mikä meidän lapsella on... :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja **kk**
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

**kk**

Vieras
Siis lapsi 6kk, ei ryömi, ei konttaa..( vähän pakittaa jos mahalle laittaa) ei tykkää olla mahallaan..istuu ja kävelee jos pitää käsistä kiinni mutta ei liiku itse!
yksin ei tykkää olla hetkeäkään koko ajan pitää leikkii "pelleä" ja viihdyttää poikaa :(
Tykkää olla ihmisten lähellä mutta mahdollisemman nopeasti pitää vaihtaa paikka koska muuten kyllästyy ( esim. jos ollaan kylässä on ensimmäisen tunnin tosi kiltti ja seuraa menoa, mutta sitten väsy ja rupea kiukkuilee )
yöllä nukkuu huonosti, syö ainakin 3 kertaa + kaikki ylimääräinen kitinä. Päivällä nukkuu ainakin 2 x päikkärit ( yht. n. 3 h)

allergioita on, mutta ei tiedätä tarkkaan mitkäs allergiat vaivaa, yleisesti ottaen on tosi kiukkuinen tapaus eikä mene yhtäkään päivää että ei itkis, kiukkuilis tai raivois :(

oon ite henk.koht tosi poikki ja huolissani mikä meidän pikku poikaa vaivaa. Ens viikoks olen varannut lääkärille ajan mutta sinne on niiin pitkä aika. Neuvola ei ole ottanut mitään kantaa.. kuulemma temperamenttinen lapsi joka kasvaa ihan ok. Kehityksestä ei sanonut mitään vaikka kaikkien saman ikäiset jo liikkuu touhuilee paljon enemmän :(

no minusta kuulostaa ihan normaalilta vauvalta, joka oppii hitaammin liikkumaan ja on tällä hetkellä tosi ikävystynyt ja tylsistynyt siihen kun ei vielä ole oppinut itsekseen liikkumaan. Sanoisin, et siedätät sitä lattialla oloa, ja olet vaikka itse siellä mukana, niin kyllä se siitä pikkuhiljaa oppii ryömimään ja liikkumaan.

Onko hampaita tulossa? Sekin vaikuttaa ja etenkin yöllä voi olla kitinää.. Äläpäs heti annakaan ruokaa yöllä vaan kokeile vaikka viilennettyä purulelua ja anna illalla panadolia, jos vauvalla on ikävä olla hampaidentulon takia.

HEI KUULES! Tuskin lapsessasi on mitään vikaa! Mun tyttö alkas ryömimään vasta 9kk ja konttimaan 10kk ja ihan on normaali lapsi..joillakin vaan tuo liikkuminen tulee myöhempään! Noin pienet eivät vain jaksa olla kauaa yhdessä paikassa, vaan kyllästyvät nopeaan..toiset nopeammin kuin toiset, tämäkin on ihan lapsikohtaista. Kiukkuilu ja heräily johtuu varmasti allergioista ja niihin tulee helpotusta kunhan selviää mille poika on allarginen.
Mutta sinuna en olisi tuosta liikkumisesta ainakaan huolissani, se tulee sitten kun lapsi on siihen valmis ja silloin toivot,että kunhan nyt hetken pysyisi paikoillaan :) Toisiin lapsiin EI kannata verrata, jokainen on oma yksilönsä ja kehittyy omaan tahtiinsa

Ei välttämättä yhtään mikään ole vialla. :) Siis ei tossa mun mielestä vielä kuulosta mitään semmosta, joka ois automaattisesti epänormaalia.

Jotkut lähtee liikkeelle myöhemmin, mut se voikin sitten mennä tosi nopeasti. Jättää vaikka konttaamisen väliin ja lähtee suoraan kävelemään tms. Jotkut vauvat vaatii enemmän huomiota kuin toiset ja jos hällä on ollut allergiaa, niin varmaan on ollu sen verran ikävä olo, et on oppinut tavallaan siihen, että saakin enemmän huomiota, kun kitisee. Raskasta se varmasti on, mutta sinänsä normaalia.

Kuulostaa ihan normaalilta! Meidän esikoinen istua jökötti 9kk:n ikään asti ja alkoi vasta sitten harkita liikkumista. (Käveli 1v2kk).

Meillä heräily on ollut paljon hurjempaa molemmilla lapsilla. Meidän esikoinen herää vieläkin öisin ja ikää on jo kohta 4 vuotta. Lapset vaan on niin erilaisia ja tottakai se syö hermoja kun muiden vauvat köllöttelee tyytyväisenä ja oma heräilee ja vaatii kovasti.

Tuon yösyömisenhän voi kohta alkaa vierottaa pois mikä voi auttaa yöheräilyihin. Vaatikaa kunnallisen kautta asiallista hoitoa allergioihin ja jos teillä on vakuutus niin menkää allergialääkärille. Sieltä ohjaavat myös ravitsemusterapeutille. Meillä on molemmat lapset allergisia. Kuopuksella (2v) on vieläkin vasta n. 10 ruoka-ainetta jotka käyvät.

Ymmärrän että huoli on kova varsinkin kun esikoinen on kyseessä. Tsemppiä!

Ei välttämättä 6kk ikäinen vauva vielä liiku!

Meillä lähti ryömii vasta 9,5kk, mutta lapsella löytyikin varsin hyvä syy jälkeenpäin kaikkeen... =(

toivottavasti ei mitään vakavaa :( tsemppiä teille
mutta kiva tietää että oppii vähän myöhemminkin.. kavereiden lapset ku aloitti ryömimiset / konttailut jo 4-5 kk aikoihin ni meitä katsotaan ku kummajaisia et eikö se vieläkään liiku :(

Tuli tunne, että normaali vauva, ei ehkä helpoimmasta päästä...Vaikka kaverisi 6kk ikäöiset liikkuvat, se ei tarkoita, että omassasi olisi vikaa kun ei vielä liiku.

On muuten hyvä käyttää lääkärillä.

Meidän lapsen liikkumista oisivat tarkemmin saaneet syynätä. Mut minkäs teet kun oli tumpelo nla-lääkäri joka ei osannut todeta varsin vakavaa juttua.

no minusta kuulostaa ihan normaalilta vauvalta, joka oppii hitaammin liikkumaan ja on tällä hetkellä tosi ikävystynyt ja tylsistynyt siihen kun ei vielä ole oppinut itsekseen liikkumaan. Sanoisin, et siedätät sitä lattialla oloa, ja olet vaikka itse siellä mukana, niin kyllä se siitä pikkuhiljaa oppii ryömimään ja liikkumaan.

Onko hampaita tulossa? Sekin vaikuttaa ja etenkin yöllä voi olla kitinää.. Äläpäs heti annakaan ruokaa yöllä vaan kokeile vaikka viilennettyä purulelua ja anna illalla panadolia, jos vauvalla on ikävä olla hampaidentulon takia.

kiitos :D hampaita saattaa olla tulos koska kuolaa tosi paljon ja kaikki mene suuhun, vielä ei näy kyl mitään :S
suppoja oon laittanut mutta ei ole huomannut että niistä olis apua, silti herää yöllä ja on kiukku :(
itse istun lattialla, oon mahallaan ja teen kaikkea, mutta ei..vauva vaan ei tykkää olla mahallaan. Hetki ku nostan istumaan on tyytyväinen

toivottavasti ei mitään vakavaa :( tsemppiä teille
mutta kiva tietää että oppii vähän myöhemminkin.. kavereiden lapset ku aloitti ryömimiset / konttailut jo 4-5 kk aikoihin ni meitä katsotaan ku kummajaisia et eikö se vieläkään liiku :(

nimenomaan oli vakavaa, toisella puolella reisiluu kasvanut lonkkamaljasta ulos. eli lonkkaluksaatio :(

Katsohan että lääkäri pyörittelee lonkat pöydällä eikä sinun sylissä lapseltasi.

Kiitos kaikille ihanista kannustavista viesteistä. Olo keveni ja nyt taas jaksaa kun tiedän että kaikki voi muuttuu vielä helpommaks.

Allergia on kyl aika iso painajainen meillä . Maito on ainut mitä tietää varmaksi ja tällä hetkel pystyy syömään bataattia ja kalkkuna :( mutta ruoka-aina kerralla tässä mennään.
Ensi viikolla taas allergia testeihin ja sitten on myös toi lääkäri missä ajon kysyy vähän tarkemmin kaikki asiat

hui kauheata :( miten lapsesi jaksaa?? onko minkä ikäinen??

voi pikkusta , voimia teille

meillä ei ole viel lonkkia katsottu, mutta nyt kun mennään pyydän että tarkistais ne

Ai ei koskaan neuvolassa? Pitäshän ne katsoo joka lääkärikäynnillä.

Lapsi on pian 2v. Luksaatio löydettiin vasta 1,5v. Eikä edes neuvolassa vaan lastenkirurgialla muun asian yhteydessä.
Hirveetä papersotaa Kelan kanssa. Lisäksi iso valitus potilasvakuutuskeskukseen.

EN nyt halua pelotella sinua, mut näin meillä valitettavasti kävi :(
On joutunut lapsi vaikka mitä kestämään, nyt lastan kanssa jo nousee seisomaan ja on ihan ok.

kiitos :D hampaita saattaa olla tulos koska kuolaa tosi paljon ja kaikki mene suuhun, vielä ei näy kyl mitään :S
suppoja oon laittanut mutta ei ole huomannut että niistä olis apua, silti herää yöllä ja on kiukku :(
itse istun lattialla, oon mahallaan ja teen kaikkea, mutta ei..vauva vaan ei tykkää olla mahallaan. Hetki ku nostan istumaan on tyytyväinen

no voi sitä olla selälläänkin.. tai istumassa... pääasia on et on siellä lattialla, siinä sitä harjaantuu. Ja suosittelen kokeilemaan mikstuuraa.. on tutkittu, ettei supot välttämättä imeydy kunnolla ja siten eivät vaikuta siihen kipuun mitenkään.

[QUOTE="vieras";22084015]Nehän katsotaan synnärillä lähtötarkastuksessa.[/QUOTE]

ai no sitten, mä en pääsyt sinne lääkäri tarkastukseen kun olin niin huonossa kunnossa :( miehen kävi vauvan kanssa ni en tiedä mitä siel tehtiin :(

[QUOTE="vieras";22084015]Nehän katsotaan synnärillä lähtötarkastuksessa.[/QUOTE]

katotaan katotaan. ja neuvolassa joka lääkärikäynnillä... vaan eipä niihin ole aina luottamista. kirkkain silmin meidän lääkäri todennut lapsen aina terveeksi! nähnyt jopa kävelevän vinosti kun toinen reisiluu pois paikoiltaan...

Ai ei koskaan neuvolassa? Pitäshän ne katsoo joka lääkärikäynnillä.

Lapsi on pian 2v. Luksaatio löydettiin vasta 1,5v. Eikä edes neuvolassa vaan lastenkirurgialla muun asian yhteydessä.
Hirveetä papersotaa Kelan kanssa. Lisäksi iso valitus potilasvakuutuskeskukseen.

EN nyt halua pelotella sinua, mut näin meillä valitettavasti kävi :(
On joutunut lapsi vaikka mitä kestämään, nyt lastan kanssa jo nousee seisomaan ja on ihan ok.

Aivan kauheata :( miten tommosta voi edes tapahtua, luulis että sellainen vika "näkyis"/ tuntuis heti?
Kiitos ku varotit , heti ens viikol pyydän tarkistamaan.
Tsemppiä teille ja voimia pikkuselle. On kyllä reipas kaveri kun on joutunut kestämään niin paljon ja kamalia juttuja :(

ei meillä liikuttu puol vuotiaana ku kierimällä, 8kk ni hoksas ryömimisen sijaan konttaamisen ja siitä lähtikin aika nopeesti ja vikkelästi jo jaloilleeen vajaa 11kuisena

Aivan kauheata :( miten tommosta voi edes tapahtua, luulis että sellainen vika "näkyis"/ tuntuis heti?
Kiitos ku varotit , heti ens viikol pyydän tarkistamaan.
Tsemppiä teille ja voimia pikkuselle. On kyllä reipas kaveri kun on joutunut kestämään niin paljon ja kamalia juttuja :(

kyllähän lääkärin pitäisi tuollainen huomata.
Saunan jälkeen rasvailin tytön jalkoja ja piiiitkään olivat yhtäpitkät. Ennen "läpimurtavaa" käyntiä kirurgian plk:lle huomasin selvästi miten yhtäkkiä toinen jalka onkin pidempi!
Eli oli aika salakavala meille vanhemmille. Seisaallaan pääsi sitten luistamaan paikoiltaan, mutta lapsella oli löysä jalkaterä jonka piikkiin laitettiin kaikki kävelyn horjumiset ym.

En nyt lukenut koko ketjua, mutta ihan noi allergiat voi olla tuon itkuisuuden takana. Eli nyt hakkiudutte kunnon allergialääkärille.
Liikkumisesta, eikös tuo ole ihan normaalia ettei 6kuinen vielä kamalasti liiku..

Allergiat toki kannattaa selvittää kutta muuten vaikuttaa ihan normaalilta vauvalta. Meillä tyttö lähti liikkeelle vasta 8kk iässä, silloin 2 viikon sisään lähti ryömimään, konttaamaan ja nousi tukea vasten seisomaan. Ennen kun lähti liikkeelle oli tosi kärttynen ja koko ajan vaati 100% huomion ja viihdykettä.

Yhteistyössä