Mitä tekisit tällaisessa absurdissa tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fidelia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

fidelia

Vieras
Sut olisi viisi vuotta sitten löydetty katuojasta makaamasta ilman muistia. Et olisi koskaan saanut tietää miten ojaan päädyit ja kuka oikeasti olet. Tapausta tutkinut epäpätevä poliisi ei olisi päässyt tapauksen jäljille. Olisit joutunut aloittamaan elämäsi aivan alusta ihan uutena ihmisenä ilman menneisyyttä. Olisit saanut nyt ihanan aviomiehen ja ihania lapsia. Hyvän ammatin ja kunnon työn. Olisit pidetty ja rakastettu ystäväpiirissäsi. Kerran lomailisit perheesi kanssa ulkomailla ja poikkeasisit paikalliseen kirjastoon. Siellä käsiisi osuisi nippu viiden vuoden takaisia rikoslehtiä, joissa yhdessä olisikin sun naamasi ja uutinen etsintäkuulutetusta sarjamurhaajasta. Lehti kertoisi sun murhanneen viisi vuotta sitten entisen miehesi, kaksi lastasi, äitisi ja anoppisi. Lehdessä joku kertoisi vieläpä nähneennsä sun pakanevan junalla Suomeen. Et oikeasti muistaisi tuosta mitään, mutta tietäisit sen olevan nyt totta.

Saisit siis tietää totuuden - eli sen että olit aiemmassa elämässi murhaaja. Mitä tekisit?

Mä en tiedä. Ehkä pelkäisin entisen palaavan ja katoaisin läheisiltäni tai sitten eläisin elämää kuten olin elänyt sitä viisi vuotta. Kuitenkaan minua ei olisi viiteen vuoteen löydetty tai tunnistettu.

Eka ajatus joka tuli mieleen olis että mä piilottaisin nopeesti sen lehden. Survoisin käsilaukkuuni tai jotain.

Mutta, en minä tiedä... kyllä mä todennäköisesti asiaa lähtisin selvittelemään jotain kautta.

Aika karmea tilanne olsi kyllä.

No varmaan pyrkisin lekurin puheille selvittään missä vika. Jos oon kyenny murhaan omat lapseni enkä ees muista siitä mitään, en todellakaan oo sellanen nainen jonka haluaisin hengailevan omien uusien lapsieni seurassa. Ajan kysymys koska murhaisin heidätkin kun taas napsahtaa.