Nälkäpäiväkeräys koulussa!!! Onko kaikkialla ja meinaatteko antaa roponne sinne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kiia"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kiia"

Vieras
Mun mielestä toi on ihan hanurista et 5-vuotiaan pitää osallistua nälkäpäiväkeräykseen koulussa!!!! Eihän se edes tajua mikä se on!
Paskat, mä en anna yhtään ropoa ja reissuvihkoon pistän viestin, että me tuetaan suoraan niitä kohteita mitä tahdotaan, euroakaan en herraiperseeseen työnnä!
Autan mieluummin naapurin köyhää perhettä suoraan.
Ja periaatekysymys joo, mutta tota en tajua et kaupan eteisten lisäksi rahaa kerätään KOULUSSA!!!! Kirkon sentään vielä tajuan, mutta voi argh.

Missä on 5v koulussa ? Olen samaa mieltä kanssasi. Eikös tuo ole myöskin kirkon keräys joten luultavasti perimmäisenä suunnitelmana kerääjillä on mennä riistämään jonkin luonnonkansan omaleimaisuus rakentamalla kirkko viidakkoon.

minä en anna punaiselle ristille jolal säästöjä jemmassa iljardeja!! unicef ja fida jakavat rahat suoraan niitä panttaamatta, sinne olenkin kuukausi lahjoittaja pienestä 560e tuloistani laitan 15e kk

Juu en anna enkä tule antamaan. Vihasin noita koulussa samoten niitä hemmetin tazvärkkipäiviä jollouin olinkin sit aina koulussa siivoilemassa koulun pihaa niin ei tarttenut osallistua niihin keräyksiin. Kannatan hyvänterkeväisyyttä mutta en noiden kautta jotka maksaa palkkoja niistä rahoista. Mun mielestä parhaita on kun saa antaa esim. ns. äitiyspakkauksia muihin maihin vietäväksi.

Juu en anna enkä tule antamaan. Vihasin noita koulussa samoten niitä hemmetin taxvärkkipäiviä jollouin olinkin sit aina koulussa siivoilemassa koulun pihaa niin ei tarttenut osallistua niihin keräyksiin. Kannatan hyvänterkeväisyyttä mutta en noiden kautta jotka maksaa palkkoja niistä rahoista. Mun mielestä parhaita on kun saa antaa esim. ns. äitiyspakkauksia muihin maihin vietäväksi.

"Kiva" kuulla, etten ole ainut, joka on tätä asiaa vastaan.
Ymmärrän kyllä luokkaretkikeräykset, mutta nää muut menee yli mun ajatuksenjuoksun.
Ja meillä on 5-vuotias eskarissa. Täyttää ensi kuussa 6-vuotta, joten aloitti eskarin tänä vuonna :)

jos lapset haluavat omistan laitta niin saavat laitttaa, mutt erikseen sitä varten en rahojani siine anna. onhan se jo vuosikymmeniä nähty ettei ne roposet mitään auta, aina vaan on köyhyyttä. menee suusrin osa niistäkin rahoista jonkun porhon taskuun.

Pitäis saada se koulutus kuntoon, jolloin myös naisilla ja lapsilla olis mahdoollista saada koulutus ja tietämys asioista, eikä naisten trvitse olla jo pikkutytöistä ati synnytyskoneita ja miehen palvelijoita. miehethän ei noissa maissa edes vettä kanan vaan naiset ja lapset, ja iehet on etusijaal syömisessä ym.

Juu en anna enkä tule antamaan. Vihasin noita koulussa samoten niitä hemmetin taxvärkkipäiviä jollouin olinkin sit aina koulussa siivoilemassa koulun pihaa niin ei tarttenut osallistua niihin keräyksiin. Kannatan hyvänterkeväisyyttä mutta en noiden kautta jotka maksaa palkkoja niistä rahoista. Mun mielestä parhaita on kun saa antaa esim. ns. äitiyspakkauksia muihin maihin vietäväksi.

täällä ainkin oli yläastelaisilla ihna normaali päivä jos ei taksvärkkiin osallistunut, joten se oli sit opiskeltava matikkaa jne. Ei yhtään helpompi päivä siis. ja kylllä ainakin mun teinit mieluummin olivat kootna tekemässä tunnin parin tyän ja sai sit siitä sen 8e mikä vietiin koululle.

Mun mielestä lapset vois laittaa just taksvärkkiin tai muuten siivoamaan tai vaikka haravoimaan saadakseen rahaa. Mutta se että rahat kerätään lapsilta, joille ne antavat heidän vanhempansa, ei kyllä yleensä yhtään opeta ymmärtämään rahan arvoa tai sitä että joku lapsi kärsii nälkää ja mitä se raha tuon lapsen perheelle merkitsee.

Eli mun mielestä tuossa asiassa pitäisi toimia jotenkin muuten kuin keräämällä rahaa lasten vanhemmilta lasten kautta. Harva uskaltaa tai haluaa kieltäytyä ettei lasta kiusattaisi. Joten sikäli tuo "vapaaehtoisuus" on kyseenalaista.

Osallistutaan joka vuosi pienellä summalla, joka tarkoittaa siis max. 2e per muksu, sillä rahaa menee meillä jo pariin muuhun paikkaan joka kuukausi. Lähinnä siksi, kun lapset itse haluavat osallistua auttamaan muita.

Yhteistyössä