Jes, sain tänään kunnon unilääkkeet!

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="vieras";22081093]Tähän asti vaan sinnitellyt välillä rauhoittavilla ja silti herännyt jatkuvasti öisin...jokohan saisin nukuttua yön putkeen mitä ei tapahdu koskaan :)[/QUOTE]

Mitäs merkkiä sait?

Hyvä, että sait nukuttua.... Mullakin oli pitkään uni ongelmia ja olin tosi väsynyt, kun valvoin pahimmillaan 3 viikkoa lähes putkeen... Sain päivisin nukuttua pari tuntia, mutta sehän ei riitä mihinkään.... Nyt oon päässyt lääkkeistä eroon ja saanut rytmitkin suht hyvin kohilleen, mutta nähtävästi pitää olla aika tarkka rytmeistä, muuten menee taas valvomiseksi...

"vieras"
Oletko kokeillut ihan tavallisia keinoja. Oletko fyysisesti väsynyt?
No todellakin. Tämä ei ole mikään "olen nukkunut 2 viikkoa huonosti, olen aivan puhki" vaan vuosia, vuosia jatkunut tilanne.
Mulle on tullut mielialalääkkeen aloittamisen jälkeen 20 kg lisää. Aivan sama jollekin 5 kilolle jos edes pari yötä saisin nukkua heräämättä. Tai vaikka kerran heräten.

"vieras"
[QUOTE="vieras";22081281]No todellakin. Tämä ei ole mikään "olen nukkunut 2 viikkoa huonosti, olen aivan puhki" vaan vuosia, vuosia jatkunut tilanne.
Mulle on tullut mielialalääkkeen aloittamisen jälkeen 20 kg lisää. Aivan sama jollekin 5 kilolle jos edes pari yötä saisin nukkua heräämättä. Tai vaikka kerran heräten.[/QUOTE]

anteeksi kun utelen, mut mitä mielialalääkettä syöt?

ev
oih, mirtazapin auttoi muakin nukkumaan kuin vauva. tosin lihosin 2kk aikana 11kg ja turvotus oli _valtavaa_. se oli pakko lopettaa, se turvotus oli jo vaarallista.

nyt olen syönyt vuoden ketipinoria, se antaa yhtä taivalliset unet minulle, mutta ei laita syömään kuin norsu eikä turvota. :)

"vieras"
Mä nukun kanssa tosi hyvin mirtazapiinilla. Heräilen edelleen, mutta mä nukahdan varmaan alle minuutissa takas uneen. Ku ilman lääkkeitä mä vaan valvon. Mitkään nukahtamislääkkeet ei ole auttaneet. tuo on ihan ihmeellistä, että mielialalääkkeellä saa nukuttua, kun en ole yhtään masentunut. Ja mulla kanssa vuosikaudet jatkunu uniongelmat. Mutta se haitta, 7 kg tullu. :(

vähäuninen kuuhullu
Bukkukaa vain nuorena että vanhana jaksaa valvoa. Jos kuusi tuntia nukun, on se ryhtinaallista. Taas täysikuu tulossa ja menty jo useampi yö todella vähällä kuten vuosikausia, kausittain 1½-2tuntia yössä. Kummasti sitä jaksaa, viikonlopulla sit aamulla aina vähän pidempään että saa tasttua. Ei vain tule uni, nukun kyllä hyvin kun nukahdan mutta aamulla soi armotta kello.

Pilleripallero
[QUOTE="vieras";22081169]mirtazapin[/QUOTE]

Pyydä Tennareita, se on paras merkki. Tai xanorit on kyllä vielä mukavempia, mutta niitä ei taideta määrätä pelkkään unettomuuteen.

"vieras"
Ekan yön kokemuksella nämä lääkkeet on hirveät. Sain kyllä nukuttua mutta olen edelleen ihan tokkurassa, päikkäreistäkin huolimatta. Tuntuu etten millään jaksa lapsia hoitaa tämän tokkuratilan takia...en kyllä ens yönä uskalla ottaa.

Suosittelen!!!
kannatte kokeilla lääkkeiden sijaan psykologista hierontaa...se hieroo pisteitä ja näin avaa lukkoja ihmiseltä..on kuulemma älyttömän tehokas( serkkuni kävi ja on muuttunut hirmusesti parwmpaan päin). eka kerta maksaa 60e ja sit toka kerta muistaakseni 55e :D. tarkemmin en osaa neuvoa kun itekkin vasta kuulin, mut kannaattee vaik googlettaa jos löytyis tietoo.

Äiti ja lääkäri
Mistazapin ei ole unilääke vaan väsyttävä mielialalääke. Saattaa lisätä ruokahalua, mutta ei lihota, jos käsi ei vie ruokaa suuhun aiempaa enempää.
Sepram ei lihota!!! Eikä yleensä lisää ruokahaluakaan. Ehkäpä olet vähemmän masentunut ja ruoka maistuu... Itsekuria!
Tennareita joku suosittelee. Minä en kirjoita yhdellekään ihmiselle diatsepaamijohdannaisia. Näitä tennareiden ja pamien käyttäjiä on maailma täynnä. Lääkeriippuvaisia on pienten lasten äideissä uskomattoman paljon. Toleranssi kasvaa ja annokset suurenevat.
Totut mirtatsapiiniin muutamassa yössä ja päiväväsymys hellittää.

"Jopo"
Mulla Mirta 30mg menossa nyt viidettä viikkoa masennukseen, ahdistukseen ja unettomuuteen. Painoa ei ole tullut yhtään lisää, tosin en tiedä, onko oloissakaan tapahtunut suurempia muutoksia. Uni kyllä on tullut iltasella.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti ja lääkäri;22087125:
Mistazapin ei ole unilääke vaan väsyttävä mielialalääke. Saattaa lisätä ruokahalua, mutta ei lihota, jos käsi ei vie ruokaa suuhun aiempaa enempää.
Sepram ei lihota!!! Eikä yleensä lisää ruokahaluakaan. Ehkäpä olet vähemmän masentunut ja ruoka maistuu... Itsekuria!
Tennareita joku suosittelee. Minä en kirjoita yhdellekään ihmiselle diatsepaamijohdannaisia. Näitä tennareiden ja pamien käyttäjiä on maailma täynnä. Lääkeriippuvaisia on pienten lasten äideissä uskomattoman paljon. Toleranssi kasvaa ja annokset suurenevat.
Totut mirtatsapiiniin muutamassa yössä ja päiväväsymys hellittää.
Mä ahmin ennen, nykyään en ja paino nousee. Mä en edelleenkään tiedä mitä nämä tennarit ovat mutta olen käyttänyt diapameja ja opamoxeja 2 vuotta epäsäännöllisesti ja koukkuun en ole jäänyt eikä toleranssi ole noussut yhtään.

"vieras"
Kokeile ap ensi yönä puolikasta. Kyllä mirtatsapiiniä käytetään paljon unilääkkeenä, niilläkin joilla ei ole mieiialaongelmia.
En minä kokonaista ole ottanutkaan! Vaan puolikkaan ja olen edelleen aivan tokkurassa. Tämä väsynyt ja tokkura on jotain aivan kamalaa. Niin kamalaa, että ekaa kertaa elämässä olen karjunut lapselle, kun olen niin saatanan väsynyt päikkäreistä huolimatta. Enkä tiedä milloin uskalla toista kertaa kokeilla...

Yhteistyössä