Kenen vastuu, jos rakennustyömaalta viedään tavaraa?

• Viestiketjun aloittaja rikoksen uhri
  • Ensimmäinen viesti
alkup.
[QUOTE="vieras";22043119]Ei tarvita logiikkaa koska LAIN MUKAAN se on niin.[/QUOTE]

Olemme myös saaneet timpurin hyväksynnän siitä, että konetta voi säilyttää raksalla.

"tupuna"
No ei ole ohjeistettu, mutta kai se järkikin sanoo, että jos ovessa on lukko ja rakennuksen sisällä tavaraa, niin ovi on hyvä pitää lukossa. Tai en tiedä mitä talopaketin rakentaja on ohjeistanut timpurille, mutta me emme ole ohjeistaneet mitään, vaan oletamme tietyt asiat toimivan terveellä ajattelulla ja logiikalla.
Teidän olisi pitänyt ohjeistaa se timpuri laittamaan ne ovet lukkoon, kaikilla se järki ei juokse... Mutta kyllä ne raksatavarat + muut on siellä työmaalla rakennuttajan vastuulla.

v
Sonett?

Sen olen kyllä oppinut, että avaimet käteen periaatteella en kyllä ikinä rakennuta mitään tai sitten pitää olla erittäin tunnettu firma kyseessä ja itsellä mahdollisuus käydä katsomassa tilannetta päivittäin ja useampaan kertaan. Niin paljon olen kuullut huonoja kokemuksia.

Herra Majuri
Eli sun logiikan mukaan pakettiin kuuluva astianpesukone olisi ollut rakennusliikkeen vastuulla mutta tämä kone ei koska se oli erikseen hankittu?
Juuri näin, urakoitsijan vastuulle kuuluu vain urakoitsijan hommaammat tarvikkeet. Teidän olisi pitänyt sopia urakoitsijan kanssa erikseen teidän hankkimien tavaroiden säilytyksestä ja mahdollisten vahinkojen vastuista.

"kipi"
jos timpuri on tahalteen jättänyt ovet auki niin on se itse vastuussa. jos oli vahinko niin sit onkin paha.. sillä kuka teistä itse maksaa työpaikalla tehdyistä virheistä???? ei kukaan.. mut jos tosiaan timpuri on esittänyt että ei ole tarvetta lukita yöksi niin sit timpurin vakuutukseen ja maksakoot loput itse mitä vakuutus ei korvaa.. terveisin timpuri..

ps. meillä lukitaan ovet aina vaikka ei olis mitään varastettavaa.

"rakentaja"
Kuten täällä jotkin on maininneet niin vahingot menee omasta pussista.

SINUN tehtäväsi on huolehtia että tavara on sulejtussa paikassa
kun melle tuli takka, kysyin toittajalta että mihin ne sen laittaa -pihalle. kysyin että mitä jos joku sen siitä vie? -vastaus oli että se on meidän vastuulla. Joten minä sovin mihin aikaan kyseinen takka tulee ja kannettiin joka ikinen murikka sisään turvaan samantien. oli muuten kantamista tonneittain, mutta sisällä oli lukitussa talossa, vaivan arvoinen kuin 10 000 euron takan häviäminen rosvojen kynsiin.

Toivottavasti ap oppi nyt jotain

Yhteistyössä