onko kunta/kaupunki velvolinen järjestään vuorohoitoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MissTropic
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no mä vaan aattelin että vaikka työmatkan ajalta sun palkka olis valunu lastenhoitajan pussiin niin ainaki sulla olis ollu työpaikka jäljellä miehen palattua matkalta. vai saitko samantien uuden työn? jos meillä kävis noin nii palkattais lastenhoitaja niille ajoille jolloin päiväkoti ei oo auki tai sit ottaisin palkatonta virkavapaata kunnes mies on takas työmatkalta.irtisanoutumaan en kyllä menis, on mun alalla ainaki vakipaikat sen verran kiven alla. mutta kukin tyylillään tietysti.
No kun on reissussa vähintään kaksi viikkoa kuukaudessa, mutta sopparissa lukee, että on päivävuorossa. Joo, päivävuorossa toisella puolella palloa :D Mutta sitähän ei päivähoidon päättäjät halunneet ymmärtää. Eli jos oisin ottanut vapaata tai palkannut hoitajan kotiin reissujen ajaksi, ei mulle ois jäänyt käteen enempää kuin kotihoidontuestakaan. Ja juu, oli kaksi päivää kotona kun jo sain toisen duunin..

Luultavasti käy niin että niinä päivinä kun sinulla itselläsi on aamu vuoro niin lapsi on omassa pk:ssa. Mutta jos tarvetta iltaan, yöhän taikka viikonloppuun niin menee vierailevaksi tähdeksi vuoropäiväkotiin.
Näin ainakin meillä oli meidän pk:ssa kävi siis näitä vierailevia tähtösiä kun hoidolliselta kannalta nämä vuorot on helponpi sumplia kun omiakin lapsia on paikalla vähemmän.
Ja uskon että ei ole kuin järjesteky kysymys kunnan ja kaupungintaholta tämä asia.
Kannattaa siis todellakin soittaa sinne päivähoitotoimistoon.

Luultavasti käy niin että niinä päivinä kun sinulla itselläsi on aamu vuoro niin lapsi on omassa pk:ssa. Mutta jos tarvetta iltaan, yöhän taikka viikonloppuun niin menee vierailevaksi tähdeksi vuoropäiväkotiin.
Näin ainakin meillä oli meidän pk:ssa kävi siis näitä vierailevia tähtösiä kun hoidolliselta kannalta nämä vuorot on helponpi sumplia kun omiakin lapsia on paikalla vähemmän.
Ja uskon että ei ole kuin järjesteky kysymys kunnan ja kaupungintaholta tämä asia.
Kannattaa siis todellakin soittaa sinne päivähoitotoimistoon.

kiitos vastauksesta :)
juuri sainkin tiedon,että näin se menee. koitan vielä sopia työnantajanikanssa vuorot mahd. pitkälle niin ettei tarvitse mennä vuoropäiväkotiin,mutta tosiaan vierailulle pääsee jos tarvetta.

No kun on reissussa vähintään kaksi viikkoa kuukaudessa, mutta sopparissa lukee, että on päivävuorossa. Joo, päivävuorossa toisella puolella palloa :D Mutta sitähän ei päivähoidon päättäjät halunneet ymmärtää. Eli jos oisin ottanut vapaata tai palkannut hoitajan kotiin reissujen ajaksi, ei mulle ois jäänyt käteen enempää kuin kotihoidontuestakaan. Ja juu, oli kaksi päivää kotona kun jo sain toisen duunin..

no jopas..aika omituista tuollainen. onneksi sait asiat kuitenkin hoidetuksi paremmin :)

Osaako kukaan sanoa miten hoito järjestetään kunnassa jossa ei ole vuoropäiväkotia? Ollaan ehkä muuttamassa pieneen maalaiskylään. Vuorohoidon tarve on kova, molemmat vanhemmat kolmivuorotyössä.
Ostetaanko palvelu toisesta kunnasta vai miten?

Yhteistyössä