaikki erät. eli yritys voi hakea sen pois jos jää vaikka yhden kuukauden maksut maksamatta
öh, no se seikka ei kyllä mua ole haitannut koska ei ole ikinä ollut ongelmia sen maksussa. eipä se asuntokaan sen enempää oma ole ennen kuin se on maksettu. Ja tosiaan, ulosottoon taitaa mennä se erä jos jollekulle niin kävis..
 
plm
Mä olen kyllä Scarlettin linjoilla tässä asiassa. Mitä se kenellekään kuuluu jos ostaa osamaksulla ja maksaa kaiken asiallisesti pois?
Ei ne aina edes tule kalliimmiksi ja toisaalta, te jotka ostatte kaiken käteisellä, ostatteko aina ihan varmasti sieltä kaikista halvimmasta paikasta ettei vaan mene rajaa hukkaan?
Ja siitä etukäteen säästämisestä, jos haluaa telkkarin niin miksi pitäisi olla vuosi ilman ja säästää kun voi ostaa sen heti ja maksaa vuodessa pois? Mitä siinä on niin hirveän pahaa?
Mä käyn töissä ja tienaan ihan ok joten en ole osamaksuihin turvautunut mutta ihan varmasti turvautuisin jos olisi tarve. Sen verran mukavuudenhaluinen että tv pitää olla.
 
Rollolainen
Mä olen kyllä Scarlettin linjoilla tässä asiassa. Mitä se kenellekään kuuluu jos ostaa osamaksulla ja maksaa kaiken asiallisesti pois?
Ei ne aina edes tule kalliimmiksi ja toisaalta, te jotka ostatte kaiken käteisellä, ostatteko aina ihan varmasti sieltä kaikista halvimmasta paikasta ettei vaan mene rajaa hukkaan?
Ja siitä etukäteen säästämisestä, jos haluaa telkkarin niin miksi pitäisi olla vuosi ilman ja säästää kun voi ostaa sen heti ja maksaa vuodessa pois? Mitä siinä on niin hirveän pahaa?
Mä käyn töissä ja tienaan ihan ok joten en ole osamaksuihin turvautunut mutta ihan varmasti turvautuisin jos olisi tarve. Sen verran mukavuudenhaluinen että tv pitää olla.
siinä vaan on se paha juttu että voi käydä kenelle van niin että se firma missä työskentelet menee konkaan, sulla ei oo työtä, joten varallisuutesi pienenee, onko enää varaa maksaa nitä monia osamaksuja mitä sulla on? säsätöjäsi ei kukaan vie, varsinkin jos olet säästänyt velä niin ettet laita rahoja pankkiin, van eism "lasipurkkiin" JA oikeasti OSAMAKSU TULEE AINA KALLIIMMAKSI kuin käteisostot. mä oon saanut usein hyvän käteisalennukens kun ostan käteisellä.

miksi pitää opetta siihen että AINA pitää olla uusinta ja hienointa kun se vanhakin vielä toimii.
 
"hansu"
Elloksen sivuilta kopioitua:


Kun jaksotat maksut 36 kuukaudelle, kokonaiskustannukset ovat 61 euroa, 26% vuosikorko.


Aivan älytöntä. Suomi elää velaksi eikä kukaan näe siinä mitään ihmeellistä. Tilatkaa vain niitä Tickettejänne osamaksulla niin suossa olette.
Minä ostan osamaksulla, juuri ostin sykemittarin.
Se maksaa 116 euroa ja kun maksan sen osissa, sellaisissa osissa joita voin maksaa, eli n. 20 euroa/kk. Kokonaissummaksi tulee 123 euroa, eli kun maksan osissa maksan 7 euroa extraa.
Jos maksan sitä 6 kuukautta, niin siltä ajalta 7 euroa on mitätön määrä. Mitä sillä saa kaupasta? Viikon ruuat, mutta puolenvuoden aikajänteellä se on hyvin vähän.

Tiedätkö mistä raha tulee? Oletko oikeasti tietoinen mitä raha on?
Raha on VELKAA. Se syntyy ilmasta ja se on velkaa. Sä haluat 10 000 euroa ja haet sen pankista. Pankki luo sen summan tyhjästä ja antaa sen sulle. Sinä joudut maksamaan sen korkoineen takaisin, eli liikkeellä on aina vähemmän rahaa kuin mitä velka on, koska muuten liikettä ei olisi.
Pankki taas saa luoda uutta rahaa sen sun velkas pohjalta tietyn prosentin mukaan, eli ne joutuu jättämään siemeneksi pohjalle hyvin pienen osan siitä sun velasta ja loput ne voi luoda tyhjästä ja antaa kiertoon eli sijoittaa.
Ennen se raha oli sidottuna olemassa olevaan kultaan, mutta se ei ollut hyvää bisnestä vaan luotiin huhuja kriiseista joilla saatiin ihmiset myymään kultansa ja siten poistettua se sidonnaisuus siihen. Nykyään raha on pelkkää arvotonta paperia, se arvo tulee sille pelkästään siitä että jokainen raha vastaa sen arvoa paljon suurempaa velkaa ja siten sitä ei voi hukata tai arvoa laskea.

Eli mitä vikaa on jos ostaa osamaksulla, josta maksaa vähän enemmän kuin mikä tavaran todellinen arvo on, jos kerta sama käytäntö on jokaisessa centissä mikä sulta itteltä löytyy.
Muista että maailman rahoista suurin osa on vain muutaman ihmisen hallussa, muut joutuu tekemään fyysistä työtä, tulevaisuudessa hautaansa saakka jotta voisi pitää kiinni edes pienestä rippeestä niitä rahoja. Ihmisiä fiilataan linssiin niin pahoin, eikä kukaan tajua sitä, kaikki uhraa mielellään ainutkertaisen elämänsä toisten hyväksi saamatta itse mitään oikeaa vastinetta.
 
Voi plööö
Me on ostettu isoja ostoksia esim taulutelkkari osamaksulla, tuli maksamaan jotain 16e enemmän ku otti osissa kuin et olis maksanu kerralla....
Niin et ONPA TAAS KAUHEET KOROT :LOL:
 

Yhteistyössä