9kk omaan huoneeseen?

Meillä on ollut ajatuksena laittaa oma huone tytölle vasta joskus 4 vuoden kuluttua. Siihen saakka voisivat hyvin nukkua veljensä kanssa samassa huoneessa (nyt nukkuu meidän makkarissa).

Nyt kuitenkin olen havainnut että tyttö nukkuu sikeämmin ja paremmin jos nukkuu ihan yksin.

Tilaa olisi; kolmas makkari on meillä vieras-/tietokonehuoneena tällä hetkellä. Ja mies haluaisi sen niin vielä pitääkin.

:confused:
 
Ooo
Jos nukkuu parhaiten yksin, nin miksi ei?
Meillä päinvastainen ongelma, pitäisi saada 2,5v pois äidin ja isin välistä :ashamed: On sinne jonkun edellisen flunssan jälkeen jäänytkin pysyväisluonteisesti...
 
Jos nukkuu parhaiten yksin, nin miksi ei?
No nii-in. Miehen mielestä kouhotan vaan ja olen sekopäinen imetyksenloppumishuuruissani :ashamed:

Viime yönäkin tyttö alkoi heti känisemään kun mies meni makkariin nukkumaan. Mä jäin sohvalle yöksi, tuntuu että tyttö herää heti kun katsonkin makkariin päin (maidontuoksu vielä?).

Pitää varmaan pistää täällä hihat heilumaan ennen kuin mies tulee töistä :D
 
"vieras"
Ensimmäiset 6 kuukautta vauvan tulisi aina nukkua vanhempiensa huoneessa. Amerikkalainen antropologi ja unitutkija James Mc Kenna muistuttaa, että vieressä nukkuminen vaikuttaa suotuisasti vauvan hengitysrytmiin, keskushermostoon ja verenkiertoon, joten alle 1-vuotiaan nukkuminen vanhempien vieressä suojelee vauvaa kätkytkuoleman riskiltä.
 
hah
Jos nukkuu parhaiten yksin, nin miksi ei?
Meillä päinvastainen ongelma, pitäisi saada 2,5v pois äidin ja isin välistä :ashamed: On sinne jonkun edellisen flunssan jälkeen jäänytkin pysyväisluonteisesti...
Siis ei hyvänen aika. Noin iso lapsi vanhempien sängyssä. Omaan sänkyyn ja piste. Ei se vieroittaminen noin vaikeaa voi olla, muutaman yön ootte tiukkana ja siinä se. Ehkä jo yksi yökin riittää.

Viitaten tuohon tuttipullosta luopumisen täydellisen tietämättömään kommenttiisi toisessa ketjussa.
 
Ooo
Siis ei hyvänen aika. Noin iso lapsi vanhempien sängyssä. Omaan sänkyyn ja piste. Ei se vieroittaminen noin vaikeaa voi olla, muutaman yön ootte tiukkana ja siinä se. Ehkä jo yksi yökin riittää.

Viitaten tuohon tuttipullosta luopumisen täydellisen tietämättömään kommenttiisi toisessa ketjussa.
No kuten sanoin, jäi sihen flunssan jälkeen, oma sänky on, enkä todella ole imettänyt enää reiluun vuoteen. Kyllä kai isommatkin lapset vanhempiensa sänkyyn sairaana pääsevät? Nyt vain pitäisi tehdä se uusi irrottautuminen.
Ja vaikka oma lapsi nukkuisi vielä 10-vuotiaana meidän sängyssä, niin ei se tule tuttipullosta puoltatoista litraa maitoa juomaan :stick:
Mutta helppohan se on komemntoida, miten muiden tulisi toimia, vaikka itselläkin olisi pulmia? Mikäs sitä estää?
 
[QUOTE="vieras";22093311]ja osaatko jatkon:...."joten alle 1-vuotiaan nukkuminen vanhempien vieressä suojelee vauvaa kätkytkuoleman riskiltä. " ;)[/QUOTE]

En ole kyllä ikinä kuullut kätkytkuoleman sattuneen lähes vuoden ikäiselle.
 
"miuku"
Meillä siirrettiin 11 kk poika omaan huoneeseen ja yöunet rauhoittui kyllä. Mun vieressä tai omassa sängyssä meidän huoneessa heräili parin tunnin välein, mutta nykyään vain noin kerran yössä, jos sitäkään. Yöimetykset lopettelin kun oli noin viikon nukkunut omassa huoneessa ja se rauhoitti öitä taas lisää.
 
[QUOTE="suski";22093423]Pane se huone pikkuiselle kuntoon. Eihän sitä koko huonetta tarvitse vauvalle antaa, vaikka siellä nukkuisikin. Leikit ja lelut voivat olla isoveljen huoneessa.[/QUOTE]

Niin, aivan :) ei neidillä ihan hirveästi "omia" leluja edes ole.
 
Meillä 8 kk tyttö laitettiin nukkumaan omaan huoneeseen,koska hänen unensa häiriinty meistä vanhemmista.Minä pyörin unissani koko ajan ja mies välillä kuorsaa.Siihen loppu yöimetykset ja sen koomin ei olla yöllä valvottu!
 
"heh"
No kuten sanoin, jäi sihen flunssan jälkeen, oma sänky on, enkä todella ole imettänyt enää reiluun vuoteen. Kyllä kai isommatkin lapset vanhempiensa sänkyyn sairaana pääsevät? Nyt vain pitäisi tehdä se uusi irrottautuminen.
Ja vaikka oma lapsi nukkuisi vielä 10-vuotiaana meidän sängyssä, niin ei se tule tuttipullosta puoltatoista litraa maitoa juomaan :stick:
Mutta helppohan se on komemntoida, miten muiden tulisi toimia, vaikka itselläkin olisi pulmia? Mikäs sitä estää?

"Kyllä kai isommatkin lapset vanhempiensa sänkyyn sairaana pääsevät?"

Jännä miten ihmiset ajattelevat niin erilailla, ei minulla ole käynyt kyllä mielessänikään että lapsi/lapset otettaisiin vanhempien sänkyyn nukkumaan jos ovat sairaita. :D
Kukin tekee tyylillään, mutta minä haluan kyllä nukkua kahdestaan mieheni kanssa omassa sängyssämme, lapset omissaan. :)
 
Ooo
Aika karua tuo sitten taas omassa kasvatusajattelussani. Mieluummin lapsi viereen, jossa helppo korjat asentoa pystymmäksi yöllä tms. kuin herätä itkevän lapsen viereen toiseen huoneeseen monesti yössä. Tietty jos ei jaksa silloinkaan sinne turhaan mennä lohduttamaan...
 
Tehdäänkö muutos yhdessä :D Kamat kasaan ja eikö muuttamaan...

... meil on tarkotus tänään (ku saadaan maalattuihin huoneisiin uudet listat paikalleen) roudata 2½v:n ja 9½kk ikäisten sängyt omaan huoneeseen + samalla vaihtaa meidän aikuisten nukkumahuonetta.

Viime lauantaina aloitettiin 2:n huoneen maalausurakka eilen saatiin se valmiiksi ja tänään on tosiaan muutto edessä. Eniten mua jännittää tuo 2½v:n reaktio vaik oon sille koko remontin ajan puhunu nukkumisjärjestelmän muutosta. Kumpiki tyttö on nukkunu tähän saakka meidän huoneessa.
Tähän asti oon ollu melko tarkka siitä et lapset nukkuu omissa sängyissään (tietty ku sängyn on ollu meidän huoneessa), mut nyt ku muuttavat omaan huoneeseen saavat tarvittaessa tulla viereen nukkumaan. (meidän makuuhuoneesta on kulku lasten huoneeseen).
Samalla toivon että myös ite saisin paremmin nukuttua, enkä heräis jokaiseen pienemmän änähdykseen.
 
Meidän neiti siirtyi omaan huoneeseen alunperin, kun oli 9 kk ja alkoi nukkua huomattavasti paremmin yönsä.

Nukkuikin aina siihen asti, kunnes muutettiin, alkoi remppa ja oli pakko siirtää takas meidän huoneeseen. Sit oppi nukkumaan meidän huoneessa ja sen jälkeen nyt vanhempana tuo omassa huoneessa nukkuminen on ollut huomattavasti vaikeampaa.

Itse aion kyllä seuraavankin siirtää tossa 8-9 kk tienoilla tällä kokemuksella. =)
 
meillä siirty 6kk ikäisenä esikoinen omaan huoneeseen kun jouduttiin muuttaa makkarista pois kun siellä oli hometta(kuukaus myöhemmin muutettiin koko talosta) ja en halunnu poikaa pinnasängys tuoda olkkariin nukkuun meidän kans kun pelkäsin että jos kissa menee sen sänkyyn.
Nyt mietin että koska siirtäisin kuopuksen 6kk samaan huoneeseen esikon kanssa. varmaan ootan et yösyömiset loppuu..
 

Yhteistyössä