Karppaajat, tarkistakaa mun päivän syömiset!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kilotpois
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kilotpois

Vieras
Jossain mättää ja pahasti, paino vain nousee. Aikaisemminkin oon tiputtanu hyväkarppaamalla ja painoa tippui kivasti, mutta nyt jotain menee pieleen =/

Aamupala:
tonnikalasalaattia+ 2 kuppia kahvia (pakaste herne, purjo, tonnikalaa öljysssä, majoneesi, keitetty kananmuna, omenaa)

Lounas:
Jauhelihapiirakkaa palanen (munaa, kermaa, cremefraishea, jauhelihaa, sipulia, aurajuustoa, kirsikkatomaatteja, juustoa)

Välipala:
partajugua+kermaa+omenaa

illallinen/iltapala
hirvenlihakeitto (hirvenlihaa, kermaa, koskenlaskijajuustoa, kukkakaalta, kesäkurpitsaa, sipulia)

Onko kasviksia liian vähän? Keitto oli kyllä kasvispitoista vrt hirvenlihan määrään.
Vettä/vichyä menee noin 1,5l/vrk.

Tosta ei voi kauheesti rasvaa tulla. Ja mitkä sun hh rajat on? Omena ainaki periaatteessa on ns. turha. Mikäs sitte jauhelihapiirakan pohja? Siitähän tulee jo äkkiä paljon hh.

Piirakan pohja oli munia ja kermaa. Suluissa lueteltuna kaikki mitä piirakkaan tuli. Ei mulla mitään hh-rajaa ole.... Olen syöny ns. mutu tuntumalla. Rasvaa menee mielestäni paljon, jo hirvenliha keittoon käytin 70gr voita ja puoli desiä öljyä lihan ja kasvisten paistamiseen. Ja eikö partiksesta ja kuoharista tuu rasvaa?

Vaikee vähän arvioida ku ei nää makroja. Mutta normaalistihan sitä ruvetaan säätämään hiilarin tai rasvan määrää jos ei toivottua tulosta meinaa tulla. Sitte jos on jo normipainon rajoissa ni on tietty aina hankalampi laihtua, ainakaan painosta. Senteistä hyvinki lähtee.

Alkuperäinen kirjoittaja kesäkurpitsa;22100176:
Itse ensimmäisenä lisäisin rasvaa ja joisin enemmän vettä.

No ei veden kittääminen mikään itseisarvo ole. Tulee vain täydempi olo oikeastaan. Kyse on aina kulutuksen ja saatujen kalorien suhteesta, oli mikä tahansa ruokvalio.

Itse lasken makrot kalori.fi osoitteessa mutta kai ne voi laskea vaikka finelissä. En tiedä kokoasi mutta itselläni makrot on luokkaa Hh 20g P 100g R 150g. Rasvaa saa olla runsaasti ja prodea pitää säätää sitten kokemuksen mukaan. Usein aiheuttaa jumia.

Sinuna laskisin saadut kalorit, ei niitäkään voi tuhottomasti tulla vaikka karpilla olet. Jos kerma on 35g rasvaista kuohua niin luulisin että rasvaa tulee tarpeekis. Hiilareihin voisit kiinnittää huomiota, tuosta tulee helpolla yli 20 hiilareita kun on kermaa, vihanneksia.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen kysyy;22100026:
Missä voin laskea makrot? Ja mitkä on ne arvot, että kaikkea on sopivasti?

Tuoteselosteissa näkyy hiilarit, rasvat ja proteiinit. Sitten on finelin nettisivusto, jota kanssa voi käyttää apuna, siellä on ruoka-aineiden aakkosellinen hakemisto. Sitten mulla on ollut vihko, laskin ja keittiövaaka. :D
Totta, että rasvat jää kanssa helposti vajaaksi ja vettä tulisi juoda riittävästi.
Proteiinien sopiva määrä on kaiketi se jossain ilmaistu 1-1,5 kertaa tavoitepainosi. Mun käyttämät hiilarit painonpudotuksessa on olleet 20-30g päivässä ja rasva 120g tietämillä päivässä. Toki ne ei ole ainoat oikeat määrät.

Minä jätin kokonaan pois pastan, riisin, perunat, jauhon, ja vähensin sokerimääriä eli lisättyä sokeria ei ollenkaan. Lisäksi pienensin annoskokoja. Siihen tottui viikossa ja kuukaudessa putosi viisi kiloa. Hyväkarppaamisen voi siirtyä vasta ketoosivaiheen jälkeen kun on päässyt alkuun ja elimistö tottunut vähempään ruokamäärään ja parempaan ravintoon ilman hiilareita.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen laski makrot;22100559:
Suurinpiirtein meni näin..

Rasvaa 111,1
Protskua 72,7
Hiilarit 28,8
Kcal 1400

niin ja painan 78kg , pituus 164cm

Voin edelleen puhua vain itsestäni, mutta minulle nuo kalorit eivät riittäisi, joten lisäisin rasvaa. Hiilarit ja proteiinit näyttää hyvältä. (Oma pituuteni 165cm)

Alkuperäinen kirjoittaja kesäkurpitsa;22100892:
Voin edelleen puhua vain itsestäni, mutta minulle nuo kalorit eivät riittäisi, joten lisäisin rasvaa. Hiilarit ja proteiinit näyttää hyvältä. (Oma pituuteni 165cm)

Öljyn muodossa? Vai miten?

Yhteistyössä