Ollaanko me suomalaiset naiset epäseksikkäitä ja vähemmän naisellisia?

Horuksen silmä

Aktiivinen jäsen
21.11.2008
10 741
-1
36
Tampere
Katsoin eilen dokkarin postimyyntimorsiammista ja miehet totesivat kuinka naisellisia venäläiset naiset ovat ja amerikkalaiset taas sitten vähemmän seksikkäitä ja naisellisia. Joten ollaanko me suomalaiset sitten myös samaa kastia kun amerikkailaiset? Vai onko se naisellisuus kenties jotain muuta kun minihameita ja miehen miellyttämistä?
Mielipiteitä hyvät naiset :flower:

riippuu vähän,
seksikkäällä tälläisissä yhteyksisä tarkoitetaan hoikkaa hyvärunkoista naista joka pukeutuu viekoittelevan paljastaviin asuihin jne ja sitä kautta luo mielikuvaa naisellisesti pukeutuvasta,käyttäytyvästä naisesta..

En tiedä. En koe olevani erityisen naisellinen, koska miellän itseni ensisijaisesti ihmiseksi.

Siitä huolimatta, että käytän mekkoja ja hameita, ja että minulla on pitkät hiukset ja masokistinen suhde sukkahousujen käyttämiseen (mutta kertokaa, millä muulla lämmittää jalkoja kun kulkee hameissa, eikä housuissa?).

En mä silti koe näyttäväni edes kovin naiselliselta.

Mulle tulee naisellisuudesta mieleen huoliteltu kokonaisuus ja naiselliset vaatteet. Eli juurikin esim. minihame, mutta ei pakosti paljastavat vaatteet. Eikä tarvi olla kanamainen "pissis". Ei mitkään kollarit kuulu mun mielikuvaani naisellisuudesta, eikä miehen miellyttäminen.

Mun mielestä naisellinen voi olla ihan minkä kokoinen tahansa, paljon asiaan vaikuttaa myös itsetunto/ se miten itsensä "kantaa".

Jos on pakko myydä itsensä, niin silloin pukeutuu ja tälläytyy niin, että käy kaupaksi.

Harvan suomalaisen miehen on pakko hankki vaimo postimyynnin kautta, tällaisten miesten näkemyksiä naisellisuudesta en ottaisi kovin vakavasti =)

No tota noin... jos puhutaan naisellisuudesta ja ulkonäöstä, niin EI OLE OLEMASSA sellaista kuin "me suomalaiset naiset" tai "ne amerikkalaiset naiset" tai "ne venäläiset naiset".

Miten on mahdollista, että nuoret venäläiset naiset ovat kauniita ja hoikkia pitkäsääriä, kun taas vanhat venäläiset naiset ovat yhtä leveitä kuin pitkiäkin maatuskoja? Osaako jo selittää?

[QUOTE="Mama87";22040357]Mulle tulee naisellisuudesta mieleen huoliteltu kokonaisuus ja naiselliset vaatteet. Eli juurikin esim. minihame, mutta ei pakosti paljastavat vaatteet. Eikä tarvi olla kanamainen "pissis". Ei mitkään kollarit kuulu mun mielikuvaani naisellisuudesta, eikä miehen miellyttäminen.

Mun mielestä naisellinen voi olla ihan minkä kokoinen tahansa, paljon asiaan vaikuttaa myös itsetunto/ se miten itsensä "kantaa".[/QUOTE]

Peesaan :)

Mä miellän itseni eläimeksi. Mutta silti koen olevani naisellinen, vaikka kokoni puolesta näytän enemmänkin valaalta kun naiselliselta naiselta.
Jalat saa lämpenemään myös trikoilla/pantseilla/tai millä nimellä kukakiin niitä haluaa kutsua.

Tuossa yhteydessä se naisellisuus tarkoittaa ihan muuta kuin mitä suomalaiset naiset tuolla sanalla nykypäivänä tarkoittavat. Naisellisuus noissa postimyyntimorsian-jutuissa tarkoittaa mielestäni sitä, että naiset käyttäytyvät kuten ns. heikomman sukupuolen kuuluu, hoitavat kodin ja lapset, pitävät miehen tyytyväisenä. Nainen on samalla tavallaan sekä kotiorja että tietynlaisen palvonnan kohde, mutta mikä tärkeintä, miehen käytettävissä aina tavalla tai toisella, kun mies niin haluaa.

Joku aika sittenhän tuli ohjelma venäläisistä naisista, jotka käyvät ns. miehen miellyttämiskoulua. Oikeesti. Se varmaan on noiden postimyyntiheppujen mielestä naisellisuuden huipentuma.

Kyllä mun mielestä moni nainen on hyvinkin naisellinen olematta "halvan" näköinen.
Ei minihame, verkkosukat, tiikerikuosi, pinkki huulipuna ja tekoripset ole mikään naisellisuuden mittari.

Useimmiten naisellinen nainen on kaunis, itsestään huolehtivan näköinen, ei liian meikattu ja pukeutuu tyylikkäisiin, laadukkaisiin vaatteisiin ja käyttää järkevästi asusteita.

Niin ja miehen palveleminen ei ole naisellista. Valta on naisellista :)

Viimeksi muokattu:
olen aika miehekäs mutta naisellinen nainen, välillä tuntuu, että olen miehekkäämpi kuin moni mies, eikä miehet kestä sitä. Mun täytyy sit vaihtaa aina vaan miehekkäämpään ja miehekkäämpään mieheen, etteivät pahoittaisi mieltään.

[QUOTE="vieras";22040361]No tota noin... jos puhutaan naisellisuudesta ja ulkonäöstä, niin EI OLE OLEMASSA sellaista kuin "me suomalaiset naiset" tai "ne amerikkalaiset naiset" tai "ne venäläiset naiset".

Miten on mahdollista, että nuoret venäläiset naiset ovat kauniita ja hoikkia pitkäsääriä, kun taas vanhat venäläiset naiset ovat yhtä leveitä kuin pitkiäkin maatuskoja? Osaako jo selittää?[/QUOTE]

Tässä nimenomaan oli kyse karkeasta yleistämisestä, sivuten eilistä ohjelmaa jossa naiset yleistettiin tiettyyihin lokeroihin. Ja eikös Anu Saagim ole myöskin yleistänyt "meidät suomalaiset" naiset tyylittömiksi, miehekkäiksi ja vähemmän hottiksiksi?

[QUOTE="niin";22040388]

Joku aika sittenhän tuli ohjelma venäläisistä naisista, jotka käyvät ns. miehen miellyttämiskoulua. Oikeesti. Se varmaan on noiden postimyyntiheppujen mielestä naisellisuuden huipentuma.[/QUOTE]

Siinä ohjelmassahan naisia opetettii mm banaanin avulla kuinka otetaan suihin. Ja kuinka näyttää hyvältä pantaessa......

Ollaan ulkoisesti, mietitäänpä vaikka Tarja Halosta tai muita poliitikkoja näin esimerkkinä. Mutta mä mietinkin naisellisuutta muuna kuin ulkoisina seikkoina, musta naisellisuuteen kuuluu hellyys ja herkkyys, tai oikeammin tunteellisuus ja olen siksi naisellinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;22040385:
Jalat saa lämpenemään myös trikoilla/pantseilla/tai millä nimellä kukakiin niitä haluaa kutsua.

Mutta niissä on sama ongelma, kuin sukkahousuissa. Jos ne istuu, niin siinäkin tapauksessa joutuu käyttämään sukkia, jotka pyörivät jaloissa :D

Yhteistyössä