Paljon omenamehua tulossa, mistä voi ostaa lasipulloja Treen alueella, käynyt neljässä liikkeessä jo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omppuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Omppuja

Vieras
Kaikki asia taisikin olla otsikossa : ) Kävin katsomassa näistä: Hong Kong, Tokmanni, Löytötavaratalo, tosi pikaisesti Vapaa Valinta. Ikeassa ehkä on, mutta muistelisin että aika iso kappalehinta. Ikean nettisivuilta en löytänyt. Löytyiskö paakaupunkiseudulta?

Käy jossain viinitarvikeliikkeessä. Ei maksa montaakymmentäsenttiä per pullo. En ole tuolta alueelta kotoisin, joten en osaa neuvoa mitään tiettyä liikettä, mutta siis kauppa joka myy viininvalmistustarvikkeita.

[QUOTE="vieras";22022798]Onko pakko olla lasipulloja? Mä olen mustaherukkamehua säilönyt tyhjiin mehukatti-kanistereihin joita jäänyt jemmaan.[/QUOTE]

No niinpä, en tullut ajatelleeks, aina kaikki mehut laittanut lasipulloihin. Nyt on herkukkamehutkin pullotettu, ja kaikki pullot meni niihin. Säilyykö hyvänä ainakin vuoden?

Käy jossain viinitarvikeliikkeessä. Ei maksa montaakymmentäsenttiä per pullo. En ole tuolta alueelta kotoisin, joten en osaa neuvoa mitään tiettyä liikettä, mutta siis kauppa joka myy viininvalmistustarvikkeita.

Taas siis nettihaku käyttöön : ) Oliskohan keskustassa noita liikkeitä, eikun katselemaan... Välillä tuntuu että netistä löytyy kaikki, ja sitten taas (niin kuin nyt) että ei löydy mitään, ja liikkeillä huonot nettisivut, ei koko valikoimaa esillä ym.

Taas siis nettihaku käyttöön : ) Oliskohan keskustassa noita liikkeitä, eikun katselemaan... Välillä tuntuu että netistä löytyy kaikki, ja sitten taas (niin kuin nyt) että ei löydy mitään, ja liikkeillä huonot nettisivut, ei koko valikoimaa esillä ym.

Soita niihin ja kysy, ei tartte ravata! Jossei netissä kerrota niin kyl siel on puhnro ja liikkeestä sit kertovat enempi!

[QUOTE="maumau";22022859]Soita niihin ja kysy, ei tartte ravata! Jossei netissä kerrota niin kyl siel on puhnro ja liikkeestä sit kertovat enempi![/QUOTE]

No ihan totta *nolo* miten oonkin näin nettiriippuvainen. Toisaalta näin jo vaivaakin kun autolla katsastin liikkeitä, mutta puhelin! :D Kiits.

[QUOTE="vieras";22022903]Mä olen laittanut myös ihan sellasiin pakastettaviin lituskoihin muovipulloihin... tosin et ilm ollut pakastamassa?[/QUOTE]

Tuotakin vois harkita... Meinaan mehua tulee paljon.

[QUOTE="popo";22022930]me tilattiin viime talvena liköörin pullotukseen ebaysta. oli edullisia ja sieviä pulloja. ja monenlaisia. kurkkaas sieltä![/QUOTE]

Jahas kurkkaan heti : )

Ja jos oot esim facebookissa tms. pistä sinne ilmo että otat kaikki mehupulloiksi kelpaavat vastaan. Ja kysele ystävät ja sukulaiset, heillä voi pyöriä tyhjiä nurkissa... Myös kierrätyskeskuksissa tms. ekopajoilla saattaa olla pulloja edullisesti, itse olen löytänyt semmoiselta niitä vanhanaikaisia patenttikorkkisia, sekin selviää varmaan soittamalla.

Kyllä Honkkarissa ainakin oli viime pe, kun kävin siellä (kangasala). :) Ja jos pakkaseen teet, tai semmosta teet, jonka voi pakastaa, parhaita on ne semmoset muoviset neliskulmaset. ;)

[QUOTE="hei";22023386]Kyllä Honkkarissa ainakin oli viime pe, kun kävin siellä (kangasala). :) Ja jos pakkaseen teet, tai semmosta teet, jonka voi pakastaa, parhaita on ne semmoset muoviset neliskulmaset. ;)[/QUOTE]

Pirkkalan Honkkarissa ei ollut, hiisi. Katsastan eka Pispalan ja ton Prisman ja jos viitsii niin sitten suuntana Kangasala...

[QUOTE="omena";22023413]Miten sä teet omenamehua?[/QUOTE]

Mä vaan sullon mehumaijan täyteen pienehköjä lohkoja, sekoittelen useasti ja kaadan pari ekaa mehuvalutusta takaisin lohkojen päälle, eli samalla tavalla kuin esim. herukkamehua tehdessä. Kokeilin kerran laittaa pari ruokalusikallista sokeria joukkoon, tuli liian makeaa mun makuun. En ole kokeillut säilöntäaineita, kaadan mehut uunissa lämmitettyihin pulloihin ja heti korkki kiinni ja heti jäähdyttyä viileään, niin ovat säilyneet.

Prismassa käyty! :D Tuotu tuliaisina vihreitä lasipulloja, ei tarvinnut sitten muualla käydä. Olis voinut olla edullisempia muualla, mutta kerrytetään sitten s-bonuksia. (ja helppo käydä)

Yhteistyössä