Onkohan tuttavani lapsi "kristallilapsi"?

• Viestiketjun aloittaja "mietteliäs"
  • Ensimmäinen viesti
haistakoon
[QUOTE="kimberly";22006962]Vanhemmat ovat sekoittaneet lapsensa pään, sitä se on... Katsoin telkusta yhden kristallilapsi-ohjelman ja siinä näkyi minusta, että vanhemmat harrastivat tämmöisiä asioita ja ovat saaneet lapsensakin sekaisin. Lapsi siinä kärsii, jos vanhemmat kannustavat häntä omituiseen käytökseen. Tulee vaikea elämä myöhemmin.[/QUOTE]

Tämä on NIIIIIIIIIIIIIN totta.

Säälittävää ja edesvastuutonta jos vanhemmat pilaavat lapsensa elämän sekoilulla.

tästä saa nyt varmaan jotain huutoa mutta mun pienempi poika on ollut todella erikoinen vauvasta asti. jossain vaiheessa joku törkkkäsi mulle linkin kristallilapsista ja luin sen ja kaikki täsmäsi.

korostan: en usko mihinkään, en ennustuksiin, en ole hörhö mihinkään suuntaan vaan harvinaisen järkevä ja faktatietoon elämänkatsomukseni perustava.

mutta lapseni on tehnyt ja sanonut vaikka mitä, ihmetyttänyt lääkärit kerta toisenta jälkeen jne. en puhu kristallilapsista mutta minun lapseni on hyvin erilainen verrattuna muihin. toinen lapseni on aivan tavallinen lapsi.

Helena Luukkonen :: Ilon Lapset

jatkan vielä kun luin tuon linkin. se on hyvin tarkka kuvaus lapsestani, lapseni on myös avannut tuijottamalla television, tuolla lunkissä puhuttiin sulkemisesta. en tiedä mitä ajatella. lapseni tekee päivittäin asioita, joita en enää kummastele, mutta muut paikallaolijat kyllä. lapseni on ollut aina erittäin herkkä vaistomaan toisen ihmisen tunnetilan, lohduttnut ja silittänyt, tarhatätejä jne. tiennyt naisten raskauksista, kumpi tulee, vaikka kukaan ei ole kertonut. asioita on tuhansia kertynyt tässä viiden vuoden aikana :)

Viimeksi muokattu:
Monilla asperger lapsilla outoja ja hyvin fiksuja juttuja.... Hämmästyttää aiukuiset sanattomiksi. Ja toi kirkkoon meno juttu, noh, ei kuulosta yhtään oudolta. Eri asia jos lapsi olisi kertonut että hautakivien päällä istuu ihmisiä siivet selässä tai sarvet päässä... se olisi kummastuttanut ehkä vähän.

"Vieras"
Luin tuon jutun "ilon lapset"...Minusta tuo kuvaus sopii aika moneen tuntemaani lapseen, ehkä jopa osaltaan jossain määrin kaikkiin lapsiin. Minä olen ihminen joka uskoo jonkin verran henkimailman juttuihin, mutta tuo vaikuttaa jotenkin,miten sen nyt sanois, väkisin keksityltä!

Noista siivistä vaan että aiemmin enkeleitä ei kuvattu/kuviteltu siivellisiksi vaan kuvataiteessa enkeleille lisättiin siivet vasta vähän myöhemmin, jotta he erottuisivat tavallisista ihmisistä. Raamatussa ei enkeleiden siipiä mainita ja vain yhdessä kohtaa siellä mainitaan enkelin lentävän, mutta siinäkään ei ole siivistä puhetta.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="Vieras";22008634]Luin tuon jutun "ilon lapset"...Minusta tuo kuvaus sopii aika moneen tuntemaani lapseen, ehkä jopa osaltaan jossain määrin kaikkiin lapsiin. Minä olen ihminen joka uskoo jonkin verran henkimailman juttuihin, mutta tuo vaikuttaa jotenkin,miten sen nyt sanois, väkisin keksityltä![/QUOTE]

olen samaa mieltä. artikkelin on kirjoittanut ns "hörhö" vaikka en tahdokaan luokitella ihmisiä, mutta tässä kohti sopii aiheeseen.

mun lapsi on kuitenkin tuolla linkissä kuvattujen juttujen lisäksi niin erilainen verrattuna muihin, että tiedän hänen esim tietävän asioita, ne ovat hänelle itsestäänselviä ja vilisevät puheessa. sanoinkin että en sano lastani kristallilapseksi tai miksikään muuksikaan, mutta hän on erilainen kuin muut. tai erilainen verrattuna isoihinkin lapsimääriin vaikka onhan jokainen omanlaisensa.

vaikea selittää. en ole kertonut juurikaan mitään lapsestani mutta sanottakoon että neurologit ja anestesialääkäri eivät ole pystyneet selittämään tapahtuneita asioita, heidän urallaan ei ollut sattunut koskaan, erikseen kyselivät minulta, että onko tällaista tapahtunut aiemmin, eivät ole koskaan nähneet jne..

[QUOTE="eee";22008781]No juurihan sä sanoit että tuo linkin teksti osuu täydellisesti omaan lapseesi, ja kyseisessä tekstissä puhuttiin esim. puheen viivästymisestä ym.[/QUOTE]

no puheen viivästymä ei tee lapsesta erityislasta. mun lapsi alkoi puhua 2v 3kk iässä samalla lailla kuin nytkin puhuu, sitä ennen ei ollut sanonut sanaakaan, eikä jokelteluvaihetta ollut koskaan. lapsi vaan katsoi mun "sisään" ja mun "läpi".

tää asia ei ole mulle tärkeä enkä hae tällä mitään että "munpas lapsi onkin erilaisempi", kunhan tahdoin kertoa kun ap mietti asioita. meillä on ihan tavallinen elämä ja olen tosi kiitollinen että lapsi on terve, se ei ollut vauva-aikana itsestäänselvää.

joopas
onneksi omaan lapseeni ei täsmää muu kuin jatkuva halu olla ulkona, (mikä selittyy sillä että meitä asuu kaksiossa) sekä rakkaus eläimiin, joka on kyllä ihan opittu ja äidinmaidosta saatu ominaisuus.
Kirkossa lapsi on tykännyt kyllä käydä pienestä pitäen ja käyttäytyykin tilanteen edellyttämällä rauhallisuudella, mutta sen laitan vieraskoreuden piikkiin.

"vieras"
tästä saa nyt varmaan jotain huutoa mutta mun pienempi poika on ollut todella erikoinen vauvasta asti. jossain vaiheessa joku törkkkäsi mulle linkin kristallilapsista ja luin sen ja kaikki täsmäsi.

korostan: en usko mihinkään, en ennustuksiin, en ole hörhö mihinkään suuntaan vaan harvinaisen järkevä ja faktatietoon elämänkatsomukseni perustava.

mutta lapseni on tehnyt ja sanonut vaikka mitä, ihmetyttänyt lääkärit kerta toisenta jälkeen jne. en puhu kristallilapsista mutta minun lapseni on hyvin erilainen verrattuna muihin. toinen lapseni on aivan tavallinen lapsi.

Helena Luukkonen :: Ilon Lapset

jatkan vielä kun luin tuon linkin. se on hyvin tarkka kuvaus lapsestani, lapseni on myös avannut tuijottamalla television, tuolla lunkissä puhuttiin sulkemisesta. en tiedä mitä ajatella. lapseni tekee päivittäin asioita, joita en enää kummastele, mutta muut paikallaolijat kyllä. lapseni on ollut aina erittäin herkkä vaistomaan toisen ihmisen tunnetilan, lohduttnut ja silittänyt, tarhatätejä jne. tiennyt naisten raskauksista, kumpi tulee, vaikka kukaan ei ole kertonut. asioita on tuhansia kertynyt tässä viiden vuoden aikana :)
Olipa melkoista soopaa!

teologi
[QUOTE="rane";22007532]Raamattu on kokoelma tarinoita, joiden on tarkoitus johdattaa ihmiset elämään keskenään hyvää elämää sekä tuoda lohtua ylitsepääsemättömien asioiden edessä. Kyseessä on sadut hyvässä opettavassa ja kannustavassa mielessä. Kaikki tarinat eivät toimi enää tänä päivänä, mutta lähimmäisen rakkauteen keskittyvä ydin on kaunis.
Vituiksi homma menee siinä vaiheessa kun vähämieliset ottavat jutut kirjaimellisesti tosissaan ja vielä pahemmaksi kun valtaapitävät käyttävät näitä reppanoita hyväkseen joko saadakseen rahaa, valtaa tai seksiä.
Ei tätä lapsen tarvitse tajuta, mutta en kyllä lähtisi kristallihommiin kannustamaankaan.[/QUOTE]

Kannattaisi ehkä vähän tutustua Raamatun historiaan ja siihen, mitä Jeesuksen aikaiset, jopa häntä kohtaan vihamieliset historioitsijat ovat kirjoittaneet Jeesuksesta.
Hän on siis kiistassa historiallinen henkilö, halusit tai et. Googlella löytyy tai viimeistään kirjastosta.

"Niin"
Kyseessä on tyodennäköisesti psykologinen ilmiö nimeltä projisointi. Vanhemmat projisoivat omia tunteita ja ajatuksiaan lapseen ja saavat itse lapsen käyttäytymään haluamallaan tavalla. Sitä me kaikki teemme jatkuvasti mutta ns. psyykkisesti tasapainoiset aikuiset eivät projisoi tämänkaltaisia asioita vaan esim. oman halun pelata jääkiekkoa tai halun menestyä koulussa jns.

Psykologia
no puheen viivästymä ei tee lapsesta erityislasta. mun lapsi alkoi puhua 2v 3kk iässä samalla lailla kuin nytkin puhuu, sitä ennen ei ollut sanonut sanaakaan, eikä jokelteluvaihetta ollut koskaan. lapsi vaan katsoi mun "sisään" ja mun "läpi".

tää asia ei ole mulle tärkeä enkä hae tällä mitään että "munpas lapsi onkin erilaisempi", kunhan tahdoin kertoa kun ap mietti asioita. meillä on ihan tavallinen elämä ja olen tosi kiitollinen että lapsi on terve, se ei ollut vauva-aikana itsestäänselvää.
Tämä läpi ja sisään katsomisen tunne on ihan normaali vanhemman ja lapsen välillä. ETenkin jos lapsen puhe viivästyy niin tällöin kommunikoidaan sanattomasti ja lapsi osaa lukea vanhemman eleistä ilmeistä ja äänen sävystä paljon asioita joita ei voi puhella ilmaista mutta jotka hän ymmärtää. JOkainen lapsi tekee näin tosin eri intensiteetilla riippuen siitä miten kiinnnostunut lapsi on kontakstista aikuiseen vs. kontaktista ympäristöön. IHmisethän ilmaisevat itseään paljon sanattomasti ja joskus saattaa tulla tilanteita jotka siksi tuntuvat jotenkin yliluonnollisilta, kun sanattomasti pystymmekin viestimään asioita. MUtta siis ihan normaali psykologinen ilmiö.

"heh"
omani ei ole erityislapsi, jos luit mitä kirjoitin tuossa yllä. lapsellani ei ole erityislapsen piirteitä.
kyllä mielestäni erityislapsen piirteisiin kuuluu : puhumattomuus 3-6 vuoden ikään asti, ja monia muitakin juttuja mitä linkittämässäsi jutussa oli. ja ei en usko television avaamiseen tuijottamalla jahahahahaah :D sinuna veisin lapsesi jo johokin adhd, spenger tai muuhun tutkimukseen, lapsesi ei ole ihmelapsi, etkä sinä selvätikkään ole normaali aikuinen. haloo!

"Nina"
[QUOTE="heh";22014670]kyllä mielestäni erityislapsen piirteisiin kuuluu : puhumattomuus 3-6 vuoden ikään asti, ja monia muitakin juttuja mitä linkittämässäsi jutussa oli. ja ei en usko television avaamiseen tuijottamalla jahahahahaah :D sinuna veisin lapsesi jo johokin adhd, spenger tai muuhun tutkimukseen, lapsesi ei ole ihmelapsi, etkä sinä selvätikkään ole normaali aikuinen. haloo![/QUOTE]

Toiset on hereillä ja toiset ei. Halveksin kaltaisiakin, sinä kommentti heh. Karjaa olet.

Yhteistyössä