Saako 24-vuotias sterilisaation?

  • Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti
"hippu"
Pitäis saada mutta riippuu lääkäristä. Mä tiedän parikin jotka on yli kolmekymppisiä ja joilla on kolme lasta silti eivät ole saaneet lähetettä sterilisaatioon.
 
"niin"
Mun kaveri sai 24 vuotiaana sterilisaation. Hänellä oli 3 lasta pienellä ikäeroilla (noin 1,5v välein tullut lapset). Lääkäri ei oikein aluksi ollut mielissään ja yritti kovasti esittää erilaisia syitä miksi ei kannata. Mutta kaverini sanoi, että on niin väsynyt, että hän ei enää todellakaan halua lapsia ja 3 lasta heille riittää.

Kului 3 vuotta.. Ja kaveriani alkoi todella kaduttaa sterilisaatio. Olisi halunnut vielä kuitenkin yhden tai kaksikin lasta. Nuorin kun oli tuolloin jo 5 vuotias. Hän on todella katunut ratkaisuaan ja osittain katkera kun ei saa enää omia lapsia. No ei toki enää, kun aikaa on kulunut jo pian 15 vuotta. Mutta siltikin
 
[QUOTE="niin";22083585]Mun kaveri sai 24 vuotiaana sterilisaation. Hänellä oli 3 lasta pienellä ikäeroilla (noin 1,5v välein tullut lapset). Lääkäri ei oikein aluksi ollut mielissään ja yritti kovasti esittää erilaisia syitä miksi ei kannata. Mutta kaverini sanoi, että on niin väsynyt, että hän ei enää todellakaan halua lapsia ja 3 lasta heille riittää.

Kului 3 vuotta.. Ja kaveriani alkoi todella kaduttaa sterilisaatio. Olisi halunnut vielä kuitenkin yhden tai kaksikin lasta. Nuorin kun oli tuolloin jo 5 vuotias. Hän on todella katunut ratkaisuaan ja osittain katkera kun ei saa enää omia lapsia. No ei toki enää, kun aikaa on kulunut jo pian 15 vuotta. Mutta siltikin[/QUOTE]

Juuri tämän vuoksi sterilisaatiota ei mielestäni pitäisi tehdä liian nuorena.Osalla toki päätös pitää, mutta sitten on heitä, jotka eivät osaa ajatella pidemmälle, kun esim elämäntilanne muuttuu tai vastaavaa.
 
Mun mielestä on ihan ok, että sterilisaatio tehdään vaikkakin nuorella iällä, jos kriteereitä täyttyy. Mutta se on mun mielestä väärin, että sitten kunnallisilla varoilla tehdään sterilisaation purkuja kun mieli muuttuukin jossain vaiheessa. Ja nämä sterilisaation purut kun on kalliita toimenpiteitä eikä onnistumisestakaan ole takeita.
 

Yhteistyössä