Miten olisit suhtautunut? Uimahallissa tapahtunutta...

Todellakin vesijuoksualtaassa VAIN vesijuostaan! Siellä on ihan tarpeeksi mummoja jo nyt muiden tiellä "juoksemassa". Vesijuoksu on kohtuullisen suosittua, joten radat on yleensä ääriään myöten täynnä.

Siksi toisekseen, ei se uiminen kauhean turvallista ole vesijuoksualtaassa, sillä vesijuoksijat ovat paljon lähempänä toisiaan kuin uimarit. Tässä tulee helposti potkittua vesijuoksijoita arkoihin paikkoihin, jos siellä yksi seassa ui.

Itse olen hidas uimari, mutta uin silti kuntouimareiden radalla. Hyvin siellä mahtuu ohittamaan, jos on tarpeen ja kyllä minua ohitellaankin :). Ikinä ei ole kukaan mitään pahaa sanonut!

Kyse ei ole nyt tästä, vaan siitä että siellä altaassa pidetään kansankokouksia ja tukitaan muiden juoksemismahdollisuudet. Ei allas ole mikään juoruamispaikka, jossa mennään kaksi rinnakkain. Sellaiset asiat hoidetaan vaikka siellä saunan lauteilla.
Ei se haittaa, jos joku on edessä hidas, jos pääsee ohi. Mutta kun ei pääse, jos siellä mennään hitauden lisäksi useampi rinnakkain tai muuten ollaan tukkona.

Olet varmaan ihan vakavissasi mutta mua alkoi kyllä naurattaa nyt. Tuli ihan sellainen olo että olet juuri sellainen "mummo" jota häiritsee jos kukaan tekee mitenkään muuten eikä hoida asioitaan siellä missä sun mielestä pitää. Kellään ei saa olla kivaa eikä kuntoillessakaan kuntoilla ystävän kanssa vaan pitää mennä naama irvessä ja saada tulosta aikaan.

Sun kaltaisille pitäisi olla oma halli.

Sitten harjoittelijoille, rennommille tyypeille ja nautiskelijoille omansa.

Jos henkilökunnalle asia oli ok, kenelläkään muulla asiakkaalla ei ole siihen mitään sanomista.
Aina ei asiat mene niinkuin itse haluaa ja ihmettelen miten aikuisten ihmisten voi olla niin vaikea käsittää sitä.

[QUOTE="neiti";22094192]Todellakin vesijuoksualtaassa VAIN vesijuostaan! Siellä on ihan tarpeeksi mummoja jo nyt muiden tiellä "juoksemassa". Vesijuoksu on kohtuullisen suosittua, joten radat on yleensä ääriään myöten täynnä.

Siksi toisekseen, ei se uiminen kauhean turvallista ole vesijuoksualtaassa, sillä vesijuoksijat ovat paljon lähempänä toisiaan kuin uimarit. Tässä tulee helposti potkittua vesijuoksijoita arkoihin paikkoihin, jos siellä yksi seassa ui.

Itse olen hidas uimari, mutta uin silti kuntouimareiden radalla. Hyvin siellä mahtuu ohittamaan, jos on tarpeen ja kyllä minua ohitellaankin :). Ikinä ei ole kukaan mitään pahaa sanonut![/QUOTE]

Häh? Ekassa kappaleessa neiti valittaa hitaista mummoista (kuule se mummo ei varmaan ole missään muussakaan asiassa yhtä nopea kuin sinä) ja sitten vikassa kappaleessa kerrot olevasi itse muiden tiellä.

Hienoa, noin sitä pitää. Ja kyllä sua varmaan on kirottu siellä, ainakin jos huom harmaana on ollut samass altaassa.

[QUOTE="neiti";22094192]Todellakin vesijuoksualtaassa VAIN vesijuostaan! Siellä on ihan tarpeeksi mummoja jo nyt muiden tiellä "juoksemassa". Vesijuoksu on kohtuullisen suosittua, joten radat on yleensä ääriään myöten täynnä.

Et sä sitä päätä vaan hallin henkilökunta!

Olet varmaan ihan vakavissasi mutta mua alkoi kyllä naurattaa nyt. Tuli ihan sellainen olo että olet juuri sellainen "mummo" jota häiritsee jos kukaan tekee mitenkään muuten eikä hoida asioitaan siellä missä sun mielestä pitää. Kellään ei saa olla kivaa eikä kuntoillessakaan kuntoilla ystävän kanssa vaan pitää mennä naama irvessä ja saada tulosta aikaan.

Täytyy myöntää, että kun kuntoilee, niin kyllä sitä tulee tehtyä niin, että tuloksia syntyy. Sen verran harvassa ne hetket on, että pääsee kuntoilemaan. En tosiaan mene altaaseen juttelemaan kaverin kanssa, vaan kuntoilumielessä. Jos se tekee minusta tiukkapipon, niin ihan vapaasti vaan. Otan kyllä harjoittelusta siinä mielessä kaiken irti että se on minun omaa aikaani, jolloin mietin asioita ja kuuntelen musiikkia samalla kun vesijuoksen. Eli tulee siinä se nautintokin samalla hoidettua. Puhumattakaan siitä, miten paljon nautintoa se liikunta itsessään tuottaa.
Naura ihmeessä vaan, kyllä maailmaan naurua mahtuu.

Täysin samaa mieltä Phoebsin kanssa. Mitä hittoa kansankokoukset ja juorukerhot liittyy millään tavoin alkuperäiseen aiheeseen? Mä ainakin laitan tuollaset Huom harmaana mummelit hiljaiseks urputukseltaan, aina valittamassa joka asiasta. En edes ymmärrä kuinka jolku kehtaa jäkättää kun LAPSI opettelee UIMAAN. On ehkä hiukan pikkasen tärkeämpää kuin mummujen sellureisien pienennys. Oi että ihmiset osaa olla urpoja, ja näitähän löytyy.

Täytyy myöntää, että kun kuntoilee, niin kyllä sitä tulee tehtyä niin, että tuloksia syntyy. Sen verran harvassa ne hetket on, että pääsee kuntoilemaan. En tosiaan mene altaaseen juttelemaan kaverin kanssa, vaan kuntoilumielessä. Jos se tekee minusta tiukkapipon, niin ihan vapaasti vaan. Otan kyllä harjoittelusta siinä mielessä kaiken irti että se on minun omaa aikaani, jolloin mietin asioita ja kuuntelen musiikkia samalla kun vesijuoksen. Eli tulee siinä se nautintokin samalla hoidettua. Puhumattakaan siitä, miten paljon nautintoa se liikunta itsessään tuottaa.

Minä minä minä minä minä, eikä kukaan muu.

Juu juu treenaa vaan :)

Koita nyt kuitenkin muistaa ettet ole maailman napa ja että täällä on hitaampiakin kuin sinä vesijuoksemassa tai herra paratkoon, ystävän kanssa vähän uimassa. Valita uimahallille jos tilaa on liian vähän. Niin ja koita muistaa että sinä et ole maailman napa ;)

En jaksanut kahlata koko ketjua läpi, mutta joissain halleissa tuo on ratkaistu niin, että radat on eri vauhtia uiville. On hidas rata ja kuntorata ja erikseen vielä kilparata.

Kellään ei saa olla kivaa eikä kuntoillessakaan kuntoilla ystävän kanssa vaan pitää mennä naama irvessä ja saada tulosta aikaan.

Mutta kun ei ole. Omia halleja nimittäin. Pitäisikö sun mielestä uimareiden olla uimatta sen takia että sinä saat viettää aikaa ystävien kanssa, vai oisko mahdollista sun viettää laatuaikaa ystävän kanssa jossain muualla (vaikka siellä saunassa), jossa et häiritse kenenkään toisen harrastamista?

Kaverin kanssa voi jutella missä vaan. Kuntouintia on varsinkin talvisaikaan vähän nihkeä harrastaa muualla kun altaassa.

[QUOTE="vieras";22094616]En jaksanut kahlata koko ketjua läpi, mutta joissain halleissa tuo on ratkaistu niin, että radat on eri vauhtia uiville. On hidas rata ja kuntorata ja erikseen vielä kilparata.[/QUOTE]

Näin tampereella.
-kilparata
-kuntorata
-hitaastiuiville 1/2 rataa
-vesijuoksijoille 1/2 radasta, ahdasta
-nuorisolle 1/2 rata
-lastenallas, aina täynnä
-vauvojen allas

Alkuperäinen kirjoittaja Minä itte;22094640:
Mutta kun ei ole. Omia halleja nimittäin. Pitäisikö sun mielestä uimareiden olla uimatta sen takia että sinä saat viettää aikaa ystävien kanssa, vai oisko mahdollista sun viettää laatuaikaa ystävän kanssa jossain muualla (vaikka siellä saunassa), jossa et häiritse kenenkään toisen harrastamista?

Kaverin kanssa voi jutella missä vaan. Kuntouintia on varsinkin talvisaikaan vähän nihkeä harrastaa muualla kun altaassa.

Samat sanat sullekin, koita kestää että maailmaan mahtuu kaiken maailman ihmisiä, ja jos uimahallia ei ole erikseen nimetty vain ja ainoastaan kuntouimareille ja himovesijuoksijoille, niin.... no etpä sä sille mitään voi.

Eikö kaikkien pitäisi mahtua joukkoon? Hitaampienkin? Tuli mieleen että mihin te harrastajat eläkeläiset tai jollain tapaa liikuntarajoitteiset laitatte uimaan kun teidän kanssa ovat vain tiellä?

Tietysti omat vuorot voisi olla ratkaisu ja käsittääkseni jossain näin onkin.

[QUOTE="Juu";22094651]Niitä kutsutaan kylpylöiksi. Nautiskelijat ja rentoutujat voivat rentoutua niissä, uimahalleissa voi sitten uida. Siitä tulee nimi "UIMAhalli".[/QUOTE]

Niin. Mutta ei kai uimahallia ole määritelty pelkkään himourheiluun ja suorittamiseen ja siihen mentaliteettiin että minäminäminä, hitaammat pois alta tai hukut?

Samat sanat sullekin, koita kestää että maailmaan mahtuu kaiken maailman ihmisiä, ja jos uimahallia ei ole erikseen nimetty vain ja ainoastaan kuntouimareille ja himovesijuoksijoille, niin.... no etpä sä sille mitään voi.

Eikö kaikkien pitäisi mahtua joukkoon? Hitaampienkin? Tuli mieleen että mihin te harrastajat eläkeläiset tai jollain tapaa liikuntarajoitteiset laitatte uimaan kun teidän kanssa ovat vain tiellä?

Tietysti omat vuorot voisi olla ratkaisu ja käsittääkseni jossain näin onkin.

Jos sua ei kiinnosta se että joku rata on nimetty kuntouimareille tai vesijuoksijoille, niin miten se että koko halli ois nimetty vesijuoksuhalliksi sua hidastais? Eikö sillonkin ois niitä naaaaautiskelijoita ja rentoja kliffoja tyyppejä kuviokellumaan sinne?

Kyllä hitaammatkin mahtuu joukkoon. Hitaammat kuntouimarit, kuntoradalle, hitaammat vesijuoksijat vesijuoksuradalle. Eri lajia harrastavat voi harrastaa eri paikassa. Koiria ei ulkoiluteta ladulla, laskettelukeskuksen pujottelurinteeseen ei mennä pulkkailemaan, yleisurheilukentällä ei mopoilla. Mikä tässä on niin vaikeeta?

Niin. Mutta ei kai uimahallia ole määritelty pelkkään himourheiluun ja suorittamiseen ja siihen mentaliteettiin että minäminäminä, hitaammat pois alta tai hukut?
Ei uimahallia olekaan. Altaan ratoja on. Kuntouimarien rata. Lasten allas. Vesijuoksurata. Kahluuallas. Miesten pukuhuone. Naisten pukuhuone.

Ei kaikille tarvita omaa hallia jos ihmiset noudattavat ohjeita.

Kieltämättä idioottimaista teiltä tunkea sinne vesijuoksijoiden altaaseen. Miksette menneet yhdelle kilpauinti-radalle, eli normiradalle, jossa kaikki saava uida ja joka on tarkoitettu uimiseen, toisin kuin vesijuoksurata. Ei niissä mitään vähimmäisnopeusrajoituksia ole, ja nopeammin uivat voivat ottaa yhden radan, hitaammat yhden.

[QUOTE="Juu";22094706]Jos sua ei kiinnosta se että joku rata on nimetty kuntouimareille tai vesijuoksijoille, niin miten se että koko halli ois nimetty vesijuoksuhalliksi sua hidastais? Eikö sillonkin ois niitä naaaaautiskelijoita ja rentoja kliffoja tyyppejä kuviokellumaan sinne?

Kyllä hitaammatkin mahtuu joukkoon. Hitaammat kuntouimarit, kuntoradalle, hitaammat vesijuoksijat vesijuoksuradalle. Eri lajia harrastavat voi harrastaa eri paikassa. Koiria ei ulkoiluteta ladulla, laskettelukeskuksen pujottelurinteeseen ei mennä pulkkailemaan, yleisurheilukentällä ei mopoilla. Mikä tässä on niin vaikeeta?[/QUOTE]

Sun mielestä mahtuu joukkoon, eräiden mielestä ei.

Joidenkin asenne on ikävä ja siihen on kiva tarttua ja piikitellä vähän. En tosiaan tarkoita että täysin uimataidoton rämpisi kuntouimareiden radalla tai joku pitää kahvikerhoa vesijuoksuradalla. Sanon vain että ihmisiä ja harrastajia on niin erilaisia.

Ihmettelen kyllä uimahallia, jossa neljä rataa kuntouintiin, mutta ei jaottelua eri nopeuksia uiville. Teepä ehdotus uimavalvojalle, että yksi rata on varattu hitaille uimareille ja yksi nopeille. Kaksi muuta sitten muille kuntouimareille.

Meillä vielä pienempi halli ja joskus hitaat uimarit ja vesijuoksijat on sijoitettu samalle radalle ihan kyltein. Että ihan mahdollinen ratkaisu sekin.

Sun mielestä mahtuu joukkoon, eräiden mielestä ei.

Joidenkin asenne on ikävä ja siihen on kiva tarttua ja piikitellä vähän. En tosiaan tarkoita että täysin uimataidoton rämpisi kuntouimareiden radalla tai joku pitää kahvikerhoa vesijuoksuradalla. Sanon vain että ihmisiä ja harrastajia on niin erilaisia.

No sittenhän ollaan samaa mieltä. Saa olla hitaampikin kuin muut, kunhan sitten pitää huolta että antaa kohtuudella tilaa ohittaa. Ui rauhassa omaan tahtiin ja antaa muidenkin uida. Ihan sama kun metron liukuportaissa. Jos itsellä ei ole kiire, pysyy oikeassa reunassa ja antaa vouhkaajien kiivetä vasemmalta ohi. EIKÄ tuki koko porrasta seisomalla kaverien kanssa rivissä jutustelemassa.

Ei kai tuo ole kun peruskohteliaisuutta. Puuhaa itse omiaan kunhan katsoo ettei omat puuhat häiritse muiden puuhia. Sillä siitä selvitään.

Yhteistyössä