O
Onnekasko
Vieras
Niin siinäpä se kysymys, en nyt varsinaisesti tarkoita udella katsotteko sairailla tai kehitysvammaisilla olevan oikeutta toivoa tai saada omia lapsia, kerronpa mitä tarkoitan. Kyse on siis iästä ja lasten lukumäärästä. Me ollaan aviopari, mulla kolmas liitto ja miehellä toinen. Meillä on yksi yhteinen lapsi ja miehelläni yhdeksän muuta lasta. Minä olen aina halunnut suuren perheen mutta en tullut raskaaksi aiemmin vaikka yritystä oli yhteensä 13 vuotta. Olen 34-vuotias ja mieheni 62-vuotias. Meillä on vauvakuume. Mies sanoo että jos nyt tulisi vielä vauva, se olisi ensimmäinen jota hän on toivonut tulevaksi. Elämme tavallista elämää kaikin puolin, meillä on raitis koti ja tavoite olla yhdessä kunnes kuolema meidät erottaa. Mies on kärsinyt eräästä vaivasta useiden vuosien ajan ja nyt pitkän tutkimisen ja haastattelujen jälkeen hänelle tuli aika leikkaukseen. Lääkärit ovat selostaneet kaiken olennaisen, mielestään, mutta kun etsimme netistä lisää tietoa, ilmeni että tämän operaation jälkeen ei ole enää mitään toiveita siittää naista raskaaksi. Kukaan terveydenhoitohenkilö ei ole sanallakaan maininnut asiasta. Mielestämme kyseessä on todella suuri sivuvaikutus joten todennäköisesti mies peruu leikkauksen. Haluaisin antaa sairaalalle noottia tuosta vaikenemisesta, moniko potilas etsii muuta infoa kuin mitä sairaalasta annetaan... Mitäs luulette, onko taustalla ihan vaan meidän tilanteemme, ettei enää tarvikkaan tulla lapsia kun ukolla niitä jo kymmenen, vai onko tuollainen vaikeneminen tärkeästä asiasta ihan normikäytäntö?