Kakki olo, olin tänään isoäitini hautajaisissa ja en vaan voi käsittää...

A) Miksi mun hihhulitäti alkoi siellä puhumaan helvettiin joutumisesta, saatanasta yms... Mä ja mun lapset ei kuuluta edes kirkkoon niin hienoa kun toinen alkaa tollaisessa tilaisuudessa pelottelemaan helvettiin joutumisella :(
B) Pappi puhui kans ihan liikaa, kertoi koko mamman elämäntarinan ja puhui todella rumasti alle 2v sitten kuolleesta papasta... Mun toinen täti kai oli hänelle näitä juttuja kertonut mutta mä en todellakaan kokenut että mamman hautajaiset on oikea aika ja paikka mun lapsille tietää pappan alkoholiongelmasta (josta pappi puhui sanoin "kuppi maistui" ja "juoppo")

Suututtaa ihan sairaasti, jäi paha mieli koko hautajaisista, saa nähdä suututinko koko suvun kun lähdettiin heti kahvittelujen jälkeen sanomatta kenellekään mitään...

Kiitti jos jaksoit lukea ja anteeksi purkautuminen :|

Viimeksi muokattu:
"hmm"
kuulostaa todella inhottavalta. varsinkin tuo, että pappi alkaa hautajaisissa puhumaan negatiivisista asioista. siellä kuuluisi muistella kaikkea hyvää vainajan elämästä.

voi ei. ei hautajaiset nyt ole oikea paikka puhua helvetistä! jotkut on hieman ajattelemattomia. ja tuollainen pappi! mun miehen mummu kuoli vuosi sitten ja hautajaisissa oli pappi joka puhui ihan levottomia. siinä meni ihan sanattomaksi. ei se nyt ihan pilannu niitä hautajaisia,mutta tuntui kurjalta. rupes keskenkaiken haukkuun entistä työkaveriaan jne.

otan osaa mummusi menettämisestä,vaikka hautajaiset menikin kurjasti niin toivottavasti jäi muuten hyviä muistoja.

Viimeksi muokattu:
Mä en vaan voi itsekään käsittää, mitä enemmän mä mietin tätä asiaa niin sitä absurdimmalta se tuntuu. Mun mamma ei edes ollut mikään uskonnollinen ihminen koskaan ja ois varmasti itsekin noista jutuista tuohtunut jos olisi ollut kuulemassa :'(

Mulla on muuten hyvät muistot jne mutta tää hautajaisfarssi kyllä jää häiritsemään :|

Tosi inhottavaa :( En ole ikinä ymmärtänyt miten tuollaisella hetkellä jotkut voi olla niin katkeria ja ajattelemattomia, kyseessä on kuitenkin muidenkin suru ja tilaisuus jossa ei tarvitse läpikäydä kaikkea mahdollista negatiivista mitä ihmisestä ja lähipiiristä keksii.. Jaksamista ap:lle surussa, läheisen menetys on aina muutenkin ihan tarpeeksi kamala paikka :(

"juu"
Mun mummon hautajaisissa myös pappi oli ihan juntti ja typerä ääliö.

Muttta kuopuksen kastoi aivan ihana ihminen, naispappi oli ja niin ihana. Uskomatonta hyvyyttä hänestä paistoi.

Yhteistyössä