Nyt sylettää ihan hirveästi! Irtisanoin jo lapsen hoitopaikankin

• Viestiketjun aloittaja voi vee
  • Ensimmäinen viesti
akista
jos mulla on 20e käytössä ruokaan kauppareissulla ja kokoliha paketti maksaa 6,70e ja broilerin suikale paketti marinadissa maksaa 1,99e niin ostan niitä suikaleita 2 pakettia.

lisäkkeeksi paljon riisiä.

1kg ranskalaisia 1,10e ja pakettia kalapuikkoja 1,20e.

kaali 0,49e kilo, ja nautasika 400g 2,20e jos haluaa terveellistä syödä kaalilaatikkoa....

mulla ei tulot ole tuosta suuremmat ja kolmas lapsi on tulossa. vaikka tulot on pienet niin meillä syödään ainakin hyvin ja terveellisesti, jopa sitä kokolihaakin =)

että peli ei ole menetetty vielä, nyt vaan alkaa sitten opettelu

dc
menee vähän off topiciksi, mutta aika hauskaa kun mammat täällä hokee omia vähiä tulojaan ja väittävät että kyllä pärjää kaikki tuolla onnettomalla summalla jos vain HALUAA pärjätä. Jätetään nätisti mainitsematta miehen tulot, asumismenot jne jotka voi vaihdella yllättävän paljon... Mutta joo, jatkakaa ja ajatelkaa kaikki vaan mustavalkoisesti. Meillä esim kumpikin tienaa niin vähän, että ei ole mitenkään mahdollista jäädä hoitovapaalla muutamaa kuukautta pidemmäksi ajaksi, ja säästöillä eletään nekin kuukaudet. Kun ei yksinkertaisesti riitä yhdet tulot ja hoitovapaalta saatu raha. Ja juu, lapsi oli kyllä suunniteltu mutta paria vuotta kauempaa ei ehditty säästää, kas ne pienet tulot edelleen... Niin ja siis ihan työssäkäyviä ollaan.

Ap:lle sen verran että kyllä noista raha-asioista sen verran olis kannattanut ottaa etukäteen selvää, kun ne nykyään niin nätisti saa netistä jo kaivettua. Ei olis pitänyt tulla yllärinä, omaa tyhmyyttä oli kyllä nyt.

"vieras"
menee vähän off topiciksi, mutta aika hauskaa kun mammat täällä hokee omia vähiä tulojaan ja väittävät että kyllä pärjää kaikki tuolla onnettomalla summalla jos vain HALUAA pärjätä. Jätetään nätisti mainitsematta miehen tulot, asumismenot jne jotka voi vaihdella yllättävän paljon... Mutta joo, jatkakaa ja ajatelkaa kaikki vaan mustavalkoisesti. Meillä esim kumpikin tienaa niin vähän, että ei ole mitenkään mahdollista jäädä hoitovapaalla muutamaa kuukautta pidemmäksi ajaksi, ja säästöillä eletään nekin kuukaudet. Kun ei yksinkertaisesti riitä yhdet tulot ja hoitovapaalta saatu raha. Ja juu, lapsi oli kyllä suunniteltu mutta paria vuotta kauempaa ei ehditty säästää, kas ne pienet tulot edelleen... Niin ja siis ihan työssäkäyviä ollaan.

Ap:lle sen verran että kyllä noista raha-asioista sen verran olis kannattanut ottaa etukäteen selvää, kun ne nykyään niin nätisti saa netistä jo kaivettua. Ei olis pitänyt tulla yllärinä, omaa tyhmyyttä oli kyllä nyt.
Peesi, minäkin tulen hyvin toimeen kotihoidontuella, tosin ne menee mun ja lasten huvituksiin ja vaatteisiin yms. mies maksaa laskut ja ruoat.

Niinhän sinäkin nyt teet, eikö totta? ;)

Ei se suuret tulot, vaan ne pienet menot hokema pitää paikkansa kun talouttaan suunnittelee.
Mä itse kuulun niihin joilla esim kotihoidontuki silloin kun sitä vielä sai, meni siihen elämiseen, ei shoppailuun. Mies on maksanut asumiskulut, minä ruuan ja vaatteet siitä tuesta.
Töitä tehdään molemmin.
Toisaalta kun on ikänsä kituuttanut pienilä summilla niin tilanne ei ole koskaan ollut ylipääsemättömän vaikean tuntuinen, vaikka monesta ollaan ehkä jäätykin paitsi, mitä kavereitaan kuuntelee....

hoi
täällä saa citymarketista ostettua puoli possua, on tuoretta ja maksaa vajaa 200e.
Meillä kesti 6 henkisenä perheenä 4-6kk. pitäs taas hakea.
Paremman makuistakin kuin mitä ne pakatut ja kuljetetut ja marinoidut lihat.
No onhan se kerta rysäyksenä iso raha erä, mutta hinta-laatu suhde hyvä ja saa itse valita haluaako suikaletta, jauhelihaa, kinkkua yms.
Ja taitaa tulla halvemmaksiksin.

"vieras"

Mä taas tiedän tarkalleen kuinka vähällä nelihenkinen perhe voi tulla toimeen.Kokonaissumma kuukaudessa 950€.Ei asuntolainaa tai autolainaa,vakuutukset kyllä,vuokra joka sisältää veden,sähkö erikseen ja loppu sitten puhelinlaskuihin yms menoihin sekä ruokaan.Mutta en mä silti kiellä,etteikö ap:nkin tilanteessa olis kyse pienestä summasta ja tiukkaa se voi tehdä.

"vieras"
[QUOTE="vieras";22000506]Mä taas tiedän tarkalleen kuinka vähällä nelihenkinen perhe voi tulla toimeen.Kokonaissumma kuukaudessa 950€.Ei asuntolainaa tai autolainaa,vakuutukset kyllä,vuokra joka sisältää veden,sähkö erikseen ja loppu sitten puhelinlaskuihin yms menoihin sekä ruokaan.Mutta en mä silti kiellä,etteikö ap:nkin tilanteessa olis kyse pienestä summasta ja tiukkaa se voi tehdä.[/QUOTE]

Vai 950 e kyllä istä nyt tulee paljon pienemmälläkin toimeen, meillä ei ole vuokraa eikä lainoja eli asmiskulut on vesi ja sähkö, lämmityspuut haetaan omasta metsästä, eli kulut noiden lisäksi on jätemaksut ja ruoat, vaatteet saadaan siskoilta ja serkuilta aika pitkälle kierrätettynä. Kulut kuukaudessa meillä on varmaan 500e kuussa, perunat, porkkanat marjat yms. on kasvatettu tai kerätty kesän aikana.

"mmm"
Vähän aiheen vierestä, mutta varmasti pärjää jos haluaa :D

Mun miehen tulot kuukaudessa käteen 1100e. Minä saan kotihoidontukea yht. 400e.

:) Lapsen kanssa kotona olen. Ainiin, auto on, ja siitä laina. Asumismenoihin menee 705e/kk. Jep. Joka päivä syödään, ja syödään lapsen kanssa 2 lämmintä ateriaa.

"mmm"
[QUOTE="mmm";22000581]Vähän aiheen vierestä, mutta varmasti pärjää jos haluaa :D

:) Lapsen kanssa kotona olen. Ainiin, auto on, ja siitä laina. Asumismenoihin menee 705e/kk. Jep. Joka päivä syödään, ja syödään lapsen kanssa 2 lämmintä ateriaa.[/QUOTE]

Ups, lisään vielä että lapsilisä tietysti tulee.

"vieras"
[QUOTE="mmm";22000581]Vähän aiheen vierestä, mutta varmasti pärjää jos haluaa :D

:) Lapsen kanssa kotona olen. Ainiin, auto on, ja siitä laina. Asumismenoihin menee 705e/kk. Jep. Joka päivä syödään, ja syödään lapsen kanssa 2 lämmintä ateriaa.[/QUOTE]

1500-700=800+100=900 900-ruoka-autonlaina-bensa-puhelimet-netti-telkkariluvat-vakuutukset jne... eipä ole hurraamista.

"Lissu"

No mä voin kyllä omani mainita :) Eli mun ja miehen kaikki tulot (myös lapsilisät) käteen yhteensä kuussa 2100 euroa mistä asumiskustannukset vie pyöreästi tonnin. Kotona lasten kanssa olen ollut siitä lähtien kun esikoinen syntyi mistä on kohta viisi vuotta. Töihinpaluu on edessä vuodenvaihteessa. Ollaan pärjätty, välillä ollut tosi tiukkaa kun miehellä on ollut lomautuksia, mutta kun miettii menonsa tarkkaan niin yllättävän vähällä pärjää. :)

Rollolainen
jos iso perhe 6 hlöä syö kukaudessa noin 600e ( tässä mukana hygieniatuotteet ) niin kyllä nyt KOLME ihmistä pystyy ruokkimaan 400eja saa siltikin syödä vielä herkkuja.
Joskus oikin käyhinä aikoina olen joutunut 100-200e ostmaan ruuat, silloinkin pärjätiin, joten se on vaan asenteesta kiinni.

Rollolainen
[QUOTE="Lissu";22001086]Se että kaikki ruoka maistuu sitten aina siltä marinadilta. :x Lihan maustaminen itse ei ole vaikeaa. Sitäpaitsi, maustamatonta lihaa ostaneena olen myös huomannut että marinadeihin hävitetään se huonompi liha, maustamattomat on laadukkaampia paloja.[/QUOTE]

mä ostan marinoituja koska ovat halvempia, mutta usein sitten pesen sen maridanin pois

Yhteistyössä