Raskausajan jatkuva nälkä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hei"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hei"

Vieras
Onko muita, joilla on ollu raskausaikana jatkuva nälkä? Teen mitä tahansa, syön mitä tahansa, niin mulla on jatkuva nälkä.

Ei mene kauaakaan siitä, kun on syönyt, kun taas on nälkä. Sokerit ei ole alhaalla eikä liian ylhäällä, olen mitannut.

Mutta nälkä. Aina.

Olihan tuo juu, paino nousi 30 kg, josta varmaan 15 kg syömällä.

Tää on hirveetä.
Ei sais syödä liikaa, ettei paino nouse eikä sokerit heittele (joudun niitä mittaa). Mutta sit on nälkä koko ajan, vaikka syön kyllä paljon ja monipuolisesti, en ole laihduttamassa mitenkään päin.

Viime raskaudesta en tämmöstä muista, mutta mä söinkin niin paljon herkkuja koko ajan, et varmaan en siksi huomannu. Tässä en voi herkutella, vaan pitää syödä vain oikeaa ruokaa, oikeilla ajoilla. Siitäköhän tämä johtuu?

Mullakin oli pari viikkoa et söin jatkuvasti, mut muuten olis tullu huono olo.
Loppuraskaudesta ainakin viimeks kyllä helppas toi syöminen kun ruuan sulaminen kesti niiiiin kauan :D

nyt just mussutin muroja tässä samalla :D Oon kyl huomannut et nyt on useammin nälkä, mut en syö kerralla mitään suuria annoksia. Tahtoisin nyt välttää turhan leviämisen, mut jos joku herkku yhtäkkiä iskee mieleen, niin pakkohan sitä on sit kaupasta saada :D

Mulla ihan sama ongelma! Kokoajan ruoka pyörii mielessä :/ ja makeaa tekee erityisesti mulla mieli vaikka normaalisti en esim. karkkia syö. Rv 24 meneillään ja mietin vain että kauanko tätä ruuan himoa vielä jatkuu..:S

Ekan raskauden aikana olin huolissani ainaisesta nälästäni kun paino vaan nousi ja nousi. Mut nopeesti se sit lähtikin! 4-5kk synnytyksestä oli painoa tippunut 20 kg ihan imettämällä. Sit tokaa odottaessa en enää jaksanut olla huolissani, ajattelin kuunnella kehoa ja syödä jos oli nälkä ja söin vielä sitä mitä teki mieli, esim. jonain päiväni teki mieli pelkkiä appelsiineja ja toisena kävin tyhjentään kaupan pakastealtaan minttudominojätskeistä, mitä tuli pieni muovikassillinen. Lämpösen ruuan yritin syödä joka päivä mutta aina ei tehnyt mieli. Viimesillä päivillä alkoi tehdä mieli olutta, mikä on hassua, koska en pidä siitä, mutta kuitenkin maha pystyssä hain sylillisen ykkösolutta ja oli siinä muilla ihmettelemistä kun eivät taineet tietää sen olevan ykköstä ;) Niin, ja nopeasti tippui tuo 20kg tokastakin... Kuuntele omaa kroppaa on mun neuvo, älä ressaa :)

Mulla ei siis tee mieli mitään erityisesti, vaan mulla kurnii mahassa nälkä. :|

Vaikka oisin syöny ison aterian, puoli tuntia ja maha kurnii. Tai siltä tuntuu. Eihän tuo oikeesti ole mahdollista, mut mulla tuntuu, et ois nälkä ihan heti (vaikka siis maha ois ollu täys, kun lopetin syömisen).

Ekan raskauden aikana olin huolissani ainaisesta nälästäni kun paino vaan nousi ja nousi. Mut nopeesti se sit lähtikin! 4-5kk synnytyksestä oli painoa tippunut 20 kg ihan imettämällä. Sit tokaa odottaessa en enää jaksanut olla huolissani, ajattelin kuunnella kehoa ja syödä jos oli nälkä ja söin vielä sitä mitä teki mieli, esim. jonain päiväni teki mieli pelkkiä appelsiineja ja toisena kävin tyhjentään kaupan pakastealtaan minttudominojätskeistä, mitä tuli pieni muovikassillinen. Lämpösen ruuan yritin syödä joka päivä mutta aina ei tehnyt mieli. Viimesillä päivillä alkoi tehdä mieli olutta, mikä on hassua, koska en pidä siitä, mutta kuitenkin maha pystyssä hain sylillisen ykkösolutta ja oli siinä muilla ihmettelemistä kun eivät taineet tietää sen olevan ykköstä ;) Niin, ja nopeasti tippui tuo 20kg tokastakin... Kuuntele omaa kroppaa on mun neuvo, älä ressaa :)

Niin paitsi et mä en mahda tälle mitään. :( Se ärsyttää.

En voi syödä ihan koko ajan, koska sokerit ei saa nousta liikaa. Syön säännöllisesti ja kunnon ateriat jne. Mutta en voi mussuttaa ihan koko ajan, vaikka maha niin nyt vaatiskin.

[QUOTE="hei";22101749]Niin paitsi et mä en mahda tälle mitään. :( Se ärsyttää.

En voi syödä ihan koko ajan, koska sokerit ei saa nousta liikaa. Syön säännöllisesti ja kunnon ateriat jne. Mutta en voi mussuttaa ihan koko ajan, vaikka maha niin nyt vaatiskin.[/QUOTE]

Ai niin, sulla on toi sokerien mittaus. Mulla oli vasta viimesillä viikoilla. Sit pitää varmaan puputtaa kasviksia? On se ilkeetä toi raskausaika.. ei käy kateeks. Mutta kyllä se on vaivan arvoista :) :)

Yhteistyössä