Öh, en minä myöskään ole kokenut mitenkään häiritsevää lääppimistä mahalle. Sen sijaan olen kokenut sen että kerran on annettu kassajonossa tilaa, ja päästetty edelle, kiitos siitä! Näin toisen kerran raskaana ollessa on ilmaantunut järkyttävä määrä erilaisia elämää haittaavia tekijöitä, esimerkiksi seisominen, kassajonossa tai bussipysäkillä, tai vaikka bussissa on useinmiten tuskaa, meinaa pyörtyä. Olen myös huomannut että "huonojalkaiset vanhukset" valtaavat bussipysäkkien penkit, kauppakassit penkillä, mummo seisoo vieressä. Sama bussissa, kauppakassi + mummo vie kaksi paikkaa, ja minä saan seistä vieressä, ison mahani kanssa.
En aio enää raskaudenkaan jälkeen luovuttaa ruuhkabussissa paikkaani vanhukselle joka joutuu seisomaan. En aio jäädä lastenvaunujen kanssa paria pysäkkiä aiemmin pois, ja kävellä että vanhus pääsee rollaattorin kanssa bussiin.
Sen sijaan, aion huomioida raskaana olevat naiset, paremmin kuin ennen, koska vasta nyt tiedän miten tuskallista voi jokapäiväinen elämä olla monta kuukautta.