Yh:t: yhden lapsen kanssa kaksio vai kolmio

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meillä oli aikoinaan kolmio, lapsella ja mulla oma huone. ei se oo kivaa sit jos tulee äidille/ lapselle yövieraita niin nukkua kaikki samassa huoneessa. ja kohtahan tuo menee kouluunkin ja silloin viimeistään tarvii oman huoneen, jos et halua nukkua olohuoneessa.

Kannattaa varmaan miettiä etukäteen miten asumisen järjestää jos kyseessä kaksio.
Antaako tytölle oman huoneen ja nukkuu itse olkkarissa vai toisinpäin?
Käykö vieraita niin harvoin että olkkari voi olla makkari?
Oletteko molemmat samassa makuuhuoneessa ja olkkari on vain olkkari?
Jossain vaiheessa lapsi kuitenkin kasvaa ja alkaa haluta omaa rauhaa ja tilaa olla kavereiden kanssa.
Sinänsä kolmio olisi parempi pidemmällä tähtäimellä.

Jos kunnalta/kaupungilta haet, helpommin saa kolmion kun yksiön-kaksion. noilla pienillä kämpillä hirveä kysyntä, vanhukset, nuoret, opiskelijat jne.
tai kun mä aikoinaan hain kaksiota, ei kuulunut mitään, sitten kun vaihdoin kolmioon niin aika nopeastikin saatiin tämä.

Mielummin toki ottaisin kolmion, just että kummallakin olisi oma rauha.

Kaksiossa antaisin tytölle huoneen ja itse nukkuisin olkkarissa. Tai nukuttaisiin kummatkin siinä, mutta tytön leikit saisi vallata sen (jos siihen mahtuisi kummankin sänky & ne leikit). Mutta viimeistään kolululaisena saisi sen täysin itselleen.

Mulla tuskin yövieraita käy ja jos joku kaveri joskus, niin voi nukkua vuodesohvalla (sohvani on sellainen, missä on kohotettu sänky). Tytöllä käy leikkikavereita joskus.

Hintaeroa lähinnä mietin.

Kyllä mä olen enemmän kun tyytyväinen, että päädyin kolmioon. Molemmilla omat huoneet ja varsinkin ne lelut on sitten neidin huoneessa, eikä mun kintuissa ympäri kämppää. Tosin hetkellisesti niitä löytyy olkkaristakin, mutta itse tykkään, että pitää kyllä olla myös se olkkari, että jos joku tulee käymään, että saa istua kunnolla sohvilla ja seurustella, ettei ole sitä "makkaritunnelmaa". Mä ku tarviin kunnon sängyn, enkä pysty nukkumaan sellasilla vuodesohvilla, niin mulla jotenkin tökii pitää sellasta olkkarissa. Ja sitten taas en halua nukkua niiden lelujen kanssakaan.. Ja tietsikkapöydät sun muut, niin tilanahtaus olis meillekin tullut, jos neidin sänky olis ollut tässä samassa huoneessa. Nyt mahdutaan hyvin ja sitten koululaisena kun lapsi kaipaa kavereiden kanssa omaa rauhaa ( ja äiti sillon kun niitä tulee yökylään ), niin on sekin asia jo kunnossa, ettei tarvi alkaa taas ettimään uutta kämppää, kun murkkuikä koittaa ja tila tulee muutenkin ahtaaksi kahden tuittupään olla samassa huushollissa... :D

Itselleni on vasta eka lapsi tulossa. Kaksiota hankin parhaillani. Ja varmaankin pidän sen kaksion useamman vuoden. Sitten kun lapsi on isompi, pitää katsella kolmiomahdollisuuksia. Riippuu tietysti ihan siitä, miten varallisuus antaa siinä vaiheessa myöten.

Joo, olisi se varmaan paras. Mä oon nukkunut tuossa joskus kun on ollut vieraita (antanut oman sänkyni heille) ja joskus kun mies kuorsaa... Ok siinä on muutama yö nukkua. Se on semmoinen, jossa on metallijalat jotka rullautuu sinne sohvan sisään ja suht paksu patja.

Mutta en tiedä rupeaisko ottamaan selkään tms. jos se nukkuminen siinä jatkuisi kuukausia, vuosia.

Jonkun runkopatjan voisin hommata, tehdä siitä sohvamaisemman päiviksi tyynyillä ja muulla ja nukkua siinä. Tai jos olkkari on pitkän mallinen, eristää jollain tilanjakaja-kirjahyllyllä itselle nukkumapaikka ja loppu olisi sitten "perinteinen" olohuone.

ap

[QUOTE="mantelisuklaa";22022563]Kyllä mä olen enemmän kun tyytyväinen, että päädyin kolmioon. Molemmilla omat huoneet ja varsinkin ne lelut on sitten neidin huoneessa, eikä mun kintuissa ympäri kämppää. Tosin hetkellisesti niitä löytyy olkkaristakin, mutta itse tykkään, että pitää kyllä olla myös se olkkari, että jos joku tulee käymään, että saa istua kunnolla sohvilla ja seurustella, ettei ole sitä "makkaritunnelmaa". Mä ku tarviin kunnon sängyn, enkä pysty nukkumaan sellasilla vuodesohvilla, niin mulla jotenkin tökii pitää sellasta olkkarissa. Ja sitten taas en halua nukkua niiden lelujen kanssakaan.. Ja tietsikkapöydät sun muut, niin tilanahtaus olis meillekin tullut, jos neidin sänky olis ollut tässä samassa huoneessa. Nyt mahdutaan hyvin ja sitten koululaisena kun lapsi kaipaa kavereiden kanssa omaa rauhaa ( ja äiti sillon kun niitä tulee yökylään ), niin on sekin asia jo kunnossa, ettei tarvi alkaa taas ettimään uutta kämppää, kun murkkuikä koittaa ja tila tulee muutenkin ahtaaksi kahden tuittupään olla samassa huushollissa... :D[/QUOTE]

Kolmio ehdottomasti mukavampi. Meillä asunto vanhassa talossa, jossa korkeat huoneet tuo tilan tuntua. Joten vaikka käytössä on vain oh, 1mh, keittokomero ja alkovi, niin tuntuu ihan tilavalta. Minulla itselläni käytössä tuo pieni alkovi (sinne mahtuu juuri pieni vaatekaappi, 120cm sänky ja yöpöytä (neliöitä varmaan jotain n 4-5), mutta en sen enempää tilaa tarvitsekaan. Tytöllä sitten käytössään tuo 12neliön makuuhuone.

[QUOTE="mä";22022730]Miksi et harkitse tuota 2h + tk mahdollisuutta? Ne on mielestäni parhaimmat yksinhuoltajien perheille.[/QUOTE]

tk = tupakeittiö? Se olisi hyvä, siis 2 makkaria ja yksi iso olkkari-keittiö. En oo varma onko tuollaisia niissä asunnoissa.

Tai niin kuin joku kirjoitti kaksio, jossa alkovi, mä mahtuisin sinne hyvin ja tyttö saisi huoneen.

[QUOTE="mä";22022831]Kyllä, tupakeittiö/olkkari ja kaksi makkaria.[/QUOTE]

Joo, se olisi melkein paras, kun neliöitä ei kuitenkaan olisi niin paljon (kun joka neliö maksaa). Omat huoneet ja iso oleskelutila. Tai että olkkarissaolisi pikku alkovi, johon saisin sängyn ja yöpöydän tai yöhyllyn kännykälle (herätys) ja silmälaseille.

Asun yhden lapsen kanssa kolmiossa. Ei mitään ihmeellistä. Isommat lapset muutti omilleen niin jäimme tähän. Pikkukaupunki,halpa vuokra. En oiieastaan tiedä miksi näillä foorumeilla tuntemattomat pohtii tuntemattomien asumista tai elämää. No semmoista nykyaika on.

Vanha ketju, mutta vastaan silti... Itse hankin aikanaan kolmion, koska koin sen olevan järkevämpi vaihtoehto, että lapsella ja mulla eri huoneet. Ja lapsella on käynytkin paljon yökylässä kavereita suht nuoresta asti, niin ovat saaneet rauhassa leikkiä ja kikatella omia juttujaan hänen huoneessaan, eikä lelujen keräämiselläkään ollut aina niin väliä, kun oven pystyi vetämään kiinni, jos tuli joku vieras. Nyt hän on teini ja kaipaa sitä omaa rauhaa ja tilaa vielä enemmän. Ja sit kun hän muuttaa pois kotoa ja aikanaan tulee kylään mahdollisesti myös oman perheen kanssa, niin on sitten oma (vieras)huone mihin heidän voi majoittaa.

Todella vanha ketju pitänyt taas nostaa...

Itse olin eron tullessa työtön ja sen jälkeen opiskelija muutaman vuoden. Asuimme lapsen kanssa kaksiossa, muutimme välillä ja edelleen asuimme kaksiossa. Ei todellakaan olisi ollut varaa kolmioon eikä mun mielestä tarvitsekaan olla silloin kun saa asumistukea. Kun valmistuin ja sain töitä niin melko pian muutimme kolmioon. Kun tapasin nykyisen mieheni, niin muutaman kuukauden seurustelun jälkeen muutimme omakotitaloon jossa asumme edelleen muutamaa vuotta myöhemmin.

Yhteistyössä