Vinkkinä niille, jotka EIVÄT ole raskaana, mutta näkevät naisen,joka ON raskaana!!

"kolmen äiti"
Ja ap vissiin ekaa kertaa raskaana? Vaan ekaa kertaa raskaana olevat luulevat että koko maailma huomaa vain sinun mahasi ja sinut. Mitä sitten jos vatsastasi puhutaan tai joku kokeilee sitä? Ei se OIKEASTI oo muista hirveän kiinnostava. Yrittävät vain olla kiinnostuneita sinusta ja sinun elämästäsi. Huomaa, ET TN OLE ENSIMMÄINEN RASKAANAOLEVA KENENKÄÄN TUTTAVAPIIRISSÄ. Ja jos joskus tuijotan jonkun mahaa, se johtuu siitä, että mietin kuinka paljon masuja taas tälläkin kauppareissulla näkyy. Ja onneksi ei ole oma.

Öh, en minä myöskään ole kokenut mitenkään häiritsevää lääppimistä mahalle. Sen sijaan olen kokenut sen että kerran on annettu kassajonossa tilaa, ja päästetty edelle, kiitos siitä! Näin toisen kerran raskaana ollessa on ilmaantunut järkyttävä määrä erilaisia elämää haittaavia tekijöitä, esimerkiksi seisominen, kassajonossa tai bussipysäkillä, tai vaikka bussissa on useinmiten tuskaa, meinaa pyörtyä. Olen myös huomannut että "huonojalkaiset vanhukset" valtaavat bussipysäkkien penkit, kauppakassit penkillä, mummo seisoo vieressä. Sama bussissa, kauppakassi + mummo vie kaksi paikkaa, ja minä saan seistä vieressä, ison mahani kanssa.
En aio enää raskaudenkaan jälkeen luovuttaa ruuhkabussissa paikkaani vanhukselle joka joutuu seisomaan. En aio jäädä lastenvaunujen kanssa paria pysäkkiä aiemmin pois, ja kävellä että vanhus pääsee rollaattorin kanssa bussiin.
Sen sijaan, aion huomioida raskaana olevat naiset, paremmin kuin ennen, koska vasta nyt tiedän miten tuskallista voi jokapäiväinen elämä olla monta kuukautta.

huhuh
Öh, en minä myöskään ole kokenut mitenkään häiritsevää lääppimistä mahalle. Sen sijaan olen kokenut sen että kerran on annettu kassajonossa tilaa, ja päästetty edelle, kiitos siitä! Näin toisen kerran raskaana ollessa on ilmaantunut järkyttävä määrä erilaisia elämää haittaavia tekijöitä, esimerkiksi seisominen, kassajonossa tai bussipysäkillä, tai vaikka bussissa on useinmiten tuskaa, meinaa pyörtyä. Olen myös huomannut että "huonojalkaiset vanhukset" valtaavat bussipysäkkien penkit, kauppakassit penkillä, mummo seisoo vieressä. Sama bussissa, kauppakassi + mummo vie kaksi paikkaa, ja minä saan seistä vieressä, ison mahani kanssa.
En aio enää raskaudenkaan jälkeen luovuttaa ruuhkabussissa paikkaani vanhukselle joka joutuu seisomaan. En aio jäädä lastenvaunujen kanssa paria pysäkkiä aiemmin pois, ja kävellä että vanhus pääsee rollaattorin kanssa bussiin.
Sen sijaan, aion huomioida raskaana olevat naiset, paremmin kuin ennen, koska vasta nyt tiedän miten tuskallista voi jokapäiväinen elämä olla monta kuukautta.
Just, tää on just tätä 'oon paksuna eli maailman napa'-ajattelua!! Jumalauta, että huonokuntoisten vanhusten pitäisi seisoa että SINÄ saat istua, mitä valitat itse hankkimas ongelman kanssa!!

anteeks mut
Enpä oo törmänny ihmisiin, jotka pitelis vauvamahoja. Ja mua ei ainakaan kiinnosta kosketella kenenkään mahaa.
saatan kyllä kommentoida tutlle, että onpas vatsasi kasvanut sitten viime näkemän. siinä ei taida olla mitään pahaa. aika erikoista, jos ei reagoi mitenkään tutun raskauteen.

Just, tää on just tätä 'oon paksuna eli maailman napa'-ajattelua!! Jumalauta, että huonokuntoisten vanhusten pitäisi seisoa että SINÄ saat istua, mitä valitat itse hankkimas ongelman kanssa!!
Luitko koko kirjoituksen? Mielestäni, ainakin yritin kirjoittaa, selvennän vielä:
Mummo seisoo, kassit ovat penkillä. Minä seison myös, tai kesällä istuin nurmikolla. Miksi ihmeessä antaisin enää koskaan tilaa sellaiselle jonka mielestä omat kauppakassit on tärkeämmät olla penkillä kuin isomahainen, raskaana oleva nainen. Voisi edes kysyä että haluatko istua?
Toki voisin itsekin pyytää mummoa siirtämään kassit, mutta yleensä verenpaineet nousee jo niin paljon, kun tämä tuntuu olevan tapa, että suustani ei tulisi ulos yhtään kaunista sanaa sillä hetkellä.

Ja kyllä, raskaus voi olla joskus niin hankala, että elämä on oikeasti helvettiä monta kuukautta.

vieras minäkin
Alkuperäinen kirjoittaja terveisiä;22011259:
Tästä päästäänkin siihen, että kun vessajonossa ei ikinä näe päälle päin, kenellä on pidätysvaiva ja kenellä ei. Suurempi tarve sillä mahattomalla voi olla päästä jonon ohi kuin sillä mahallisella.
Ja siihen, että jos raskaana olevalle viittoo menemään ohitse, niin vastaus voipi olla "EN OO SAIRAS, AINOASTAAN RASKAANA. PYSTYN ODOTTAAN VUOROANI!!"

Alkuperäinen kirjoittaja terveisiä;22011259:
Tästä päästäänkin siihen, että kun vessajonossa ei ikinä näe päälle päin, kenellä on pidätysvaiva ja kenellä ei. Suurempi tarve sillä mahattomalla voi olla päästä jonon ohi kuin sillä mahallisella.
Ja tästä siihen miten osuessani vessaan jossa jono venäläisiä naisia. Mun tarvinnu kun ilmaantua mahani kanssa niin heti aukeni tie vessaan.
Mut siis,tosiaan ei tiedä kenestäkään mikä on tilanne. Mahattakin sen kyl huomaa kuka kiemurtelee tuskassa.

v
Voi kuule, nuo jokainen on lähinnä kohteliaisuuksia ja osoittaa positiivista huomiota sinua kohtaan vaikka ärsyttäviltä joskus tuntuisivatkin. Odotapa kun joku tulee kysymään sinulta jotain oikeasti ilkeää...

JA vinkki teille isomahoille
a) Joo kyllä sen näkee et sun mahas on iso,ei sitä tartte korostaa sivelemällä ja lääppimällä sitä mahaansa koko ajan samalla teatraalisesti huokaillen; "oijoi,uhhuh,oijoi".
b)kuulkaa,ajatelkaa,eläkää ja hyväksykää myös se että maailmaan mahtuu muitakin ihmisiä kuin sinä ja mahasi.Myös sinä voit pitää ovea kohteliaasti muille ihmisille auki,mahasi ei estä sitä ja siinä vessajonossa seisovia kusettaa ihan yhtä kovasti kuin sinuakin. :)
tota sivelyä ja voihketta kyllä pidin. Mutta siksi että supisti perkuleesti kun yritti kävellä ja kai sitä silittämällä koetti saada loppumaan. Paha se on sanoa miksi joku tekee niinkun tekee. Kaikki raskaudet ovat omanlaisiaan.

"sama"
Luitko koko kirjoituksen? Mielestäni, ainakin yritin kirjoittaa, selvennän vielä:
Mummo seisoo, kassit ovat penkillä. Minä seison myös, tai kesällä istuin nurmikolla. Miksi ihmeessä antaisin enää koskaan tilaa sellaiselle jonka mielestä omat kauppakassit on tärkeämmät olla penkillä kuin isomahainen, raskaana oleva nainen. Voisi edes kysyä että haluatko istua?
Toki voisin itsekin pyytää mummoa siirtämään kassit, mutta yleensä verenpaineet nousee jo niin paljon, kun tämä tuntuu olevan tapa, että suustani ei tulisi ulos yhtään kaunista sanaa sillä hetkellä.

Ja kyllä, raskaus voi olla joskus niin hankala, että elämä on oikeasti helvettiä monta kuukautta.
Ja joillakin ihmisillä voi olla sairaus, jonka vuoksi elämä on helvettiä MONTA VUOTTA. Kauppakassi blabla, et säkään halua nähdä toisten tilannetta vaikka siinä jeesustelet. Iiiih olen paksuna kattokaa ja huomatkaa ja pitäkää jalustalla!

hp
Yleensä ne typerimmät kommentit tulee lapsettomilta ihmisiltä. Olen itse nyt toista kertaa raskaana, ja monia tuntuu kovasti huolestuttavan että pääsenkö varmasti takaisin entisiin mittoihini... Lienee tällä hetkellä kyllä pienin ongelma itselleni.

Vessakeskusteluun vielä pakko lisätä, tänään rupesi oikein naurattamaan ihmisten typeryys naisten vessassa. Odottelin vuoroani pesemään käsiä, kun pari pesi käsiä ja loput laittoi hiuksia vesipisteen kohdalla. Takaa aukesi ovi, ja sieltä ryntäsi kaksi ihmistä vapautuville käsiepesu paikoille, tää yksi laittaa edelleen hiuksia vesipisteen edessä. Noh, odottelin kiltisti vuoroa pesemään käsi siinä sitten ja yritin olla nauramatta ihmisten typeryydelle. Minä ensin joka paikkaan, yhtään ei voi ajatella että maailmassa on muitakin.

Tasku Venus
Mä en kyllä kokenut mitään tuollaista. Ehkä se johtui siitä kun olin raskaana just talvella, niin ei kukaan paksun talvitakin alta edes huomannut mun raskautta. :D

Saatan kyllä itsekin vilkaista toisten masuja, mutta ihan sen takia kun ne on niin kivan näköisiä.

ja ei, tätä ei tiedä etukäteen. Luulin ennen raskaana oloa että siinä vain maha kasvaa eikä sen ihmeempiä. Noh liitoskivut, supistelut, iskias tuli yllärinä, puhumattakaan siitä jokapäiväisestä oksentelusta. Eli voi olla ettei ole kovin kivaa seistä bussissa kun on todella pahaolo. Niin ja ennen kun joku kommentoi että jää sitten kotiin, noh lääkäriin, neuvolaan on mentävä. Töissäkin yritin käydä koska 'raskaus ei ole sairaus'.

xx
Kuulisinpa mielelläni mielipiteesi sitten, kun sinulla on kokemusta sekä raskaana että vanhuksena olemisesta. Noilla tämänhetkisillä mummoilla kun usein on kokemusta molemmista.

Eikös sitä sanota, että raskaus on yhdenlainen ikkuna naisen tulevaan terveydentilaan. Joten jos se seisoskelu tuntuu raskaana vaikealta, se tuskin on helppoa sinulle kahdeksankymppisenäkään. Toivotaan, että sitten ihmisillä on vanhusten kunnioitus tallella.

[QUOTE="sama";22011320]Ja joillakin ihmisillä voi olla sairaus, jonka vuoksi elämä on helvettiä MONTA VUOTTA. Kauppakassi blabla, et säkään halua nähdä toisten tilannetta vaikka siinä jeesustelet. Iiiih olen paksuna kattokaa ja huomatkaa ja pitäkää jalustalla![/QUOTE]

Mä puhuin ihmisistä jotka pitää kassia bussipysäkin ainoalla penkillä/ruuhkabussissa viereisellä penkillä. Mulle on aivan sama kuinka sairaita ne on, jos ne itse jaksaa seistä, mutta kassia ei voi pitää maassa kuin normaalit ihmiset tekee. Vai pitäisikö mun tarjoutua kantoavuksi niille että jos ne ei jaksa kantaa niitä kotiin saakka?

Kuulisinpa mielelläni mielipiteesi sitten, kun sinulla on kokemusta sekä raskaana että vanhuksena olemisesta. Noilla tämänhetkisillä mummoilla kun usein on kokemusta molemmista.

Eikös sitä sanota, että raskaus on yhdenlainen ikkuna naisen tulevaan terveydentilaan. Joten jos se seisoskelu tuntuu raskaana vaikealta, se tuskin on helppoa sinulle kahdeksankymppisenäkään. Toivotaan, että sitten ihmisillä on vanhusten kunnioitus tallella.
Kuten monta kertaa olen sanonut, uskokaa nyt SE MUMMO SEISOO OMILLA JALOILLAAN JA PITÄÄ SITÄ HELVETIN KASSIA PENKILLÄ, NIIN ETTÄ KAIKKI MUUT JOUTUU SEISOMAAN, MYÖS NE MUUT PYSÄKILLÄ/RUUHKABUSSISSA OLEVAT VANHUKSET!! tätä yritän kritisoida. Vai onko se tosiaan niin että vanhuus on syy olla ottamatta muita enää huomioon, vastaavasti silloin saa olla maailman napa?

Yhteistyössä