Jänniittää ihan ihan hirvittävästi, ja ei mitenkään hyvällä tavalla.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nyt harmaana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nyt harmaana"

Vieras
Mun sisko ja sen mies saa tänään tietää spermatestin tulokset. Se määrittää sen että saako ne koskaan omia lapsia vai menevätkö suoraan adoptiojonoon. Tää on ihan hirveetä, mie niin elän mukana.. En edes uskalla näyttää siskolle miten huolehdin heidän puolesta kun en halua lietsoa surkeutta yhtään enempää... Tietää hän kyllä että olen heidän tukena ja rukoilen heidän puolesta, mutta silti. Mulla on kaksi omaa lasta, ja itken usein varsinkin iltaisin kun ajattelen ettei siskoni ehkä ikinä saa omaa vauvaa syliin. Varsinkin kun hän on niin superihana mun lasten kanssa ja usein hokee miten rakastaa noita paljon.

Jännittää. Surettaa. Pelottaa.

Mikset voisi tarjoutua sijaissynnyttäjäksi siskollesi, mikäli hän ei voi tulla raskaaksi?
Sijaissynnytys on Suomen laissa kielletty.
Ja tuskin siitäkään apua on, jos munasolut on ihan OK. Ja ongelma mahdollisesti miehessä...

Mutta IVF ja ICSI- hoidot auttavat onneksi monia. Kunhan vain yksikin siittiö löytyy. Helppo tie sekään ei ole, kuten ei tahaton lapsettomuus muutenkaan. Meillä 3 ICSI/PAS-lasta. Ihania ja suloisia pikku ihmeitä.

Niin, siskollaani ja miehellänsä on molemmilla sairaudet jotka vaikeuttavat lasten saamista. Ja on hyvin mahdollista että siittiöitä tosiaan ei ole yhtäkään. Sitä tässä nyt kovasti toivotaan että edes se yksi löytyisi.. Onneksi siskoni puhuu kaikesta tosi avoimesti, kamalaa jos he joutuisivat kaiken tuon pitämään sisällään eikä voisi puhua asiasta kuin keskenään.

Yhteistyössä