Kokemuksia Lumme-pesuaineista?

Arwen Undomiel

Aktiivinen jäsen
20.06.2007
7 059
0
36
Helsinki
En ollut oikein tyytyväinen pesupähkinöihin mutta en haluaisi käyttää noita tavallisiakaan myrkkyjä kun pyykkiä lapsiperheessä kuitenkin tulee pestyä todella paljon.

Onko siis kenelläkään kokemuksia noista? Ovatko minkähintaisia ja tuleeko puhdasta? :)

Ite oon juuri pessyt muutamia kertoja tolla Lumme pesuaineella. Kyllä mä tykkäsin, ja haju oli sopivan mieto ainakin siinä kirjopyykille tarkoitetussa nestemäisessä pesuaineessa. Puhdasta tuli. :)

Ariel Color:

Saippuaa < 5 %
Fosfonaatteja < 5 %
Hajusteita
Entsyymejä
5 - 15% Anioniaktiivisia Tensidejä
Ionittomia tensidej
Benzyl salicylate
Butylphenyl Methylpropional
Citronellol
Geraniol
Hexyl Cinnamal

Lumme:
Pyykinpesuaineemme ovat ympäristömerkittyjä, fosfaatittomia, zeoliitittomia, säilöntäaineettomia ja väriaineettomia. Ne eivät myöskään sisällä optisia valkaisuaineita tai muita tarpeettomia lisäaineita. Osa tuotteista on saatavilla myös täysin ilman hajusteita

täällä yksi tyytyväinen käyttäjä,ostin heti kun näin kaupassa ekan kerran kesällä,ja siittä lähtien ollaan käytetty pelkästään sitä!meillä käytetään sitä nestemäistä,ja tulee yhtä puhdasta kuin esim,omoissa sun muissa..ja paljon miedompi haju mun mielestäni..täällä on ainakin vapaa valinassa tarjouksessa ollut jo pitkään sillain että kun ostaa yhden täyttöpakkauksen saa sen pullollisen kaupan päälle..makso jonkun 4,50e sitten yhteensä.

En ollut oikein tyytyväinen pesupähkinöihin mutta en haluaisi käyttää noita tavallisiakaan myrkkyjä kun pyykkiä lapsiperheessä kuitenkin tulee pestyä todella paljon.

Onko siis kenelläkään kokemuksia noista? Ovatko minkähintaisia ja tuleeko puhdasta? :)

Kiva tietää että myös hajusteeton versio aineesta:). Pidin nimittäin pesutehosta, mutta tuoksu aivan järkyttävä!!!!!! Ja vielä karseampi jos erehtyi laittamaan huuhteluainetta pyykkeihin..

Meidän cittarissa ainakin hinta paljon kalliimpi kuin tavallisella pesuaineella ja siksi jäi valitettavasti hyllyyn, vaikka mielelläni luontoa säästäisinkin, kun kierrätän muutenkin mielestäni paljon. Hinta siis on melkeen sama, mutta pesukertoja paljon vähemmän kuin tossa omo pikkujätissä jota käytän nyt.

Olen miettinyt Lidlin W5 sarjan ekoaineita et jos kokeilis ku ne on normihintaisia, mutta ainakaan vielä ei pyykinpesuainetta ollut, tiskiaineta ja yleispesuaineita kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;22084652:
Voin muuten suositella myös Ecozonen ecoballs-pesupalloja. Ollut meillä n. puolitoista vuotta käytössä ja pyykkiä tulee reippaasti. Omat ostin Prismasta.

Ecoballs 150 - Ecodeal

Oooooh!

Siis pakkauksessa tulee palloja ja pellettejä? Tuolla parillakympillä? Vai pitääkö ostaa se tonnipaketti kuudellakympillä?
Vai miten?

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22084682:
Oooooh!

Siis pakkauksessa tulee palloja ja pellettejä? Tuolla parillakympillä? Vai pitääkö ostaa se tonnipaketti kuudellakympillä?
Vai miten?

Mulla on toi parinkympin paketti, palloissa on valmiina yksi satsi pellettejä ja mukana tulee vielä täyttöpussit. Nyt vasta pitäisi katsella lisää täyttöpellettejä, eli toi "pikkupakettikin" on tosi riittoisa.

[QUOTE="vieras";22082817]No eipä se lumme eroa mitenkään niistä muistakaan omoista ja arieleista mitä kauppojen hyllyillä on, samoja kemikaaleja. Puhdasta tulee kyllä.[/QUOTE]

Ihmetytti mikä merkki Lumme-pesuainepussissa oli ja löysin sen netistä. Lintu on ruotsalaisten Luonnonsuojeluliiton Bra Miljöval eli Hyvä Ympäristövalintamerkki. Kehuvat sitä sivuillaan maailman tiukimmaksi ympäristömerkiksi. Eli tuskin on samaa tavaraa kuin omot ja arielit....

Meidän cittarissa ainakin hinta paljon kalliimpi kuin tavallisella pesuaineella ja siksi jäi valitettavasti hyllyyn, vaikka mielelläni luontoa säästäisinkin, kun kierrätän muutenkin mielestäni paljon. Hinta siis on melkeen sama, mutta pesukertoja paljon vähemmän kuin tossa omo pikkujätissä jota käytän nyt.

Olen miettinyt Lidlin W5 sarjan ekoaineita et jos kokeilis ku ne on normihintaisia, mutta ainakaan vielä ei pyykinpesuainetta ollut, tiskiaineta ja yleispesuaineita kyllä.

Mie en ole 7kg koneeseen käyttänyt lummesta puoltakaan ohjeenmukaisesta annostelusta ja puhdasta tulee. Siis nestemäisellä aineella pessyt.

[QUOTE="mimmi";22299264]Nestemäisessä versiossa on tosi tymäkkä haju, pesee kyllä ihan hyvin. Mutta en tajua, miten sitä voidaan markinoida "mietotuoksuisena".[/QUOTE]

Samaa mietin minä. Ostin nyt kokeeksi nestemäistä Lumme-pesuainetta ja melko voimakas tuoksu!! Vai onko nenä vain tottunut hajuttomiin LV- ja Erisan-pesuaineisiin.. Erehdyin vielä laittamaan ohjeen mukaisen annostelun, seuraavaan satsiin täytyy kokeilla vähemmän.

Muilla kokemuksia?

Jauheena kokeilin, ei pessyt sen paremmin kuin muutkaan zeoliitittomat ja hajusteettomat eli Erisan ja LV. Nykyään käytän tuoksutonta Omo Sensitive nestemäistä, joka on vähän tehokkaampaa tahrojen poistoteholtaan mielestäni.