Tukholman tietäjät? ja Scandic-hotelleissa olleet?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tukholmaanmenijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tukholmaanmenijä

Vieras
Eli olemme lähdössä Tukholmaan laivalla, tod näk Viking Linella ja tähtäämme vkonlopuksi nimenomaan Scandic-hotelliin. Siellä vaan näyttäisi olevan useampi sellainen, joten mitä suosittelette? Ja kun satamasta tullaan kävellen ja matkatavarat mukana, niin ei tekisi mieli kävellä mitään paria kilsaa niiden kanssa, joten onko bussiyhteydet helppoja jos ottaa huomioon heikon ruotsin- ja englannintaidon? Vai onko sataman lähellä hyvää hotellia josta kuitenkin jaksaisi päivittäin kävellä ostosparatiiseihin? Raskaana olen, joten pieni kävely päivittäin on todellakin hyvästä, mutta monta kilometriä suuntaansa voi aiheuttaa ongelmia.

Lisäksi; missä siellä on eniten shoppailumahdollisuuksia, vanhassakaupungissa vai ihan keskustassa?

Eikö Siljan satamassa ole Scandic? Vai onko se joku muu ketju? Sinne ai ainakaan tarvisi kävellä pitkään kun on ihan vieressä. Ja metrolla pääsee siitä helposti keskustaan. Ja ainakin siellä päässä metroaseman lipputiskillä on usein täti, joka puhuu suomea (vaikka hänelle puhuisi ruotsia). Luulen, että myös kyseisen hotellin aulassa saatetaan puhua suomea.

Me mentiin kesällä Viking Linella Tukholmaan ja huomattiin, että missään tapauksessa ei kannata ottaa laivayhtiön tarjoamaa hotellivaihtoehtoa, kun yhtä hyviin tai parempiinkin ja jopa samoihin hotelleihin pääsee halvemmalla muuten. Mutta jos välttämättä haluatte Scandikiin, niin siellä Vanhan kaupungin takana Söder Malmilla on mukava Scandic.

Scandic Malmen on hyvällä paikalla ja ihan kävelymatkan päässä Viikkarin terminaalista.
Suosittelen! Muutenkin lähistöllä kauppoja ja ravintoloita. Vieressä tunnelbana-asema Medborgarplatsen joten hurauttaa nopeasti keskustaan tai vanhaankaupunkiin. Vanhassakaupungissa ihania pikkuputiikkeja, keskustassa Drottninggatanilla mm. Åhlens (kiva tavaratalo) ja paljon samoja kuin Suomessa, H&M, Kappahl, Stadium jne.

Me mentiin kesällä Viking Linella Tukholmaan ja huomattiin, että missään tapauksessa ei kannata ottaa laivayhtiön tarjoamaa hotellivaihtoehtoa, kun yhtä hyviin tai parempiinkin ja jopa samoihin hotelleihin pääsee halvemmalla muuten. Mutta jos välttämättä haluatte Scandikiin, niin siellä Vanhan kaupungin takana Söder Malmilla on mukava Scandic.

Mä olen eri mieltä. Mun kokemuksen mukaan paketti tuli halvemmaksi kuin jos itse olisi ottanut laivamatkat ja hotellin erikseen.
Se on Södermalm.

Södermalmin Scadic on paras, jos Vikkarilla menee. Kävelymatka on kohtuullinen, joskin alku ylämäkeä. Hotellin vieressä on tosiaan Tunnelbana, jos haluaa keskustaan. Tosin Söderistä on kiva myös kävellä keskustaan Vanhan kaupungin läpi.

Meillä on siis tilanne se, että otetaan erikseen laiva joten samapa se onko Silja vai Viking, kunhan on halvempi (ajattelin siis että Viking halvempi). Sitten taas hotelliin meillä on lahjakortit joten käy mikä tahansa Scandicin perushuone eli meille ei ole hotellilla väliä hinnan osalta :)

Yhteistyössä