Apuja tarvitaan, kipeät supistukset rv 29!!

09.08.2010
553
1
16
Tunnustaudun vähän tyhmäksi, mutta en tiedä onko nämä nyt supistuksia vai ei :ashamed:

Harjoitussupistuksia tulee normaalisti, maha kovettuu, mutta tänään on ollut alavatsa kipeä, sellaista kuukautiskipua, mutta se ei samaan aikaan kuin mahan kovettuminen, vaan enemmän kokoaikaista....Lisäksi selkääkin särkee..

Miltä ne kipeät supistukset tuntuu, joista pitäisi näillä viikoilla olla huolissaan?

Meneekö niissä maha kovaksi?
Loppuvaiheen synnytyssupistukset muistan kyllä, mutta muistelen että tällä tavalla viimeksikin synnytys käynnistyi....

Käsittääkseni huolissaan tarvitsee olla sitten, jos alkavat olla todella tuskaisen kipeitä. 2. raskaudessa minulla oli pitkään sellaisia suppareita, joilla eka synnytys käynnistyi. Nyt 3. raskaus ja rv27 menossa ja epämiellyttävän (menkkakipuisia kovettumisia ja menkkakipuilua) tuntuisia kipeitäkin (ei tarvii tosin itkeä niitten takia) suppareita on tullut noin viikon ajan enemmän tai vähemmän (ehkä 5-10 maks per päivä, välillä tunnin aikana useampi ja välillä tuntien taukoja) enkä ole huolissani, alkoi vaan tällä kertaa taas aikaisemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;22081839:
Ei kun soitat viimeistään huomenna neuvolaan tai jos oikein huonolta tuntuu, vielä tänään synnärille. Sulla voi olla vaikka pissatulehdus tms. joka aiheuttaa tuon (ja voi käynnistää sen synnytyksen). Eli näytille, näytille.

Oon niin huono näissä asioissa :ashamed:
Pelkään valittavani ihan turhasta, ja että ne meinaa että oon luulosairas :|
Toki jos oikeesti kipeitä kipeitä suppareita tulisi niin olisi helppo soittaa. Muistan kun esikoisesta soitin, että on tullut alle 10min välein yli 2 tuntia säännöllisiä supistuksia, kotiseurantaa vaan, ei oteta sairaalaan ennekuin on niin kipeä ettei pysty olemaan. ei edes näytille. jäi siitä jotenkin inhottavat fiilikset.

Oon niin huono näissä asioissa :ashamed:
Pelkään valittavani ihan turhasta, ja että ne meinaa että oon luulosairas :|
Toki jos oikeesti kipeitä kipeitä suppareita tulisi niin olisi helppo soittaa. Muistan kun esikoisesta soitin, että on tullut alle 10min välein yli 2 tuntia säännöllisiä supistuksia, kotiseurantaa vaan, ei oteta sairaalaan ennekuin on niin kipeä ettei pysty olemaan. ei edes näytille. jäi siitä jotenkin inhottavat fiilikset.

Mulle taas sanottiin, että ihan sama, ovatko kipeitä vai ei, mutta säännöllisiä eivät saa olla. Ja saikulle jouduin. ...niin ne ohjeet vaihtelee.. (muoks: siis viime raskaudessa, tässä ei ole onneksi ollut vielä ongelmia)

Mut siis ihan varmasti, jos pissanäytteen käyt antamassa, ne sen katsoo, eikä kukaan pidä sua luulosairaana.

Yhteistyössä