Onko olemassa jotain keinoa miten kissa ei toisi tappamiaan hiiriä näytille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Pitäis olla tietty tyytyväinen että kissa ylipäätään tappaa hiiriä, eikä tuo niitä kuolleita sisälle sentään. Mulla kuitenkin on aika karsea hiirikammo ja ahdistaa ajatuskin takaterassilla lojuvasta hiirestä. En uskalla oikein enää mennäkään kyseiselle terassille. Tänään aamulla siellä oli jälleen kerran hiiri (kuollut tietty) ja mua on koko päivän ahdistanut ajatuskin siitä. Odottelen tässä että mies tulisi ja veisi sen pois...

Mä tiedän olevani typerä ja lapsellinen tässä asiassa, mutta silti otan mielelläni vastaan vinkkejä josko joku tietäis miten kissan sais pitämään hiirensä ihan vaan omana tietonaan :snotty:

Pidät sen sisäkissana.

Se kantaa kortensa kekoon yhteisen perheen elatuksen eteen.... kyllä sä karaistut jos aiot sen saalistavana ulkokissana pitää.
Hiiri lapioon ja reippaalla ranneliikkeellä lepikkoon, perään voit hihkaista AAMEN!

No eiköhän sitä voi verrata samaan kuin toivoisin metsästävän miehesi jättävän sen kerran vuodessa saamansa saaliin sinne metsään, eikä toisi niitä sulle näytille ja paistettavaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22121025:
Pidät sen sisäkissana.

Se kantaa kortensa kekoon yhteisen perheen elatuksen eteen.... kyllä sä karaistut jos aiot sen saalistavana ulkokissana pitää.
Hiiri lapioon ja reippaalla ranneliikkeellä lepikkoon, perään voit hihkaista AAMEN!

:D. Täällä vois noin huudellakin kun ei oo naapureita kuulemassa ;). Mä en oikeestaan voi valita että onko kissa sisä- vai ulko-otus. Se kun on ulkoa pelastettu ja sen vietit vie ulos. Melkoista meteliä pitää sisällä jos koittaa olla päästämättä ulos.

Ehkä mä sitten vaan koitan karaistua. Nytkin olen hokenut mielessäni ettei se kuollut hiiri ole edes kovin iso, eikä lainkaan pelottavan näköinen. Silti mua alkaa heti puistattaa kun mietinkin ja paniikki nousee heti kun avaan takaoven. Miten oikeesti semmoinen pieni otus voi saada aikuisen ihmisen näin hölmöksi??

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22121025:
Pidät sen sisäkissana.

Just näin:D Kissaa pitää kehua ja palkita saaliistaan minkä kotiväelleen saalisti!

[QUOTE="vieras";22121052]No eiköhän sitä voi verrata samaan kuin toivoisin metsästävän miehesi jättävän sen kerran vuodessa saamansa saaliin sinne metsään, eikä toisi niitä sulle näytille ja paistettavaksi.[/QUOTE]

Mulle sopis kyllä tuokin mainiosti :D. Mies hinkuu metsälle ja tulee sinne vielä pääsemäänkin. Ja mä olen esittänyt toiveen, että mun ei tarvis niitä raatoja nähdä. Siis lihat voin kyllä ottaa vastaan ja valmistaakin, mutta sitä kuollutta eläintä en tahdo nähdä.

Kukaan fiksu ihminen, etenkään vihreä sellainen, ei pidä kissoja ulkona vapaana.

No mä en ole koskaan väittänytkään olevani fiksu :D.

Mutta joo, mä en oikeesti pitäis kissaa ulkona, ellei se olis jo pirun tottunut siihen. En siis todellakaan ole opettanut kissaa ulkoeläimeksi, vaan pelastanut nälkiintyneen reppanan varmalta kuolemalta viime syksynä.

Todennäköisesti ilmojen kylmetessä kissa jää taas sisälle. Ainakin viime talven se oli sisällä vallan. Mutta kesällä olisi ollut sula mahdottomuus pitää kissaa sisällä. Tai joo, jos oltais itse oltu sisällä myös, avaamatta ovia ja ikkunoita.

Eikä ole ollenkaan mukavaa nytkään herätä yöllä hirvittävään mouruamiseen kun kissa tahtoo ulos. Eli ihan innoissani tässä odottelen ja toivon että kissa päättää taas jäädä sisälle lämpimään :)

[QUOTE="vieras";22121172]Muuta palikka kaupunkiin.[/QUOTE]

Kiitos ystävällisyydestäsi :D. Mutta ei, en mä muuta. Mä rakastan tätä luontoa ympärilläni ja myös metsän eläimiä. Paitsi noita kuolleita hiiriä terassilla. Mä hätkähdän kyllä metsässäkin kun näen hiiren, pelkäänkin vähän, mutta kestän sen silti. Nuo kuolleet kuitenkin kammoksuttaa, sekä tietty sisätiloista löytyvät elävät (joita ei onneksi täällä uudessa kodissa ole ollut).

No mä en ole koskaan väittänytkään olevani fiksu :D.

QUOTE]

Ei kukaan muukaan ole väittänyt sinua fiksuksi ;).

No varsinkin sinä olet tosiaan koittanut useaan otteeseen tehdä selväksi mulle miten toivoton tapaus olen kaikin puolin. Vaan eipä tämmöiselle tyhmälle vihreälle mene oppi perille, joten sikäli teet kyllä turhaa työtä. Mä olen kuitenkin ollut ymmärtävinäni, että sä jotenkin nautit mun dissaamisesta, joten en tietenkään edes yritä viedä sulta näitä pieniä iloja elämässäsi.

Ikäänkuin kaupungeissa ei olis hiiriä.....

Jokusen kerran kun astut saaliin päälle- joko paljain jaloin tai kengillä, niin opit katsahtamaan 'sillä silmällä' jalkoihisi kun poistut ovesta pihamaalle käyskentelemään.

Mun isotädin kissa toi kerran jopa koppelon (naarasmetson) kuistin portaille... sitä jo vähäsen vois hätkähtääkin :x

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22121212:
Ikäänkuin kaupungeissa ei olis hiiriä.....

Jokusen kerran kun astut saaliin päälle- joko paljain jaloin tai kengillä, niin opit katsahtamaan 'sillä silmällä' jalkoihisi kun poistut ovesta pihamaalle käyskentelemään.

Mun isotädin kissa toi kerran jopa koppelon (naarasmetson) kuistin portaille... sitä jo vähäsen vois hätkähtääkin :x

Myiskö mummos koppeloja metsästävän kissan mulle?

[QUOTE="vieras";22121268]Täti tai mummo, ihan sama juttu, mut tuollaisen kissan mä haluaisin.[/QUOTE]

Niin, siinähän kohden kissa jo todella kantaa kortensa kekoon :D
On siinä himpan enämpi syömistä kuin varpusessa...
Tarina ei tosin kerro että söikö isotäti koppelon, vai nakkasko mäjelle.

Ehkä mä sitten vaan koitan karaistua. Nytkin olen hokenut mielessäni ettei se kuollut hiiri ole edes kovin iso, eikä lainkaan pelottavan näköinen. Silti mua alkaa heti puistattaa kun mietinkin ja paniikki nousee heti kun avaan takaoven. Miten oikeesti semmoinen pieni otus voi saada aikuisen ihmisen näin hölmöksi??

Onhan ne ällöttäviä. Mä toimin samoin, kun näen hämähäkin, joka on hiirtäkin pienempi. Mutta siedätyshoitoa siis meille hiiri- ja hämiskammoisille :D

Yhteistyössä