KotisiivouspalveluYRITTÄJÄT

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Kiinnostaisi pistää moinen yritys pystyyn =)Kyselenkin teiltä kokemuksia, miten yritys on lähtenyt pyörimään, miten ootte mainostanut, millasen asiakaskunnan olette saaneet, onko teillä työntekijöitä, oletteko ulkoistaneet kirjanpitoasiat jne?

OLin töissä yksityisessä firmassa joka oli juuri aloittanut,3v meni että kaikki lähti pyörimään,siis SIKANA raskasta työtä,kellon ympäri jos tekee paperityöt itse. onko sinulla kokemusta alalta?jos ei,unohda.

ap
Kotisiivousalalta ei kokemusta, mut muuten siivousalalta on.

Otin selvää, et muutamia kymppejä kuussa maksais pienen firman ulkoistettu kirjanpito.
Mutta lähinnä ajattelin et jos paikalla olisi siivousalanyrittäjä, et miten se homma lähtee pyörimään. Kun ajattelin alotella ihan yksikseni toiminnan ja tarvittaessa käyttää muita työntekijöitä, et miten pystyn aluksi itse hoitamaan homman.

Rahallisesti kauheesti ei tarvitse panostaa, ammattilaisten välineet löytyy, siivousliinoja, pesuaineita jne. saan suhteiden kautta osittain ilmatteeksi ja osittain hyvillä alennuksilla. Oma auto löytyy, kotisivut voin tehdä itse, mainostusta postilaatikoihin itse jaettuna ja paikallislehteen.

Yrityksen olis tarkotus alkaa pyörimään helmi-maaliskuun vaihteessa.

Yrittäjäkurssia en ole käynyt, enkä todennäkösesti käykään. Starttirahan kannalta hieman kehno, mut saahan sitä kuitenkin ilman kursseja jos on hyvät paperit sinne tehty. Yrittäjyyttä, taloushallintoa ja markkinointia jne oon opiskellut kuitenkin, et sentään jotain tietoa on.

"vieras"
Saman alan yrittäjää sivusta seuranneena voin sanoa, että ala on erittäin raskas. Työtä joudut tekemään PALJON, jotta pärjäisit rahallisesti. Yksityisten kotien siivoamiseen menee 1 - 2,5 h ja näitä keikkoja ei jaksa päivän aikana montaa tehdä. Veroja joudut maksamaan, joten käteen ei paljoa jää. Kannattaisi löytää asiakkaaksi joku yritys/toimisto, jossa kävisit päivittäin ja he maksaisivat kuukaudessa kiinteän summan palveluistasi. Asiakkaita kyllä riittää hyvin ja tyytyväinen asiakas tilaa palvelun uudelleen. Mutta sinuna miettisin vielä.

ap
[QUOTE="vieras";21993512]Saman alan yrittäjää sivusta seuranneena voin sanoa, että ala on erittäin raskas. Työtä joudut tekemään PALJON, jotta pärjäisit rahallisesti. Yksityisten kotien siivoamiseen menee 1 - 2,5 h ja näitä keikkoja ei jaksa päivän aikana montaa tehdä. Veroja joudut maksamaan, joten käteen ei paljoa jää. Kannattaisi löytää asiakkaaksi joku yritys/toimisto, jossa kävisit päivittäin ja he maksaisivat kuukaudessa kiinteän summan palveluistasi. Asiakkaita kyllä riittää hyvin ja tyytyväinen asiakas tilaa palvelun uudelleen. Mutta sinuna miettisin vielä.[/QUOTE]

Asiaa oon miettinyt jo jonkin aikaa, oma yritystoiminta on ollut pitkään haaveena. Juuri joko kotisiivouspalvelujen ala ja toisena vaihtoehtona eläinhoitola (asutaan maalla ja tilat olisi valmiina), mutta eläinhoitolan pitäminen vaatii koulutuksen vähintään pieneläinhoitajaksi ja kun opiskelu ei tällä hetkellä tule kuuloonkaan, niin se on poissuljettu (paitsi jos saisin oppisopimuspaikan).
Kuitenkin yritysidea valmiina ja luulisin asikkaitakin löytyvän alueelta, sillä tällä alueella ei löydy toista kotisiivouspalvelua, lähin on kaupungissa n. 40km päässä. Tämä kunta on kasvava ja alueeltaa suurehko, paljon lapsiperheitä ja vanhuksia.
Yritys- ja toimistosiivouskin onnistuisi, isommat yritykset tietty käyttää isompia firmoja, mut täällä on paljon pienyrittäjiä.
Hommaa on tietysti paljon ja saa painaa aluksi niskalimassa että löytää hyvän asiakaskunnan.
Tarkotus ei ole rikastua vaan tienata leipä.

Yhteistyössä