Suosittele aikuisille hyviä leikkipuistovaatteita. Myös miehelle (Kosteussuojattuja jne.)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aloittaja

Vieras
Lapsella on nyt hankittu vedenpitävä haalari ja lakki, hyvät hanskat, goretex-kengät, villahaalari, fleece jne. Löytyy vesipilaria, hankauksenkestoa ja vaikka mitä. Voisi vaikka asua ulkona noilla varusteilla.

Mutta itsemme me aikuiset ollaan unohdettu kokonaan. Millaisia ulkoiluvaatteita suosittelette? Pitäisi pystyä seisomaan ulkona sateessa vaikka koko päivä kastumatta. Ei saisi palella, kastua, mutta ei myöskään hikoilla herkästi, kun tulee mm. käveltyä rattaiden ja ostosten kanssa vauhdilla isoja ylämäkiä. Pitäisi kestää liukumäessä laskemista, pientä metsäretkeilyä (oksien ja kivien raapimiset) ja satunnaista konttaamista lapsen kanssa maassa.

Millaista varustusta suosittelette syksylle? Entä talveksi?

Coretexit jalkaan, Haltilta löytyy sitten takkia ja housua jotka pitää veden loitolla. Mulla on Haltilta 2 erilaista "teknistä takkia" jotka on ehkä maailman parhaita :)

No ei siis varsinaista konttaamista, mutta välillä tulee lapsen perässä mentyä kiipeilytelineisiin ja väkisin siinä hinkkautuu polvet. Samoin jos konttaa hakemaan lasta pois jostain kiipeilytelineen alta (jotta ei lyö toista lapiolla) jne. Ei siis pidetä konttauskilpailuja lapsen kanssa, mutta jonkin verran saisi olla kulutuksen kestoakin:)

Omat suosikit:
http://www.partioaitta.fi/tmp_partioaitta_site_1.asp?lang=1&sua=1&s=13775&q=y
Scandinavian Outdoor Store
Reittipiste - Suomen paras retkeilyn verkkokauppa

Gore on aina varma valinta, Marmotin precip on edullinen ja ihan mukiinmenevä. Haltin Drymaxxia en ole kokeillut. Ukko hikoilee kovasti, joten hänellä on erittäin tärkeää, että housuissa ja takissa on hyvä tuuletus. Haglöfsillä on naisille housuja, joissa on kolme eri lahkeenpituutta, joten tumpille ja hujopille saa istuvat housut. Pyöräilevälle ilmastointi ja puvun hengittävyys on tärkeätä.

Mutta tälläiset asiat kannattaa investoiden kesä-heinäkuussa kun on alet...

Nyt mulla on Milletin, Marmotin ja Haglofsin vaatteita. Talvella, kun tulee seisoskeltua tykkään Hestran, Sorelin ja Canada Goosen vaatteista. Vähän suunnittelin CG:n untuvatoppahousuja, viime vuonna en hennonut mutta nyt varmaan investoin...

Viimeksi muokattu:
Kiitos linkeistä. Itselleni mulla jotain onkin, enkä hikoilekaan niin herkästi, joten vaatimustaso ei ole niin kova.

Miehen ulkoiluvaatetus on surkeaa, kun ei se saa itseään koskaan kauppaan ja ei löydä mielestään istuvia ja hyviä päällä. Ja hikoileekin vielä paljon. Hyvä vinkki toi Haglöfs, meillä molemmilla on aina ongelmana lahkeen pituus. Täytyy katsoa jaksanko kuunnella miehen valitusta ensi kesään saakka, aina kun pitäisi lähteä sateella ulos vai tuuppaanko miehen kauppaan myyjän luokse ja kiellän päästämästä ulos ennen kuin on kunnon kamppeen yllä. Maksoi mitä maksoi. Itse jaksan metsästää tarjouksia, mutta tuolle kaupassakäynti tuntuu olevan niiiiin kamalaa ja koskaan sieltä ei löydy mitään.

Mä olisin jo valmis maksamaan shoppauspalvelusta: Joku joka lähtisi miehen kanssa shoppaamaan ja etsisi sille useammasta liikkeestä sopivat vaatteet ja pitäisi huolta, että tarvittava tulee oikeasti hankittua.

Mulla on Haltin Drymaxx takki ja olen ollut siihen oikein tyytyväinen. Hirveästi ei vertailukohtaa ole, joten sen puolesta en osaa verrata.

Vau, mä oon varmaan sit leikkipuiston ainut aikuinen joka seisoskelee siellä farkuissa ja vähän hienommassa takissa... :) Eipä käynyt kyllä mielessäkään ostaa sinne omia kamppeita.

[QUOTE="vieras";22062767]Vau, mä oon varmaan sit leikkipuiston ainut aikuinen joka seisoskelee siellä farkuissa ja vähän hienommassa takissa... :) Eipä käynyt kyllä mielessäkään ostaa sinne omia kamppeita.[/QUOTE]

En minäkään leikkipuistoa varten kamppeita osta. Vaan ulkoilua.

[QUOTE="vieras";22062767]Vau, mä oon varmaan sit leikkipuiston ainut aikuinen joka seisoskelee siellä farkuissa ja vähän hienommassa takissa... :) Eipä käynyt kyllä mielessäkään ostaa sinne omia kamppeita.[/QUOTE]

Et sä ole ainoa, kyllä mekin siellä ollaan joskus farkuissa ja paremmassa takissakin. Siinä vaiheessa kun lämmintä on viisi astetta, sataa vettä ja tuulee, noissa vaatteissa mulla ei vaan ole kovin mukavaa pitkään. Ja kun tulee puistolenkillä vielä usein käveltyä yhteensä useampi kilometri, käytyä kaupassa ja puskettua rattaat + monta kiloa ostoksia ylämäkeä kotiin niin kunnon kamppeet ovat kivat. Ja metsäretkien tekeminen sateella myöskin on musta vähän ikävää farkuissa.

Ei se puistossa seisoskelu vaan se kaikki muu oheistoiminta. (Ja mun lapseni kanssa ei kamalasti vain seisoskella muutenkaan puistossa. Ja sitäpaitsi hyvissä vaatteissa voi sopivan hetken tullen vaikka istuskella märällä penkillä tai hiekkalaatikossa.)

Mä itse asiassa todella harvoin liikun ulkona farkuissa tai vastaavissa. Me tosin asutaan maalla, mut mieluummin menen ihan pihahomminki tai vaik käyn postilaatikolla kunnon ulkoilutakilla mitä kastun läpimäräksi.. niin ja vedän ne kumpparit jalkaan. Mut joo.. ei me kyl käydä puistossakaan :D

Ai niin, kiitos erätukkulinkistäkin. Sielläkin pitää käydä etsimässä, olisi hieman edullisempaa. Mieluummin mä vähemmän maksan kuin enemmän, jos sillä saa riittävän hyvät kamppeet. Toisaalta aikuisena hyviä tulee käytettyä vuosikausia, joten ei hintakaan ole välttämättä este.

Talonmies, mistä sä ostat noita vaatteita? Yllä linkittämistäsi paikoista vai mistä? (Me siis ollaan myös Tampereella.)

Keskustan partioaitassa on paremmat valikoimat kuin Ideaparkissa. Sitten on Kyttälässä tälläinen firma Camu - Tervetuloa! missä tein tänä vuonna alelöytöjä.

Partiokaupan hinnat eivät ole aina kilpailukykyisiä (paitsi aleaikaan), oon harkinnut kyllä ostavani noista muista kaupoista myös vaatetta (muuta vaelluskampetta onkin tullut niistä ostettua). Mutta mä oon hankalan kokoinen, joten kokeilu on ihan must ennen ostopäätöstä. Odotan mielenkiinnolla laajentaako Prisma hyvän vaellusvarustevalikoimansa myös vaatteisiin, mutta ehkä toivon kuuta taivaalta.

Viimeksi muokattu:
Tuosta Camusta en ollut kuullutkaan, täytyypä käydä katsomassa. Ja keskustan Partioaitta myös, ei ole tullut käytyä kuin Ideaparkissa. Sen ei niin edulliset hinnat on kyllä täälläkin tullut huomattua.

Meillä varsinkin miehen on hankala löytää sopivan mallista vaatetta, joten verkkokauppaa en edes aio ehdottaa. Itse ehkä voisin, mutta mieluummin minäkin sovitan.

Budgetsportin puku näytti ihan ok:lta ja oli ainakin halpa. Mulle riittäisi varmaan tuonkin tasoinen hyvin. Täytyy käydä sielläkin joku päivä. Samoin Rukkaa täytyy etsiä.

Tuosta Camusta en ollut kuullutkaan, täytyypä käydä katsomassa. Ja keskustan Partioaitta myös, ei ole tullut käytyä kuin Ideaparkissa. Sen ei niin edulliset hinnat on kyllä täälläkin tullut huomattua.

Meillä varsinkin miehen on hankala löytää sopivan mallista vaatetta, joten verkkokauppaa en edes aio ehdottaa. Itse ehkä voisin, mutta mieluummin minäkin sovitan.

Mä oon harkinnut että meen kokeilemaan Partiokauppaan ja ostan muualta :ashamed:

Goretex tai DryMaX vaatteet pitää hyvin. Urheiluliikkeistä löytyy parhaiten, tosin mieheltä löytyy Stockmannilta ostettu Pierre Cardinin goretex takki, mihin menee sopivasti pikkutakkikin tarvittaessa alle. Samaten erä- ja ulkoilukaupoista löytyy monenlaista. Esikoiselle on osteltu lähinnä Partiovarusteen alennusmyynneistä.

Mulla on Haltin puku, jota käytän myös vaelluksilla, ja Meindlin kengät. Ovat molemmat palvelleet tosi hyvin, ja ovat ihan kohtuuhintaisia. Myös Haglöfsillä on hyviä pukuja.

Yhteistyössä