Jätättekö tiskikoneen/pyykkikoneen laulamaan, kun menette ulos, kauppaan tms...?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";22038512]Pyyhkeet joka kerta? Okei. Tuleehan sitä.:D[/QUOTE]

Jep, mua ällöttää kun jotkut käyttää viikonkin samaa pyyhettä :x
Toisekseen mä en ole löytänyt silmää miellyttävää pyyhenaulakkoa :D
Mutta se on mulle pientä arjen luksusta että saa joka kerta ottaa kaapista putipuhtaan laskostetun pyyhkeen :xmas:

"tiuku"
Jep, mua ällöttää kun jotkut käyttää viikonkin samaa pyyhettä :x
Toisekseen mä en ole löytänyt silmää miellyttävää pyyhenaulakkoa :D
Mutta se on mulle pientä arjen luksusta että saa joka kerta ottaa kaapista putipuhtaan laskostetun pyyhkeen :xmas:

minä ainakin PESEN itseni, ennenkuin pyyhin pyyhkeeseen. Meillä on 8 ihmistä taloudessa; joka käytön jälkeen puhtaat pyyhkeet...... kröhöm.

[QUOTE="tiuku";22038572]minä ainakin PESEN itseni, ennenkuin pyyhin pyyhkeeseen. Meillä on 8 ihmistä taloudessa; joka käytön jälkeen puhtaat pyyhkeet...... kröhöm.[/QUOTE]

Vaikka sä olisit kuinka puhdas niin kyllä ihosta irtoaa pyyhkeseen kuolleita ihosoluja yms... En nyt jaksa alkaa asiasta vääntämään, siitä löytyy jo ennestään monta ketjua.
Toisekseen mä käyn monesti pesulla päivällä esim. jumpan jälkeen ja vielä illalla ennen nukkumaanmenoa ja on äärettömän ällöä jos pyyhe olis vähänkin kostea edellisen pyyhkimisen jäljiltä :x

hyi
[QUOTE="tiuku";22038572]minä ainakin PESEN itseni, ennenkuin pyyhin pyyhkeeseen. Meillä on 8 ihmistä taloudessa; joka käytön jälkeen puhtaat pyyhkeet...... kröhöm.[/QUOTE]

:LOL:
Meinaatko että vesi, ihmisen kuollut iho, oman ihon öljy ja pesuainejäämät ei lainkaan haittaa, vaan pyyhe pysyy aina vaan puhtaana?

Lapsuuden kodissa astianpesukone kosahti ja vedet tuli lattialle. Koko keittiön lattia meni uusiksi. Onneksi oli ollut isoveli kotona, muuten ei oltais vakuutuksesta saatu mitään.

Kerran on mennyt koneellinen pyykkiä piloille, kun pykkikoneen rumpu hajosi. Vaatteita repeytyi ja kärähti. Onneksi taas oltiin kotona.

Olen myös sattunut tulemaan kotiin ja ihmetellyt mikä kärventyy. Jääkaapin tausta kyti iloisesti. Onneksi tuolloin oli jääkaappi irrallaan seinällä, ei kaapistoon upotettuna kuten monella. Sain itse kaapin irti seinästä ja palonalun tukahdetuttua.

Äidiltäni on unohtunut vatkaimen johto seinään. Vatkain alkoi kärytä, onneksi ei ollut kotoa lähtenyt.

Minä en luota noihin koneisiin. En uskalla todellakaan jättää yksin käyntiin. Ja jääkaappia meillä ei ole upotettu kalusteisiin vieläkään, vaikka keittiösuunnittelija sellaista ehdotti. Johtoja pyrin myös irrottelemaan, jos konetta ei käytetä. Sen verran ollut huonoa tuuria noiden koneiden kanssa...

"vieras"

Ja miettikää mitä luonnovarojen tuhlausta, kun päivittäin pestään kerran käytettyjä pyyhkeitä...Eikö sille vedellekin olisi parempaa käyttöä (vain mun mielipide, jokainen toki taaplaa tyylillään)

Miksi pesukone haisee ja on eniten tulipaloja aiheuttava kodinkone?

Tämä neljä vuotta vanha pesukone on täynnä zeoliitti- ja kalkkisakkaa jossa viihtyvät bakteerit aiheuttavat homeenhajua.

Asiantuntijan mukaan saostuma voi tukkia tämän pienen letkun joka menee vesialtaasta herkkään kalvokytkimeen, jolloin se voi jäädä päälle. Kone "luulee" että siellä vettä, kytkee vastukset kuumaksi ja pyykki voi syttyä palamaan.

Vanhempi saman merkkinen kone jossa on käytetty Allegro pesuanetta. Kone on sisältä aivan puhdas, eikä haise.

Vanhoissa pesukoneissa oli teräsallas, joka useimmiten rajoitti palon vain koneen sisään.

Nykyisin käytetään muovialtaita jolloin palosta jää jäljelle jää vain pohjalle pudonneet pesurumpu, moottori ja vastapainot.

Viimeksi muokattu:
Kaikista arvokkaimmastaan eli asunnostaan on syytä pitää huolta. Voi rahat palaa tuhkana ilmaan. Kirjaimellisesti. Vakuutus ei korvaa, jos pyykinpesukone syttyy palamaan etkä ole kotona. Hölmöläisten hommaa ottaa moista riskiä.

"huh"
Lukekaahan kotivakuutuksenne pykälät!! Ainakin yhdessä suuressa firmassa on pykälä ja maininta, että jos tulipalo iskee kodinkoneista ja et oo kotona sillon ollu, niin eipä enää vakuutus korvaa tulipalon vahinkoja... (ilmeisestikö niin, että vakuutusyhtiö ajattelee, että tulipalo saadaan nopeampaa hallintaan jos asukkaat olleet kotona ja huomanneet palon heti ja korvaukset ei olis niiin paljon!?)

Meitä 8 ja joskus on vaan ihan pakko jättää joku kone hetkeksi yksin. Oon välillä pessyt yölläkin, mutta se ei huvita, kun kylppäri meidän makkarin vieressä, niin ei jaksa kuunnella aina sitä linkoamista ym. meteliä.

Yhteistyössä