erosta kertominen lapsille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eroava pulassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä varmaan kans lähtisin tuolla äiti muuttaa nyt pois tyylillä. On vähän pehmeämpi kuin sana ero. Ja jotenkin että isillä ja äitillä on nyt tämmönen tilanne... en osaa sen tarkemmin sanoa kun en tiedä mikä on tilanne ja mitkä on syyt... Ja sit tosiaan selittää miksi lapset jää isälle ja että näkevät äitiäkin tottakai ja ettei ero vaikuta lapsiin muuten kuin että äiti asuu ero osoitteessa jne... Jotenkin näin mä ajattelisin ja kuinka meillä meni. (Meillä kans ero takana jossa 7 ja 8 vuotiaat jäi isälle ja 4 v jäi mulle.)

Minä lähdin suoraan: kerroin että erotaan.

Tein heille myös selväksi ettei eron syy ole heissä,syy on kahdessa aikuisessa..

Lapsille en koskaan kertonut että isä lyö...

Sovussa erotaan ja tosiaan lapset jää isän työaikojen takia hänelle mutta käytännössä yhdessä yhä hoidetaan ja varmaan arjessa näkevät minua tasan yhtä paljon kun isäänsäkin koska asumme niin lähellä. Niin minäkin mietin että jotain ei johdu teistä vaan aikuisten juttuja, äiti muuttaa eri osoitteeseen....jne olin ajatellut. Koska lasten elämä ei juuri muutu(nytkin tulen myöhään kotiin töistä ja illat 70% isänsä kanss) ei varmaan hirveästi traumatisoi heitä.

Mietipä vielä. Miehellä on kuukauden päästä uusi nainen. Näetkö todella lapsiasi enää yhtä usein. Kun luopuu lapsistaan, sitä luopuu heistä. On ihan eri asia olla etäisä/äiti kuin ydinperheessä, vaikka kuin asiat olis hyvin. Työaikojen takia jätät lapset isälle. Ohhoh. Tulet katumaan. 4-vuotias on pieni. Miten kerrot, että annoit työn päättää siitä, että annoit lapsiet isälle.

[QUOTE="juu";22004485]Mietipä vielä. Miehellä on kuukauden päästä uusi nainen. Näetkö todella lapsiasi enää yhtä usein. Kun luopuu lapsistaan, sitä luopuu heistä. On ihan eri asia olla etäisä/äiti kuin ydinperheessä, vaikka kuin asiat olis hyvin. Työaikojen takia jätät lapset isälle. Ohhoh. Tulet katumaan. 4-vuotias on pieni. Miten kerrot, että annoit työn päättää siitä, että annoit lapsiet isälle.[/QUOTE]

PEESI

hyvältähän se kuulostaa kun asiaa noin ajattelee, mutta entäs sitten kun miehellä on uusi nainen ja uusi elämä. et sä voi koska tahansa paikalle paukata. entäs sitten kun se uusi nainen viettää enemmän aikaa lastesi kanssa kun sinä. etävanhempi tosiaan on aina etäällä. itse en ikinä lapsiani jättäisi mistään syystä, kaikista vähiten rahan ja työpaikan takia.
toivottavasti et joudu katumaan että vaihdat lapsesi työpaikkaan.

Minä lähdin suoraan: kerroin että erotaan.
Tein heille myös selväksi ettei eron syy ole heissä,syy on kahdessa aikuisessa..
Lapsille en koskaan kertonut että isä lyö...

Ja sekö oli sen eron syy ?
Ainoastaan sairaat ihmiset lyövät toisiaan ilman minkäänlaista syytä.
Mutta niin kuin sanoit lapsillesi totuudenmukaisesti, syy on _kahdessa_ aikuisessa.

Ps: miksi olisitkaan kertonut lapsillesi että isä lyö, täysin merkityksetön asia eron kannalta, sama kuin olisi sanonut lapsille että "Äiti huutaa" tai "Isä ei osallistu kotitöihin".

PEESI

hyvältähän se kuulostaa kun asiaa noin ajattelee, mutta entäs sitten kun miehellä on uusi nainen ja uusi elämä. et sä voi koska tahansa paikalle paukata. entäs sitten kun se uusi nainen viettää enemmän aikaa lastesi kanssa kun sinä. etävanhempi tosiaan on aina etäällä. itse en ikinä lapsiani jättäisi mistään syystä, kaikista vähiten rahan ja työpaikan takia.
toivottavasti et joudu katumaan että vaihdat lapsesi työpaikkaan.

Tulihan niitä päivittelijöitä tähänkin ketjuun, huoh. Mutta eikös sillä isällä ole ihan yhtälainen oikeus niihin lapsiin ja samalla tavoinhan se isäkin joutuu luopumaan lapsistaan jos lapset jäävät erossa äidille. Mikä helvetin sääntö se on että lapset kuuluvat automaattisesti isälleen.

Ja sekö oli sen eron syy ?
Ainoastaan sairaat ihmiset lyövät toisiaan ilman minkäänlaista syytä.
Mutta niin kuin sanoit lapsillesi totuudenmukaisesti, syy on _kahdessa_ aikuisessa.

Ps: miksi olisitkaan kertonut lapsillesi että isä lyö, täysin merkityksetön asia eron kannalta, sama kuin olisi sanonut lapsille että "Äiti huutaa" tai "Isä ei osallistu kotitöihin".

Mä en tiedä missä maailmassa sä elät, mut mulle se ei ole merkityksetön ero lyökö isä äiti vai jättääkö kotityöt tekemättä. Joo, lopputulos on erossa sama, mutta vanhempien välit aika erilaiset.

Enkä mä usko, että kukaan normaali ihminen kertoo lapsille eron syitä. Miksi kaataa tilannetta lasten päälle..

Yhteistyössä